Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvordan spore din MIC Model 3 LR

Startet av Roman, fredag 16. juli 2021, klokken 10:06

« forrige - neste »

PenguinPoweredTesla

Sitat fra: mikam på mandag 06. september 2021, klokken 20:01
Det går en båt fra Zeebrugge til Norge 20. september. Blir nok levering 23-25 hvis den er på Elektra.

Den båten bruker vel noen dager til Oslo den også, og så blir det 1-2 uker før levering.  Så her lukter det brått oktober.
Det som ikke er greit, er lovnader om levering august/tidlig september, bytte av VIN nr uten å informere. Den er også produsert etter kjøpsdato og var da ikke in transit ved kjøp, noe den var annonsert som, dette tygger godt på omdømmet deres og det er å håpe at man ikke får trøbbel med bilen. Vurderer nå hele tiden om jeg skal avbryte og kjøpe annet merke, men har ikke bestemt meg. 🤬
Nissan Leaf 2017.
Tesla M3 LR 2021.

mikam

Sitat fra: PenguinPoweredTesla på mandag 06. september 2021, klokken 22:10
Sitat fra: mikam på mandag 06. september 2021, klokken 20:01
Det går en båt fra Zeebrugge til Norge 20. september. Blir nok levering 23-25 hvis den er på Elektra.

Den båten bruker vel noen dager til Oslo den også, og så blir det 1-2 uker før levering.  Så her lukter det brått oktober.
Det som ikke er greit, er lovnader om levering august/tidlig september, bytte av VIN nr uten å informere. Den er også produsert etter kjøpsdato og var da ikke in transit ved kjøp, noe den var annonsert som, dette tygger godt på omdømmet deres og det er å håpe at man ikke får trøbbel med bilen. Vurderer nå hele tiden om jeg skal avbryte og kjøpe annet merke, men har ikke bestemt meg. 🤬

Ja det er helt elendig med lovnader om transitt og leveringsdato. Jeg har dog hørt om leveringer dagen etter ankomst med båt.  Krysser fingrene de ikke bruker 1 uke på klargjøring når Musk vil ha gode kvartalstall siste uken.

Bangdalen

Fikk akkurat melding om at «bilen er på vei til Europa» og fikk booket time for overlevering neste fredag.

Enten ER den i Norge eller så er den nå på vei straks med Malacca Highway som ankommer Oslo 10. sept. Tipper den båten der har med seg en god del biler til Norge på neste runde!

Det eneste som var synd var at jeg ikke kunne velge overlevering en lørdag. Trodde de hadde utlevering da også jeg?
I bestilling:
Tesla Model 3 LR MIC

mikam

Sitat fra: Bangdalen på tirsdag 07. september 2021, klokken 17:22
Fikk akkurat melding om at «bilen er på vei til Europa» og fikk booket time for overlevering neste fredag.

Enten ER den i Norge eller så er den nå på vei straks med Malacca Highway som ankommer Oslo 10. sept. Tipper den båten der har med seg en god del biler til Norge på neste runde!

Det eneste som var synd var at jeg ikke kunne velge overlevering en lørdag. Trodde de hadde utlevering da også jeg?

Finner du den med VIN-nummeret på https://uecc.com/support/vintracklite/?q=&user= ?

Bangdalen

Sitat fra: mikam på tirsdag 07. september 2021, klokken 17:28
Sitat fra: Bangdalen på tirsdag 07. september 2021, klokken 17:22

Finner du den med VIN-nummeret på https://uecc.com/support/vintracklite/?q=&user= ?

Nope... har aldri funnet den på noen slike søkemotorer.
I bestilling:
Tesla Model 3 LR MIC

Elgaaen

Fikk samme melding, gleder meg til opphenting Fredag 17.9.

Hentet ut Y i går og som Teslajomfru må jeg si jeg er frelst allerede❤️

Henrry

Fikk også samme melding, henter Torsdag neste uke 😊

Kniffen

Sitat fra: Henrry på tirsdag 07. september 2021, klokken 17:43
Fikk også samme melding, henter Torsdag neste uke 😊

Er det  henting på Lillestrøm?

SteffSeff

Samme hentemelding, enda ikke funnet bilen på noen form for sporing. Vin 319XXX

Bangdalen

Ser nå at SFL Conductor akkurat har ankommet Zeebrugge og ligger rett ved Malacca Highway som skal ankomme Oslo fredag morgen.

Tipper de laster over en del biler til MH nå som den skal ta med seg til Norge :)
I bestilling:
Tesla Model 3 LR MIC

mikam

Sitat fra: Bangdalen på onsdag 08. september 2021, klokken 11:19
Ser nå at SFL Conductor akkurat har ankommet Zeebrugge og ligger rett ved Malacca Highway som skal ankomme Oslo fredag morgen.

Tipper de laster over en del biler til MH nå som den skal ta med seg til Norge :)

Ja MH har vel ventet ett døgn nå på at SFL skulle komme til lands. Krysser fingrene for mange M3LR

uptherosens

Sitat fra: uptherosens på mandag 30. august 2021, klokken 16:43
VIN står som "null" ...
Har forsøkt å ringe Tesla flere ganger i dag – noen ganger ringer det inntil jeg ikke gidder mer, men et par ganger virket det som at noen løftet av røret og la det på igjen  :). Forsøkte å velge både "Salg" og "Utlevering" i valgmenyen, med samme resultat.

Etter 7 dager og mange forsøk på å få kontakt med en norsk saksbehandler (supporttelefonen har konsekvent satt over til engelsk support, som ikke hadde tilgang til saken), ringte selgeren meg endelig opp igjen. Jeg forklarte ham saken (prisavslaget for MIC-utgaven var fjernet, og VIN stod som "null"). Det viser seg at noen har "unmatched" bestillingen min – dvs. at den var fjernet! Selgeren beklaget veldig, men nå fantes det ikke noen Model 3 igjen m/ mine spesifikasjoner – jeg måtte vente til november. Det er ikke et alternativ for oss å vente så lenge, og i en perfekt verden hadde jeg sagt farvel til Tesla og kjøpt en annen bil. Problemet er at Tesla er den eneste elbilen som er interessant for oss. Hvis jeg skal ha med kona på laget, så må lading være problemfritt, og i så måte er SC-nettverket eneste alternativ. Enden på visa ble at vi kjøpte en Model Y med levering i morgen.

Jeg vet ikke hva som har skjedd, men har noen (konspirasjons)teorier:
1. En særs misfornøyd kunde har fått bilen som plaster på såret.
2. En ivrig – men provisjonsavhengig – selger et sted i Europa øynet muligheten for et ekstra salg ved å ta en bil med kort leveringstid og tilby den til en kunde.
3. Tesla har et elendig bookingsystem.

Bestilte Tesla vegglader og takstativ for Model 3 for en stund siden. Veggladeren er montert, men takstativet får vi ikke brukt, så hvis noen er interessert – send meg en PM.

Bangdalen

Jeg får nå treff på VIN på Malacca Highway her: https://uecc.com/support/vintracklite/ :) Den har enda ikke reist fra Belgia. Spent på hvor lang tid den bruker nordover...

Edit: Er på vei nå! ETA: natt til 11. september :+1:
I bestilling:
Tesla Model 3 LR MIC

Otkristo

Sitat fra: Bangdalen på torsdag 09. september 2021, klokken 06:22
Jeg får nå treff på VIN på Malacca Highway her: https://uecc.com/support/vintracklite/ :) Den har enda ikke reist fra Belgia. Spent på hvor lang tid den bruker nordover...

Edit: Er på vei nå! ETA: natt til 11. september :+1:
Her er ruten. Se rød markeriing :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA