Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Må ha vinterdekk, gulvmatte og skiboks

Startet av CowboyDan, søndag 11. juli 2021, klokken 11:48

« forrige - neste »

CowboyDan

Kjære modell 3 eiere. Jeg var såpass gjerrig at jeg ikke bestilte med vinterdekk og regnet med jeg skulle finne et billigere alternativ på diverse nettsider. Men dette med dekk og felg virker mer komplisert enn hva jeg kunne forestille meg. Så setter enormt stor pris på direktelink til vinterhjul (med dekk og felg).

Har forsøkt å lese meg litt opp på temaet her og, men blir usikker. Min bil er en modell 3 SR produsert i Kina og levert meg 20 juni.

Tar gjerne direktelinker på gulvmatter jeg må ha samt skiboks med feste og.

:)

paalsen

Nå vet ikke jeg hvor mye dekk og felger hadde kostet om du bestillte med bilen, men her er kanskje et alternativ?

https://www.finn.no/202446049

CowboyDan

Takk for svar. Så det blir da altså NOK 11990 x 4 pluss dekktrykksensor NOK 3999?

paalsen

Sitat fra: CowboyDan på søndag 11. juli 2021, klokken 12:36
Takk for svar. Så det blir da altså NOK 11990 x 4 pluss dekktrykksensor NOK 3999?
Ja skulle bli det, om du ikke bruker sensorene fra sommerhjulene.

Trultefan

Nei. 1x11990 + 3999 + 599
Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

paalsen

Sitat fra: Trultefan på søndag 11. juli 2021, klokken 14:07

Nei. 1x11990 + 3999 + 599
Det helt riktige er vel 11990+3999+399?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Trultefan

Jeg ser bare 599 som fast fraktpris i annonsen
Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

paalsen

Sitat fra: Trultefan på søndag 11. juli 2021, klokken 14:15
Jeg ser bare 599 som fast fraktpris i annonsen
Sikkert riktig det. Jeg tok med 399 for montering/avballansering, trodde nok at alle som skal ha dekk bor i nærheten av Moss og kunne hente selv [emoji4]

CowboyDan

Da er det faktisk billigere enn å kjøpe original vinterdekk fra Tesla. Koster 20000 om man kjøpte det samtidig med bil. 40000 nå.vet ikke hvordan Tesla vinterdekkene er sammenlignet med Pirelli sine dog.

Man må vel ha doble sett med disse dekktrykksensorene både til vinter og sommerdekk. Disse festes vel mellom felg og dekk?

CowboyDan

Hva med gulvmatter og bagasjerom matte? Hvor bestiller man dette fra? Ser ikke ut til at det har kommet noe 2021 greier på Gytis iallefall..

https://www.gytisautek.no/bilmerker/tesla/model-3

DeepFu

Sitat fra: CowboyDan på søndag 11. juli 2021, klokken 15:20
Hva med gulvmatter og bagasjerom matte? Hvor bestiller man dette fra? Ser ikke ut til at det har kommet noe 2021 greier på Gytis iallefall..

https://www.gytisautek.no/bilmerker/tesla/model-3

Alt som står som 2018-> skal passe 2021 modellen også.  https://www.gytisautek.no/alle/gates-gm021/gulvmatter-gummi-tesla-model-3-2018--gt-  Har hatt disse siden mars 2019, har fungert bra, og har god passform. Luktet INTENST gummi i noen dager.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Lapskaus

Søk «tesla 3» på Finn torget. Da finner du hjulpakker og gulvmatter i hauger og dynger. Burde være mulig å finne en sjappe i nærheten som har et bra tilbud. Mange som selger orginalhjul også etter å ha kjøpt nye felger  :+1:

trykkertor

Jeg har veldig gode erfaringer med Dekk Sjekk i Askim.
Bor selv i Bergen, men de sender til en rimelig pris.
Kjøpt komplette vinterhjul fra dem til Kona Electric, KIA e-Niro, Tesla Model 3.
De ordner alt med gode dekk, riktige sensorer, skånsom frakt.

Skal også tas med at de er skikkelige fagfolk som gjør jobben skånsomt.
Skrev tilbake til dem da jeg mottok hjulene hvor jeg skrøt over hvor lite monteringsfett/grease som var utover hjulene. Da fikk jeg til svar at de bevisst gjorde jobben nøyaktig og skikkelig for å unngå søl og gris på kundens nye hjul.
Hvor mange ganger har dere ikke sett biler hvor monteringsfett tyter ut over felgkanter og dekksider.
Tenkte tidligere det bare måtte være sånn, men etter å ha mottatt totalt 3 komplette sett fra Dekk Sjekk, gått grundig over felger og dekk, så kan jeg fra mine erfaringer konkludere med at de ikke bare levere konkurransedyktig på pris, men også på arbeid.

https://www.finn.no/butikk/dekksjekktorget?q=model+3&sort=RELEVANCE

Og skriv til dem og spør om tilbud på forskjellige typer felger.
Det er nok biler på norske veier som kjøre med PH Turbine II nå, så jeg gikk for felger med annet design og ble superfornøyd.

alibaba

Anbefaler Conti VC7. Kjørte første sesongen på Nokian haka 3, men de er altfor myke sidevegger på.
Conti har mye stivere sidevegger og det blir derfor ikke så mye "båtfølelse"
TM3P

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA