Hovedmeny

Tesla og innbytte

Startet av Parabuthus, onsdag 14. juli 2021, klokken 14:36

« forrige - neste »

geear

Ja, men de forutsatte to hjulsett, så måtte man oppgi hvor mange av de som var originale eller ikke.

Skal sies at forrige gang jeg ba om innbyttepris, i august, så var det det ingen spørsmål om dette, men nå fikk jeg også et mer utdypende skjema på mail, der det skulle gis flere opplysninger enn tidligere.

thorerik

Fikk samme spørsmål selv og opplyste kun om original på sommerdekk. Antar da at det er dette de forventer at den blir innlevert med. Ergo kan man beholde uoriginale hjulsett.

geear

Som sagt så stod det klart og tydelig at det ville bli fratrekk om den ikke ble levert med to hjulsett. Men får ikke sjekket det siden jeg avslo.

Lucifer-

Noen som har registrert 21-modell av Model Y for innbytte siste tiden og vet sånn ca. hva man kan forvente å få?

olavxxx

Sitat fra: Lucifer- på tirsdag 15. november 2022, klokken 18:44
Noen som har registrert 21-modell av Model Y for innbytte siste tiden og vet sånn ca. hva man kan forvente å få?
Du kan sjekke det inne på kontoen din på tesla, velg norge, logg inn, velg så innbytte i høyremenyen på nettsiden. mest sannsynlig vil du se noe 30-40k under prisene på finn, vil jeg anta.

Lucifer-

Godt tippet.

Tror jeg kunne fått 550k for min på Finn og Tesla ga tilbud om 515.

olavxxx

Sitat fra: Lucifer- på onsdag 16. november 2022, klokken 13:46
Godt tippet.

Tror jeg kunne fått 550k for min på Finn og Tesla ga tilbud om 515.
Tenkte du skifte fra LR til P?

Lucifer-

Ja, hadde egentlig en grå LR på vei, men ble tilbudt å overta en bestilling på P som jeg henter neste fredag, så da ble det det.

Ropepåelgen

Sitat fra: Lucifer- på søndag 20. november 2022, klokken 21:03
Ja, hadde egentlig en grå LR på vei, men ble tilbudt å overta en bestilling på P som jeg henter neste fredag, så da ble det det.
Ringte Tesla deg for å ta en P før nyttår? Samme pris?

Lucifer-

Nei, jeg ringe de for å høre hvilke muligheter jeg hadde.. Da hadde de tilfeldigvis fått en avbestilling 15 minutter før på en bil som stod i Norge. Måtte betale dagens pris. Som vel endte på 649k med svart lakk, og 19" vinterhjul. (Som jeg forsåvidt ville ha, og er glad for at de kunne tilby). Det er vel rundt 25k mer enn jeg hadde på den Grå LR'n jeg hadde i bestilling, om jeg ikke husker helt feil.

RonnyØ

Noen som har prøvd denne innbytteordningen hos Tesla i senere tid? Har fått et estimat som ser dårlig, men som forventet.

Spørsmålet er hva som skjer når man bestiller bil og får endelig pris? Noen som har erfaring i nyere tid? Hva skjedde med prisen, overlevering mm.

banZi

Jeg byttet inn min 2018 Model S 75D som var utenfor garanti nå i romjula.
240k. Ja, hadde nok fått nærmere 300k om jeg solgte selv, men gud bedre å behagelig det var å bare kjøre bilen til Tesla å reise hjem med en ny.

Slippe alt mas på Finn om "hva er din siste pris" og folk som skal prøvekjøre og stå å påpeke bagateller på en 5 år gammel bil.
Og best av alt, slippe reklamasjonansvar i 2 år på en over 5 år gammel model S er heller ikke noe jeg ønsket.

Var jo også greit avslag på på den "Inventory" Y'en jeg kjøpte så sånn sett tapte jeg egentlig ikke noe. + overføring av gratis superlading og jeg fikk 1.99% rente kampanje tilbud.

Ronny: Jeg fikk ett estimat først av Tesla, og final offer var akkurat det samme. 
Hele greia var super lettvint. De krever 5 bilder.  Regner med Tesla kjører noe fjerndiagnose på resten av bilen.

2024 Tesla Model Y Performance

Nihon

Jeg fikk et tilbud fra Tesla på min 2020 Model 3 (utenfor garanti) som var nesten 100.000 under det som jeg kunne få på Finn så jeg endte opp med å selge til en annen forhandler og fikk nesten 60.000 mer enn hva Tesla tilbød.

Jeg godtok det tilbudet på stedet så jeg slapp alt det styret som banZi nevner.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

benjadin

245 000(!) blir jeg tilbudt av Tesla for min 2021 M3 LR med 53 000 km. Rebil.no tilbyr 305 000 kontant på dagen eller estimerer 315 000 ved kommisjonssalg. Venter på tilbud fra et par andre. Tilsvarende biler ligger på Finn fra 380-400 000 hos (vel optimistiske) bruktbilselgere. Nypris 520 000 i februar 2021. Lurte på om vi skulle bestille en Y nå, men spørs om jeg ikke beholder 3-eren et år til når det verste verditapet allikevel er over og jeg får såpass lite for den.
Før:
2018 Nissan Leaf 40 kWh (2018-2021)
2021 Tesla Model 3 LR (2021-2024)

Nå:
2001 BMW 330Ci cabrio (2023-)
2024 Tesla Model Y LR (2024-)

Håvar

Rask googling Verdifallet er i de aller fleste tilfellene størst det første året. For en nybil kan du forvente 20 prosent første året. Deretter om lag 14 prosent av bruktprisen fra det andre året, synkende til 10 prosent det sjette året. Og fra den sjette året 10 prosent årlig. Noe som tilsier et verdifall på ca 47% etter tre år.

Ditt eksempel på rett over 50% er litt høyt. 380-400k synes jeg virker helt urealistisk. Rebils 305' (og ca 40%) synes jeg ikke virker så ille gitt at det er snakk om en 3 år gammel sedan. Bruktmarkedet har ikke vært i vater når det gjelder elbil de siste ti årene så det er vanskelig å sammenligne. Går en lenger tilbake var det ikke særlig pent verdifall på fossile sedaner heller. Stasjonsvogner og SUV'er har stort sett holdt seg bedre i pris.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA