Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker å kjøpe ladekabel for nyeste modell av THINK City

Startet av PREST1, mandag 06. august 2012, klokken 21:58

« forrige - neste »

PREST1

Kontakten , den som går i bilen, på ladekabelen blir sinnsykt varm, og jeg tenker på å kjøpe ny.

Er ikke disse vanlige motorvarmerledninger?
Kewet Buddy 2008.

Kjørt 2500 km siden 9. mars 2012

elektrolux

Det er i alle fall det på Think, og til dem får du et komplett sett hos Mekronomen med 5 meter kabel til rundt 700 kr.

Bør byttes parvis, og de gamle delene kastes før du er fristet til bara å bruke dem siden du ikke finner den nye ledningen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

gbzdoc

Kommer ann på modellen. Den nye utgaven bruker en kabel som likner, men det er ikke den vanlige Defa kontakten...

Harald

Husk at handa di ikkje tåler så mykje varme. Ved 43 grader koagulerer blodet. Du "brenner deg" vev 52 grader! Kabelen tåler i alle fall 70 grader utan å ta skade.

HM

PS
Kven kann skaffa meg ny bare snaue kontakten slik at eg kan "lodda ny"?

DS

Griffel

Sitat fra: Harald på fredag 13. juli 2012, klokken 13:38
Husk at handa di ikkje tåler så mykje varme. Ved 43 grader koagulerer blodet. Du "brenner deg" vev 52 grader! Kabelen tåler i alle fall 70 grader utan å ta skade.

Blir kablen så varm at den er ubehagelig å ta på er det uansett noe som er galt og den må byttes/repareres.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

mohpet

Sjekk inntakskontakten på bilen. Dersom den har vært varm en stund kan det ha gått varmgang som har skapt dårlig kontakt og mere varmgang. En ny kabel vil ikke alltid løse dette, ofte må inntakskontakten på bilen også skiftes. Dette fikser de på Økern eller Røa. Den sorte kabelen som kom senere er bedre enn den std grønne, men de kan ikke brukes om hverandre da kontaktene er forskjellige.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

elektrolux

Sitat fra: mohpet på fredag 13. juli 2012, klokken 22:48
Den sorte kabelen som kom senere er bedre enn den std grønne, men de kan ikke brukes om hverandre da kontaktene er forskjellige.

Er dette dokumentert? Eller er det bare fordi en ny (Svensk defa ? ) er bedre enn en brukt origianl Defa?

Dersom den Svenske virkelig er bedre kan det være en ide å satse på den ved bytting på Think Classic også.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

gbzdoc

Kan nevne at Buddyen jeg hadde som var av den nye typen også ble lunka i selve pluggen under lading.

Den ble ikke veldig varm, men man kjente at den ble varmet opp under lading.

Patriq Backlund

Våres firma kjøpte en Buddy for litt mer enn et år siden. Den kabelen gikk konstant glo-varm. Og vi måtte bytte både inntakskabeln i bilen og den ytre. Den smeltet rett og slett.
På min gamle Kewet ser ladekabeln ut som en gammel krøllet telefonkabel. Den går også rimelig varm. Buddy'n bruker Calix, og Keweten min bruker DEFA. Jeg mistenker at ingen av dem er dimensjonert for belastningen til laderen.


All those who believe in telekinetics, raise my hand now!
Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

Carl Anton Stenling

Et lite tips for å forebygge varmgang kan være å bruke rensespray for kontakter og deretter et lag kontaktfett, f.eks. produktene fra Electrolube. Dette forutsetter imidlertid at kontakten er i grei stand i utgangspunktet, dvs. ikke vesentlig varmgang.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

RoadRunner

Sitat fra: PREST1 på fredag 13. juli 2012, klokken 00:04
...blir sinnsykt varm, og jeg tenker på å kjøpe ny.
Litt sent, men Biltema fører nå en prisgunstig kombinert kontakt som passer både til Kewet 5 og Buddy 2008/8 på samme ledning. 2,5 og 5 meter hvis jeg husker rett.
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

PREST1

Min ble så varm at da jeg la fingeren på kontakten i bilen så fikk jeg 2. grads forbrenning av pinnene inni.
Ringte buddy electric og de sa at det var en helt vanlig "feil" og det var nok bare å skifte kabelen. Muligens pusse pinnene i kontakten på bilen.
Koblingen som er på min (2008 modell) heter calix . fås både på Hjula og Biltema.
Ny kabel kjøpt . litt puss på pinnene og problem løst ;D
Kewet Buddy 2008.

Kjørt 2500 km siden 9. mars 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA