Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når en vurderer å kjøpe ny bil ( iON ) privat ?

Startet av hertugen, lørdag 04. august 2012, klokken 12:42

« forrige - neste »

hertugen

Hei, er helt fersk er på forumet. ;D
Har ikke handlet, men vurderer sterkt en plugg and play variant fra Nissan.

Kommer sikkert flere spørsmål etter hvert, her det de første:

1-Kan man lade på offentlig hurtig lading med den kabelen som følger med når man kjøper bilen, eller må man da kjøpe en tillges kabel og ev. hva koster den ?
2-Trenger man denne store klompen på veggen hjemme, og hva gjør den ?
3-Hvordan er fosikrings pris ?
5-Har noen erfaring med eventuelle reklamasiner ? hvordan er servicen hos BNH når noe ikke er OK.

Svingte innon BNH på Økern i dag for å finne en broskjyre, der hvar det ikke mulig å komme i kontakt med noen selger, selv etter å svinse rund utstillings bilen i 7-8 minutter, så det blir ikke der jeg handler!!! satser på Lillestrøm, er det noen som har erfaring med den butikken ?

MVH
Kenneth
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

jkirkebo

Sitat fra: hertugen på mandag 09. juli 2012, klokken 15:39
1-Kan man lade på offentlig hurtig lading med den kabelen som følger med når man kjøper bilen, eller må man da kjøpe en tillges kabel og ev. hva koster den ?

Hurtigladerne har fast montert kabel. Du trenger ikke å ha med deg noe som helst. For offentlig "treglading" må du ha med deg kabelen som følger med biler.

Sitat
2-Trenger man denne store klompen på veggen hjemme, og hva gjør den ?

Den øker ladehastigheten med 60% (fra 10A til 16A) og sørger for at du ikke trenger å pakke opp/ned den medfølgende kabelen om du trenger å ha den med deg.

Sitat
3-Hvordan er fosikrings pris ?

Variere selvfølgelig. Med 70% bonus betaler jeg 2400,- i året for full kasko / 20.000km kjørelengde.

Sitat
5-Har noen erfaring med eventuelle reklamasiner ? hvordan er servicen hos BNH når noe ikke er OK.

Har ikke erfaring med BNH, Brennes byttet en sikring for meg gratis, det er det eneste problemet jeg har hatt (sikring til parklys, tror den gikk samtidig med pæra).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

DarkVader

Sitat fra: hertugen på mandag 09. juli 2012, klokken 15:39
Hei, er helt fersk er på forumet. ;D....

...Svingte innon BNH på Økern i dag for å finne en broskjyre, der hvar det ikke mulig å komme i kontakt med noen selger, selv etter å svinse rund utstillings bilen i 7-8 minutter, så det blir ikke der jeg handler!!! satser på Lillestrøm, er det noen som har erfaring med den butikken ?

MVH
Kenneth

Jeg har nettopp bestilt en bil i Lillestrøm, med levering neste uke.
Som jeg skjønner er det to som jobber med Leaf der nå, hvor min selger tar ferie etter neste uke.

Jeg er fornøyd med servicen jeg har fått, bor i Oslo og vurderte det dithen at det ville være lettere å få hjelp og service i Lillestrøm enn i Oslo-området.

Lykke til!

Feel the Force
Svart Leaf mottatt 17.juli 2012 kl 15:00

Aspiranten

Er veldig fornøyd med service per epost hos Atif ved BNH.

Men jeg bor i Møre og Romsdal så har ikke ordnet noe i Oslo med bilen min ;)

jkirkebo forklarte ellers godt på spørsmålene. Vi har ikke orket å montere vår vegglader engang enda. Den medfølgende 10A fungerer ypperlig for oss, bilen står jo så meget parkert uansett :-)
Nissan Leaf

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: DarkVader på mandag 09. juli 2012, klokken 16:54

Jeg har akkurat fått beskjed om at BNH Lillestrøm har blitt sertifisert LEAF-forhandler, i "ekspertgruppa", og skal ha hurtiglader. Du så ikke allerede noe tegn til den da du var der? Evt gidder du å undersøke når du er så heldig å hente elbilen din?
St.Hanshaugen

hertugen

Takker for gode svar.

....Laderen i lillestrøm er montert rett utenfor ingagsdøren, men det mulig porten er løås utenom åpningstiden.

Kenneth
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

DarkVader

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på mandag 09. juli 2012, klokken 20:45
Sitat fra: DarkVader på mandag 09. juli 2012, klokken 16:54

Jeg har akkurat fått beskjed om at BNH Lillestrøm har blitt sertifisert LEAF-forhandler, i "ekspertgruppa", og skal ha hurtiglader. Du så ikke allerede noe tegn til den da du var der? Evt gidder du å undersøke når du er så heldig å hente elbilen din?

@hertugen den laderen som er rett utenfor døra er ikke hurtiglader, kun en 16A ladeklump/podpoint tror jeg. Kan sjekke opp dette og eventuell tidspunkt for installasjon av hurtiglader når bilen hentes................dvs...........SNART!!!

Feel the Force
Svart Leaf mottatt 17.juli 2012 kl 15:00

hertugen

Du har helt rett, det er ikke hurtig lader på veggen men en 16 amp......bare jeg som ikke har grei på dette enda.
Trodde det hvar en hurtig lader.
Aner ikke når de kommer med hurtiglader, jeg reiser på ferie NÅ, så jeg får ikke sjekket før jeg er hjemme i gjen.

Har ikke bestil, men er lit sugen.....får tenge meg om i ferien.
God sommer alle sammen.

Kenneth
Lørenskog.
Blå Nissan Leaf.

EdgeMan

Hva er vedlikeholdskostnadene på en Leaf per år? Kalkulatoren på Grønnbil.no opererer med høyere vedlikeholdskostnader for en Leaf enn for en Golf. Kan noen forklare hva dette vedlikeholdet er?

RuneW

Sitat fra: EdgeMan på tirsdag 24. juli 2012, klokken 17:46
Hva er vedlikeholdskostnadene på en Leaf per år? Kalkulatoren på Grønnbil.no opererer med høyere vedlikeholdskostnader for en Leaf enn for en Golf. Kan noen forklare hva dette vedlikeholdet er?

Servicene på Leaf'en er uforskammet mye dyrere enn de burde ha vært:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4911.0.html

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Mortenmann

Sitat fra: EdgeMan på tirsdag 24. juli 2012, klokken 17:46Hva er vedlikeholdskostnadene på en Leaf per år? Kalkulatoren på Grønnbil.no opererer med høyere vedlikeholdskostnader for en Leaf enn for en Golf. Kan noen forklare hva dette vedlikeholdet er?
Tror årsaken er at batterislitasjen ligger inne der. Vedlikeholdet på Leaf er langt lavere enn på fossil. Bare ikke la deg lure til alt verkstedet vil selge deg av vedlikehold!
SølvLeaf

jkirkebo

Sitat fra: RuneW på tirsdag 24. juli 2012, klokken 22:14

Servicene på Leaf'en er uforskammet mye dyrere enn de burde ha vært:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4911.0.html

Hva kostnaden blir vet vi vel strengt tatt ikke, ingen biler har vel vært inne til service ennå ?

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ogi

Sitat fra: Mortenmann på tirsdag 24. juli 2012, klokken 22:39
Tror årsaken er at batterislitasjen ligger inne der. Vedlikeholdet på Leaf er langt lavere enn på fossil. Bare ikke la deg lure til alt verkstedet vil selge deg av vedlikehold!
http://www.leaftalk.co.uk/showthread.php/7379-Shop-around-for-servicing

daggad

Om daglig behov for kjørelengde er 5-7 mil så anbefaler jeg Leaf sterkt.
Grunnen til dette er at du ønsker å ha kapasitet igjen til å bare kjøre rundt å nyte turen om kveldene.. ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

elektrolux

Re: Shop around for servicing
I did some further searching and came up with Fred Coupe in Preston - a 24 mile drive for me but well worth it. They are a family firm and friendly with it. They have an EV workshop and fast charger. And the cost for my first year service? £89.08 !!!! Beat that! Highly recommended. Go there if you can.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA