Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Regenerering av bremsekraft

Startet av Griffel, tirsdag 07. august 2012, klokken 13:47

« forrige - neste »

Griffel

TU:
http://www.tu.no/forbruker/2012/07/14/dette-foles-riktig
Tu har prøvd noen eksemplarer fra et raskt voksende tilbud av mopeder og motorsykler, og konklusjonen er klar: Dette føles riktig.

Ulikt det mange MC entusiaster mener hevder TU at "Det å rulle av sted uten bråk og eksos er rett og slett nydelig. Nydelig er det å plugge den til fossekraftuttaket og vite at energien er både miljøvennlig og særdeles billig."
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Når det gjelder mopeder er det meg uforståelig at det ikke har kommet forbud eller strengere krav til utslipp.

Siste 2 takteren jeg hadde brukte over 1/2 liter bensin/mil, og blårøyken sto ut bak.

Siden mopeder overveiende brukes til korte strekninger kunne disse med fordel vært byttet ut med eldrift fra i morgen av.

Ellers er det synd at forhandlerene påberoper seg bedre rekkevidder enn det som er realistisk. Her ser det ut som vi må halvere det reklamen sier og ta eventuell ekstra rekkevidde som en bonus.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rio

Sitat fra: elektrolux på søndag 15. juli 2012, klokken 07:48
Når det gjelder mopeder er det meg uforståelig at det ikke har kommet forbud eller strengere krav til utslipp.

Siste 2 takteren jeg hadde brukte over 1/2 liter bensin/mil, og blårøyken sto ut bak.

Siden mopeder overveiende brukes til korte strekninger kunne disse med fordel vært byttet ut med eldrift fra i morgen av.

Ellers er det synd at forhandlerene påberoper seg bedre rekkevidder enn det som er realistisk. Her ser det ut som vi må halvere det reklamen sier og ta eventuell ekstra rekkevidde som en bonus.

Jeg forstår ikke at man ikke forbyr fossilmopeder i byene. De spyr ut langt mer forurensning enn en bil, og det finnes jo elmopeder som erstatter.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

arnejorg1

Sitat fra: Rio på søndag 15. juli 2012, klokken 17:39
Sitat fra: elektrolux på søndag 15. juli 2012, klokken 07:48
Når det gjelder mopeder er det meg uforståelig at det ikke har kommet forbud eller strengere krav til utslipp.

Siste 2 takteren jeg hadde brukte over 1/2 liter bensin/mil, og blårøyken sto ut bak.

Siden mopeder overveiende brukes til korte strekninger kunne disse med fordel vært byttet ut med eldrift fra i morgen av.

Ellers er det synd at forhandlerene påberoper seg bedre rekkevidder enn det som er realistisk. Her ser det ut som vi må halvere det reklamen sier og ta eventuell ekstra rekkevidde som en bonus.

Jeg forstår ikke at man ikke forbyr fossilmopeder i byene. De spyr ut langt mer forurensning enn en bil, og det finnes jo elmopeder som erstatter.


Hadde folk hvert mer opplyste om at det finnes elektriske mopeder hadde det nok hvert solgt flere.

Ett forbud mot fossilmopeder i byene hadde nok fungert. Jeg tror ikke det hadde skapt noen problemer, så lenge man hadde satt forbudet fra ett sted mellom 2015 og 2020. Dette for at folk som nettopp har kjøpt ny fossilmoped ikke skal tape mye penger når de må selges.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

elektrolux

Hadde forbudet gått på salg, og ikke bruk ville ikke verditapet blitt så stort.

Kanskje tvert imot.

Slike overganger ser en stadig vekk. F.eks forbud mot salg av biler uten katalysator fra 1989, som ikke medførte noe prisfall eller forbud mot bruk av eldre biler.

Å forby bruk av eksisterende kjøretøy blir for dramatisk.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA