Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Re: Når kommer 2013-modellen?

Startet av haakon88t, søndag 05. august 2012, klokken 19:42

« forrige - neste »

haakon88t

Hei folkens!

Jeg er nå lykkelig eier av en Think 2008 Zebra. Den brukes hver dag frem og tilbake til jobb 75km hver vei. Dette går helt knirkefritt selv i 100 sonen!

Men jeg lurer på en ting. Når jeg trykker to ganger på power charge knappen skjer det ingen ting. Er dette riktig?  Jeg trodde kanskje man skulle få en tilbakemelding på at power charge var aktivert?

Er det mer skånsomt for batteriet å lade i vanlig modus kontra power charge? Jeg innbiller meg hvertfall det, og lader kun på vanlig modus, selv om det kanskje er helt uvesentlig :P
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

Go-carter

Sitat fra: haakon88t på tirsdag 10. juli 2012, klokken 17:48
Hei folkens!

Jeg er nå lykkelig eier av en Think 2008 Zebra. Den brukes hver dag frem og tilbake til jobb 75km hver vei. Dette går helt knirkefritt selv i 100 sonen!

Men jeg lurer på en ting. Når jeg trykker to ganger på power charge knappen skjer det ingen ting. Er dette riktig?  Jeg trodde kanskje man skulle få en tilbakemelding på at power charge var aktivert?

Er det mer skånsomt for batteriet å lade i vanlig modus kontra power charge? Jeg innbiller meg hvertfall det, og lader kun på vanlig modus, selv om det kanskje er helt uvesentlig :P

Hei, det var vel du som kjøpte den til x'en min? R&S koblet den ut ved siste service, PCU 0 skal helst ikke lades med 16A. Du kan lade den på Power-Charge ved å åpne ladekladden og koble den til igjen, men som sagt, da lever PCU et uvisst liv.

Hun ladet den kun på 10A :) (gjør jeg forsåvidt med min gule og)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

haakon88t

Det stemmer Go-carter. Det forklarer jo litt ja=) Kommer nok ikke til å koble den inn igjen da. Lader om natten og på jobb, så det holder i massevis med 10A for meg.
Think City 2008 (Zebra) PCU gen0 Km: 55.000 - Nytt batteri mai 2012. Jeg pendler til jobb med denne bilen 7,5mil hver vei.

corvy

Sitat fra: haakon88t på tirsdag 10. juli 2012, klokken 19:34
Det stemmer Go-carter. Det forklarer jo litt ja=) Kommer nok ikke til å koble den inn igjen da. Lader om natten og på jobb, så det holder i massevis med 10A for meg.
Grattis med bil :) jeg ptøvde også denne og kjøpte den nesten men kona satt ned foten for hun ville ha flere seter!

Kjempegod bil, gratulerer!

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA