Hovedmeny

Produksjon og levering av GTX

Startet av Trond.m, lørdag 03. juli 2021, klokken 19:00

« forrige - neste »

Zoe2017

Det med kompensasjon for varmepumpe - noen som vet hvordan fungerer det for bil bestilt i mai 2021 og levert november 2021?
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

EV_and_ICE

Det skal vell gjelde for deg og det mener heg. Jeg kjøpte en ID3 i september og fikk beskjed for 2 dager siden at jeg skulle få penger for varmepumpen snart. Men siden du ikke har fått den levert enda så trekker de kanskje i fra kjøps beløpet.
Skoda Enyaq iV80 - 21
VW ID3 Plus - 20
Renalt Zoe 18 (solgt)
Kia Optima Phev - 17 (Solgt)
Andre bensin/diesel -

ihaal

Jeg bestilte i mai og fikk fratrukket både varmepumpe og valutajustering.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

hELgenen

Du skulle få 1500,- ut over dette avhengig av pakke. Var noe med pre collision  setebeltestrammer et eller annet som fulgte med en av pakkene mener jeg. Husker ikke navnet her og nå,men det var satt en rabatt på 1500 her da de ikke klarte å levere dette pga halvleder mangel. Så det burde bli :
7300,- : Valuta
2850,- : Varmepump
1500,- : Manko førerassistentpakke+

Det er det jeg forventer...samt at panoramataket sitter godt uten knirk

Olemann

Er det snakk om at GTX leveres uten varmepumpe?  Eller er det bare noen som har trukket inn ID3 i denne tråden....ser også at flere Enyaq nå leveres uten VP.

Zoe2017

Takk! Nå ser jeg at jeg blandet beløp på VP og setebeltstramming. Er det riktig at jeg skal få refundert/fratrukket begge beløp med bestilling i mai? Hadde en følelse at der var en slags cut-off dato på den

Sitat fra: hELgenen på lørdag 16. oktober 2021, klokken 18:08
Du skulle få 1500,- ut over dette avhengig av pakke. Var noe med pre collision  setebeltestrammer et eller annet som fulgte med en av pakkene mener jeg. Husker ikke navnet her og nå,men det var satt en rabatt på 1500 her da de ikke klarte å levere dette pga halvleder mangel. Så det burde bli :

Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

biggern

VP gjelder vistnok biler utlevert/fakturert fra fabrikk før 1.7
https://www.tv2.no/a/14081133/

Dieselgubben

Sitat fra: Olemann på lørdag 16. oktober 2021, klokken 19:52
Er det snakk om at GTX leveres uten varmepumpe?  Eller er det bare noen som har trukket inn ID3 i denne tråden....ser også at flere Enyaq nå leveres uten VP.

Nei, ikke slik jeg forstår det. Bilene levert Norge har varmepumpe Jeg har fått tilbakebetalt beløp og har varmepumpe. Årsaken var at biler uten varmepumpe (i andre markeder) var mer effektiv enn man trodde i kulde og at biler med varmepumpe ikke kunne regne med å gå 30 prosent lenger på vinteren enn tilsvarende bil uten pumpe.

daktari

Det var altså misledende markedsføring som gjorde at de må betale tilbake til oss.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Olemann

Nettopp, det er jo en gammel sak og dreier seg om at biler uten VP er mer effektive enn man trodde og dermed at diffen opp til de med VP ikke ble så stor....jaja, bra de kommer med VP i alle fall.  :)

hELgenen

Sitat fra: biggern på søndag 17. oktober 2021, klokken 08:53
"
Samtidig reduseres prisen for nye ID.3 og ID.4 ned med det samme beløpet etter 1. juli."

Så de som IKKE har fått bilen,men bestilt med en pris før 1 juli må jo også få denne rabatten. Det ville jo være helt feil om kunder bestilt før 1 juli,men som ikke har fått  utlevert sin bil,samt kunder som har fått sin bil før 1 juli skal få rabatt,mens alle de andre i mellom der ikke skal få rabatt.

Ledam

Sitat fra: hELgenen på lørdag 16. oktober 2021, klokken 18:08

Hva er dette? Jeg fikk redusert prisen med valuta etter å ha påpekt ovenfor selgeren at jeg hadde fått en epost om dette. De andre tingene har jeg ikke hørt om før. Jeg fikk heller ikke beskyttelsepakken med vinterhjulene. Selgeren påstod at dette ikke var med. I kontrakten signert tidlig mai står vinterhjul (N280) oppført med kr 23 090,-

Zoe2017

Jeg forstår det også slik, dvs VP rabatt bør gjelder for alle som kjøpte før tilsvarende prisreduksjonen ble implementert. «Fakturert fra fabrikken» er litt utydelig, men jeg antar at dette betyr «bestilt/bekreftet»

Sitat fra: hELgenen på søndag 17. oktober 2021, klokken 19:29
Sitat fra: biggern på søndag 17. oktober 2021, klokken 08:53
"
Samtidig reduseres prisen for nye ID.3 og ID.4 ned med det samme beløpet etter 1. juli."

Så de som IKKE har fått bilen,men bestilt med en pris før 1 juli må jo også få denne rabatten. Det ville jo være helt feil om kunder bestilt før 1 juli,men som ikke har fått  utlevert sin bil,samt kunder som har fått sin bil før 1 juli skal få rabatt,mens alle de andre i mellom der ikke skal få rabatt.
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

casall

Hva er egentlig forventet levering ved bestilling i dag på vanlig ID 4 og ID 4 GTX?

snillekim

For vanlig ID4 er det ca 8 mnd leveringstid. Men det ble ingen garanti fra selger, siden alt kan skje.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA