Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når kommer 2013-modellen?

Startet av leafeier, søndag 05. august 2012, klokken 17:08

« forrige - neste »

leafeier

Acar.no vil ikke hjelpe meg med skandenavisk gps, han lovet han skulle fikse det  :-\
Drittbutikk!!!!!!!!!!!!

corvy

Sitat fra: leafeier på tirsdag 10. juli 2012, klokken 15:03
Acar.no vil ikke hjelpe meg med skandenavisk gps, han lovet han skulle fikse det  :-\
Drittbutikk!!!!!!!!!!!!

Tror ikke det er så lett. Har hørt flere som har importert amerikansk Leaf og de fungerer ikke med GPS og Carwings i Europa. Kanskje når Nissan slipper ny kartoppdatering at en merkeforhandler kan oppdatere eller at man får handlet på delelager. Carwings vil kreve at du får tak i en europeisk SIM men selv da har jeg hørt at det ikke nødvendigvis har fungert.

Kanskje det er hevingsgrunn av kjøpet her? Jeg ville tatt kontakt med NAF (meldt meg inn om du ikke er medlem) og så søkt juridisk bistand. Dersom disse tingene ble lovet ble de også skrevet ned?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

mrspider

Til dere som har kjøpt LEAF fra USA. Hverken Navi eller Carwings virker i Europa fordi bilene er produsert for det markedet den opprinnelig skal selges i. Det er forskjellige oppsett på elektronikken i bilene for de forskjellige markedene. Dette er naturligvis forårsaket av at de forskjellige markeder ikke har samme el-systemer eller samme regelverk knyttet til både GSM og internet, som et par eksempler.



bno

Nå skal ikke jeg påstå noe, men ville vel tro at GPS vil virke så fremt du får kjøpt nytt kart for Europa. (Når ?...) Dernest er det vel slik at så lenge du er innenfor en wi-fi dekningssone så oppfatter jeg det dithen at du skal kunne slå av og på "utstyret" i bilen. Går også ut fra at du skal kunne koble deg opp via carwings (usa?) Det er vel når du ikke er innenfor wi-fi sone du får problemer? Du vil vel kanskje da oppleve at du får roaming avgift ?

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA