Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Zeekr 001

Startet av Anderspe, onsdag 30. juni 2021, klokken 14:36

« forrige - neste »

Anderspe

Kinesisk elbil fra Geely konsernet - designet i sverige og ser ut som kan komme til europa:) ser lovende ut!

https://topelectricsuv.com/news/zeekr/zeekr-brand-logo-geely/

https://www.youtube.com/watch?v=OLMuEaQsNBE

Counterpointer

700 km rekkevidde til 500 k, høres fint ut det [emoji1360]

magnetic

#2
snart må europa begynne å kopiere kina  ;) Før var det omvendt. De har dratt nytte av å kjøpe opp skjeldne naturresurser/metaller. for produksjon. Vi får håpe de ikke bruker overskuddet til å bygge op hæren og  :police:  bully taiwan

https://www.startmotori.it/auto-nuove/zeekr-fa-il-suo-debutto-in-europa-auto-elettriche-di-lusso-ad-alta-tecnologia.htm?lang=EN
Stadig mer Kina i Europa: ZEEKR kommer med høyteknologiske luksuselbiler
Det luksuriøse elbilmerket, som tilhører , har annonsert debuten på det europeiske markedet med høyteknologiske modeller, som starter i Sverige og Nederland i 2023.

Selskapet, som har som mål å ekspandere globalt og akselerere overgangen til mer bærekraftig mobilitet, har introdusert flaggskipet 001 og SUV-en X.

Selskapet har utviklet en konstruksjonsfilosofi fokusert på folks behov og detaljer for å sikre en feilfri kjøreopplevelse.


Electric cars in Norway

Sitat fra: magnetic på lørdag 22. april 2023, klokken 07:22snart må europa begynne å kopiere kina  ;) Før var det omvendt. De har dratt nytte av å kjøpe opp skjeldne naturresurser/metaller. for produksjon. Vi får håpe de ikke bruker overskuddet til å bygge op hæren og  :police:  bully taiwan

https://www.startmotori.it/auto-nuove/zeekr-fa-il-suo-debutto-in-europa-auto-elettriche-di-lusso-ad-alta-tecnologia.htm?lang=EN
Stadig mer Kina i Europa: ZEEKR kommer med høyteknologiske luksuselbiler
Det luksuriøse elbilmerket, som tilhører , har annonsert debuten på det europeiske markedet med høyteknologiske modeller, som starter i Sverige og Nederland i 2023.

Selskapet, som har som mål å ekspandere globalt og akselerere overgangen til mer bærekraftig mobilitet, har introdusert flaggskipet 001 og SUV-en X.

Selskapet har utviklet en konstruksjonsfilosofi fokusert på folks behov og detaljer for å sikre en feilfri kjøreopplevelse.


Fin bil. Men skeptisk til Kinabiler med nye håpløse bilmerker det er umulig å uttale korrekt. 

Selv om det står " Stadig mer Kina i Europa" i saken så har Kina nok Kina fortsatt ikke så høy andel som de vil få i årene fremover og hvis ikke vi forbrukere snart tar grep. "Kineserne kommer" som det heter...



Counterpointer

Sitat fra: magnetic på torsdag 18. januar 2024, klokken 00:27https://youtu.be/1NOMSjJ40GI
Der var det jo mye å ta tak i. Ikke veldig imponerende på noen måte. Skippet gjennom en dårlig video så den matcher vel egentlig bilen 🤷🏻

Absolutt ikke noen game changer denne.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Leaf_2014

Ganske mange av sjåførene som har Zeekr som favorittbil.

This is a range battle between Porsche Taycan 4S Cross Tursimo, BMW i5 eDrive40, Nio ET5 Touring, Zeekr 001 Privilege and VW ID.7 GTX Tourer. Can they travel from Stockholm to Idre, 459km in winter conditionon a single charge?


Leaf 2014
Tesla Model 3 sr+ 2021

chargedup

#9
Zeekr 001 som selges i Norge er vel den "gamle" varianten med 400V? Bygget på samme fabrikk som polestar 4, men som nå har fått 800V og ikke lenger bygges på samme fabrikk. Vet at veldig mange tester sier kjøp 001 over polestar 4, fordi den er fremtidsrettet og enda mer luksuriøs, men det er i Kina.

Skulle gjerne sett en begrunnelse for å dumpe de utgående lagerbilene til utlandet. Helt tullete i mitt hode å lansere et bilmerke i Norge med en utgående modell, en 2024 modell (zeekr x), samt en kommende 7x (som har 800V).

Zeekr har jo også priset seg relativt høyt, iaf med Zeekr X (https://carnewschina.com/2024/11/01/2025-model-year-zeekr-x-launched-in-china-with-a-25-sliced-price/) med ca 35% påslag i Norge. Ikke like ille som Xpeng gjorde det en gang i tiden, men fortsatt for høyt for min smak.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA