Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan spore din MIC Model 3 LR

Startet av Roman, fredag 16. juli 2021, klokken 10:06

« forrige - neste »

Walbern

Sitat fra: Bangdalen på onsdag 01. september 2021, klokken 19:06
Sitat fra: Walbern på onsdag 01. september 2021, klokken 16:31
Fikk vite av Tesla at min TM3LR kommer med båten Elektra. Den ankommer Zeebrugge 18. september.

Når ble den bestilt?

Opprinnelig 3. april, men endret til MIC 1. juli. Fikk endret VIN for et par uker siden av en eller annen merkelig grunn...

Bangdalen

Sitat fra: Walbern på onsdag 01. september 2021, klokken 20:40
Sitat fra: Bangdalen på onsdag 01. september 2021, klokken 19:06
Fikk vite av Tesla at min TM3LR kommer med båten Elektra. Den ankommer Zeebrugge 18. september.

Når ble den bestilt?

Opprinnelig 3. april, men endret til MIC 1. juli. Fikk endret VIN for et par uker siden av en eller annen merkelig grunn...

Ok. Grunnen til at jeg spurte er fordi vi bestilte en "inventory" M3 LR MIC 9. august hvor Tesla estimerer at den skal ankomme Europa cirka nå. Kanskje jeg skal høre om hvilken båt den er på... Har fått bekreftet VIN og alt.
I bestilling:
Tesla Model 3 LR MIC

Henrry

Lov å spørre hvilket vin dere har?
Jeg bestilte 2.August, grå med svart interiør og hengerfeste. Vin: 323XXX
Vin dukket opp på depositum fakturaen allerede 03.august, så antar at den var på båt den datoen eller før.

kokkos

Jeg får opp VIN:null når jeg søker i kildekoden... Men i depositumsfakturaen får jeg VIN 340XXX. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvilken båt bilen min er på?
Tesla Model 3 LR (MIC) 2021, rød
Renault Zoe ZE50 R135 Intens 2020

Bangdalen

Sitat fra: Henrry på torsdag 02. september 2021, klokken 06:48
Vin dukket opp på depositum fakturaen allerede 03.august, så antar at den var på båt den datoen eller før.

Min er 318XXX. Dukket opp på depositumsfaktura med en gang. Fått bekreftelse fra Tesla om at den skulle ankomme Europa forrige eller denne uke. Deretter til Norge om 1-2 uker etter det.
I bestilling:
Tesla Model 3 LR MIC

broooom

Sitat fra: Bangdalen på torsdag 02. september 2021, klokken 11:17

Min er 318XXX. Dukket opp på depositumsfaktura med en gang. Fått bekreftelse fra Tesla om at den skulle ankomme Europa forrige eller denne uke. Deretter til Norge om 1-2 uker etter det.

Min er 341XXX, ikke fått bekreftet noe, og har fremdeles endelig betaling som er 20 500,- høyere enn når jeg plasserte ordren, med "prisjustering" borte fra sammendraget/utregningen.

amundskjii

Ok. Grunnen til at jeg spurte er fordi vi bestilte en "inventory" M3 LR MIC 9. august hvor Tesla estimerer at den skal ankomme Europa cirka nå. Kanskje jeg skal høre om hvilken båt den er på... Har fått bekreftet VIN og alt.

Rop ut om du finner ut hvilket skip!

Jeg gjorde om min custom ordre til inventory den 09 aug. Regner med at vi derfor er i samme båt, vel, bilene våre i hvert fall! 😊

mrdamian

Vet ikke om andre er i samme båt (no pun intended!) men jeg bestilte MIC LR 18 august of skulle ha utlevering i midten/slutten av September men ble nå fortalt at det har skjedd noe og jeg må sannsynligvis vente til oktober med mindre noen kansellerer samme spesifikasjoner før den tid. Heldigvis hadde de en kansellering på akkurat samme bil men i en annen del av landet og den er tilgjengelig øyeblikkelig så nå vurderer jeg å ta den i stedet. Er ikke 100% fornøyd med Teslas kundeservice foreløpig da jeg ikke fikk vite om dette før jeg purret på status flere ganger.

For de som hadde 20,500.00 fjernet/borte fra bestillingssiden så ble det fikset etter kontakt med Tesla så det er visst ingen problem :)

Walbern

VIN 323XXX
Grå LR, sort interiør, u/ hf

Bangdalen

Glovis Companion forlater havnen i Belgia nå :) Kjenner jeg er spent som en bue på om bilen er på den båten  :o
I bestilling:
Tesla Model 3 LR MIC

amundskjii

Sitat fra: Walbern på torsdag 02. september 2021, klokken 18:05

VIN 323XXX

VIN323xxx
Hvit LR sort interiør, m/hf her

Henrry

Ganske likt vin nummer da, burde vel være på samme båt vil jeg tro selv om det ikke alltid stemmer. Hva er siste estimatet dere har fått for levering?

Sitat fra: amundskjii på fredag 03. september 2021, klokken 11:08
Sitat fra: Walbern på torsdag 02. september 2021, klokken 18:05

VIN 323XXX

VIN323xxx
Hvit LR sort interiør, m/hf her

Walbern

Sitat fra: Henrry på fredag 03. september 2021, klokken 11:36
Ganske likt vin nummer da, burde vel være på samme båt vil jeg tro selv om det ikke alltid stemmer. Hva er siste estimatet dere har fått for levering?

Tesla sier så mye forskjellig mtp. levering. Har hørt alt fra midten av september til midten av oktober. Vet at bilen min kommer med båten Elektra, som ankommer Belgia 19. september per dags dato. Når bilen kommer til Norge, vet jeg ikke. Har fått et estimat på at jeg vil få hentedato rundt den tid båten ankommer Belgia.

Bangdalen

Var akkurat innom Tesla i Drammen her og spurte samtidig om de visste hvilken båt bilen var på. De kunne ikke si noe om det, men de kunne bekrefte at den var i Europa og i Belgia-området. Noe nøling i stemmen til selger kan også indikere at den er på båt mot Norge. Slik jeg velger å tolke det  8)
I bestilling:
Tesla Model 3 LR MIC

GeirN

Sitat fra: Walbern på fredag 03. september 2021, klokken 11:42
Sitat fra: Henrry på fredag 03. september 2021, klokken 11:36

Tesla sier så mye forskjellig mtp. levering. Har hørt alt fra midten av september til midten av oktober. Vet at bilen min kommer med båten Elektra, som ankommer Belgia 19. september per dags dato. Når bilen kommer til Norge, vet jeg ikke. Har fått et estimat på at jeg vil få hentedato rundt den tid båten ankommer Belgia.

Jeg har vel slått meg til ro og har nå ikke noen forventninger om når bil kan hentes.
Min bil ankom Zeebrugge den 16.aug. mange andre oppdaget sin bil på samme båt. Noen har fått sin bil andre ikke. Virker helt tilfeldig.
Jeg fikk for en uke siden beskjed om å hente i går, før det ble kansellert og flyttet til kommende mandag.
Om det ikke kommer kontramelding igjen innen 1t før henting, er det vel et håp.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA