Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla og innbytte

Startet av Parabuthus, onsdag 14. juli 2021, klokken 14:36

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: benjadin på tirsdag 26. mars 2024, klokken 06:53Selv om forhandleren skulle få solgt til den prisen er jeg fornøyd med det jeg fikk mot å slippe klargjøring, annonsering, prøvekjøringer og reklamasjonsansvar.

Ja Nettbil er greit sånn sett.

Electric cars in Norway

Sitat fra: benjadin på tirsdag 26. mars 2024, klokken 06:53Er fornøyd med Nettbil. Alt gikk på én dag. Har sett at bilen min er på Finn nå (2021 M3 LR, rød, 53000 km) annonsert til først 379 000, nå 359 000, og jeg fikk 322 000 fra Nettbil. Selv om forhandleren skulle få solgt til den prisen er jeg fornøyd med det jeg fikk mot å slippe klargjøring, annonsering, prøvekjøringer og reklamasjonsansvar.

Jeg sjekket flere muligheter for innbytte/kommisjonssalg og ville nok ikke sittet igjen med mer hos andre.
Helt enig i din vurdering. 35' isch for å slippe alt det nevner er verdt pengene :+1:

perjohans

Hva ligger prisen man får for en 2020 Standard Range Plus Model 3 I dag? Tenker altså ikke på hva de ligger ute på finn.no :)

saphran

Jeg har solgt mange biler på finn, deriblandt en Tesla Model S 2013 og en Model 3 LR 2021. Jeg har alltid sjekket med Tesla først og deres innbyttetilbud har alltid vært latterlig lavt, 30-40% under markedspris.

Jeg pleier å sjekke både innbytte og Nettbil, men ender alltid opp med å vaske og rydde bilene, hive inn en annonse på finn til en pris lik billigste tilsvarende bil (å prise den stort høyere blir tull sålenge vi snakker om faktisk sammenliknbare biler), og så har jeg faktisk konsekvent solgt bilen iløpet av 1-10 dager og maks 1 prøvekjøring. Model Sen tok 4 timer fra annonsen var ute til prøvekjøring var unnagjort og kontrakt underskrevet :-)

Ja, det er litt ubekvemt å stå for salget selv, men det en *ekstrem* høy timepris for å gjøre det. Er bilen tatt vare på skal det mye til for at du blir overrasket over en feil som du skal ha noe ansvar for etterpå og.

I ett tilfelle ble en av elbilene jeg har solgt kjøpt fra en forhandler. Det var en Ampera som det naturlig nok var litt tøffere å få solgt siden ingen visste når de skulle få nytt batteri. Forhandleren satt på nytt batteri selv og bød derfor tett på annonsepris. Tapet mitt på å godta den prisen var nok allikevel godt under hva det ville vært gjennom Nettbil.

Leifen1980

Stusser også litt med innbytteprisen hos Tesla.

I følge selger så var endelig pris på innbytte vanligvis ganske nært første tilbud.

Innbyttepris før jeg bestilte var 123000, og etter bestilling av bil så kunne jeg ta bilder osv og legge ved info i appen. Litt senere ser jeg jo tilbudet jeg kan evt skal godta er på 105 000.

Skulle ikke være noe å si på vedrørende tilstand eller bildene av bilen jeg vurderer som innbytte.

Normal fremgangsmåte hos Tesla dette her?
Kun fossilbiler akkurat nå.
ex Tesla MY 2021
ex Tesla M3 base performance 2019
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

Electric cars in Norway

Sitat fra: Leifen1980 på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 21:44Stusser også litt med innbytteprisen hos Tesla.

I følge selger så var endelig pris på innbytte vanligvis ganske nært første tilbud.

Innbyttepris før jeg bestilte var 123000, og etter bestilling av bil så kunne jeg ta bilder osv og legge ved info i appen. Litt senere ser jeg jo tilbudet jeg kan evt skal godta er på 105 000.

Skulle ikke være noe å si på vedrørende tilstand eller bildene av bilen jeg vurderer som innbytte.

Normal fremgangsmåte hos Tesla dette her?

Merkelig. Da hadde jeg valgt å stikke innom nærmeste Tesla og hørt med de hva de mener. Så kan du heller legge inn ny melding mens du er der. Kjør bilen dit også. Tesla bruker Auksjonen så de driver ikke med alt selv. Har jeg hørt...

RN1776

Sitat fra: benjadin på fredag 19. januar 2024, klokken 07:36245 000(!) blir jeg tilbudt av Tesla for min 2021 M3 LR med 53 000 km. Rebil.no tilbyr 305 000 kontant på dagen eller estimerer 315 000 ved kommisjonssalg. Venter på tilbud fra et par andre. Tilsvarende biler ligger på Finn fra 380-400 000 hos (vel optimistiske) bruktbilselgere. Nypris 520 000 i februar 2021. Lurte på om vi skulle bestille en Y nå, men spørs om jeg ikke beholder 3-eren et år til når det verste verditapet allikevel er over og jeg får såpass lite for den.

Jeg solgte M3 til Nettbil av samme grunn, for ~230 000.
Bilen ble senere oppført av en forhandler for ~290 000.

ToWalkOrDrive

Tesla er verdens enkleste bil å selge selv på Finn. Vask den fint, sett den på et ryddig og flott sted og ta noen innbydende bilder. Legg den ut til 360.000. Tipper du får respons raskt.

Det fine er at det er gjenstående nybilgaranti på hele bilen. Dermed føler kjøper seg trygg, og du kan føle deg trygg. Dersom du ikke får noe respons kan du jo redusere prisen litt. Finn.no er helt genialt. Det er og en tjeneste som heter "trygg handel" eller noe sånt, men det funker dårlig om kjøper skal låne penger med sikkerhet i bilen. Da forsvinner poenget med den tjenesten. Alt er svært enkelt nå som alt kan gjøres på nett med salgsmelding, betaling av omreg osv. Før var det krøkkete.
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA