Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Norstart – norsk elbilforening

Startet av Laban, torsdag 10. januar 2008, klokken 18:46

« forrige - neste »

Laban

Fant denne i Teknisk ukeblad:

http://www.tu.no/energi/article129046.ece

Hadde jo vært morsomt å være "selvforsynt" med strøm til elbilen, men tviler på at norske myndigheter/el-verk synes det er greit å sette opp en slik vindmølle koblet til strømnettet  ???

Men det burde vel være greit for de som bor litt avsides til og har litt vind ::)
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

cra

Så lenge du ikke kobler det til kraftnettet, men bare har en helt separat ladekontakt til bilen burde det vel ikke være noe annerledes enn å bruke en generator som går på f.eks. bensin?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars C. Krogenæs

Må nok mye vind til for å få nok strøm til elbilen.

Har du et lite fossefall i hagen derimot:
http://www.adressa.no/forbruker/bil/article552642.ece

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

tom

....... men hvis han samkjører dette mot det kommersielle nettet kan han virkelig garantere at hans strøm ikke fyrer opp naboens brødrister, mens bilen hans får den berømmelige kull kraften fra Polen?     
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

Lars C. Krogenæs

Eller tenk hvis hans strøm blir sendt til Danmark, og videre til Tyskland, mens strømmen som går inn på elbilen blir sendt fra kullkraftverk i Polen. Tenk bare på det tapet som foreligger!

Man må jo være idiot for å skjønne at man bør kjøre en gammel fossilbil.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Griffel

Jeg bor et sted hvor det er skygge, lite vind og ikke har jeg et privat fossefall heller. Kanskje biogas fra kompostbingen er tingen, men uten husdyr blir det vel ikke rare greiene det heller.

Men jeg laget mitt eget klimafond og kjøpte klimakvoter av meg selv. For pengene i fondet kjøpte jeg varmepumpe og isolasjonsmatter og den strømmen jeg sparer bruker jeg nå på elbilen, så den er nå mer enn utslipps fri.

Elbilen har jeg også kjøpt med hjelp av mitt private klimafond, og har nå spart mer enn 52.000km i bensinbil kø med høyt forbruk 1,2l/mil. Det blir ca 15tonn CO2 spart så langt det.

Nå ble innsparingen på strøm i huset mer enn det jeg bruker på elbilen, så dermed garanterer jeg naboen CO2 fri strøm til både brødrister og eggekoker.

Kanskje jeg kan ta en ferietur i året og spise litt kjøtt på søndager uten alt for dårlig samvittighet, og heller fortsette å betale inn til mitt eget klimafond. Det er vell like bra som å sponse skogplanting i England og isolering av skoler i Tyskland som noen av kvoteselgerne reklamerte med.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ken

Det er helt riktig å sponse mitt hjemland med skogsplanting. Uten industrielle revolusjonen, som krevde en god del skog,  er vi ikke sikker at vannkraftverk ville har eksisterte i det hele tatt. På forhånd, takk. Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA