Hovedmeny

VW gir penger tilbake

Startet av hELgenen, torsdag 24. juni 2021, klokken 14:39

« forrige - neste »

hELgenen

Vi kontakter deg angående din ID.4, på bakgrunn av relevant innsikt og erfaringer vi har opparbeidet oss etter lanseringen av modellen. Gjennom kartlegging av både kjøredata og tilbakemeldinger fra kunder, kan vi se hvordan bilen leverer i møte med alle typer kjøreforhold. Effekten av varmepumpen er en av flere ting vi kartlegger, og det er i den forbindelse vi nå kontakter deg.

Varmepumpen har en rekke gode egenskaper som bidrar både til økt komfort, energieffektivitet og rekkevidde ved kjøring under lave temperaturer. Simuleringer ble lagt til grunn da det i en periode, i enkelte sammenhenger, ble kommunisert en konkret rekkeviddefordel på inntil 30 prosent for den nye typen varmepumpe som sitter i bilen din. Dette var anslag som viste til den mulige fordelen under kjøring på særlig kalde dager, sammenlignet med tilsvarende biler uten varmepumpe.

Modellene i ID.-familien leverer rekkevidde som de skal, i tråd med WLTP-målingene som har ligget til grunn siden lansering. Varmepumpen har mange viktige egenskaper, inkludert en positiv effekt på rekkevidden, men under reell kjøring har vi ikke sett at avviket fra biler uten varmepumpe tilsvarer tallene fra simuleringene våre. Det er blant annet fordi teknologien som sitter i bilene uten varmepumpe er forbedret siden simuleringene ble gjort. Rekkeviddefordelen av varmepumpen under reell kjøring påvirkes av mange ulike parametere. Det gjør at tallene vi har samlet inn varierer i stor grad.

Derfor har Volkswagen besluttet å redusere prisen på varmepumpe som ekstrautstyr for nye kunder. Samtidig vil vi også informere deg om at vi lar prisreduksjonen komme eksisterende kunder til gode. Prisreduksjonen er på kroner 2850,-.

Vi kontakter de aktuelle bileierne til høsten, med praktiske detaljer for hvordan overføringen skal gjennomføres. For kunder som leaser bil så er det leasingselskapet som mottar informasjon om prisreduksjonen, og som deretter kan følge opp brukerne av bilene.

Vær oppmerksom på at det er eier av bilen på tidspunktet for utbetalingen som mottar beløpet. Det styres ut fra hvem som på det tidspunktet er registrert som hovedeier i Motorvognregisteret (med forbehold om at eierskifter innenfor 14 dager før utbetalingen ikke fanges opp i våre systemer før utbetaling).

Dersom du har solgt den aktuelle bilen, eller gjør det i nær fremtid, setter vi stor pris på om du melder det inn til oss ved å sende en e-post til vårt kundesenter.

Vi legger lista høyt, og har klare ambisjoner om å styrke vår posisjon som den ledende aktøren innen e-mobilitet.

Derfor jobber vi kontinuerlig med å forbedre energieffektiviteten, rekkevidden og andre egenskaper på alle våre nye elektriske modeller. Det kan for eksempel gjøres gjennom oppdateringer av programvaren i bilen din, noe som også kan påvirke effekten varmepumpen har på rekkevidden under kjøring på kalde vinterveier.

Vi ser frem til å følge deg opp videre gjennom bilholdet ditt, hvor stadige forbedringer og oppgraderinger blir en del av veien videre.

Med ønsker om en god sommer med din ID.4!

Hilsen Volkswagen

igniztion

Fikk også nettopp den. Kan lade mye for 2850,- :)
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

PTh

Noen som vet hva det betyr for oss som skrevet kontrakt men ikke fått noen bil enda?

hELgenen

Sitat fra: PTh på torsdag 24. juni 2021, klokken 15:46
Noen som vet hva det betyr for oss som skrevet kontrakt men ikke fått noen bil enda?

Står det ikke i klartekst da - at bilen blir 2850 kroner billigere.........

PTh

Jo sant det :) Får huske på å si fra når man vel skal betale bilen da

Trond.m

Antar at det ikke gjelder 1St edition der prisen på varmepumpen var innbakt i prisen og antakelig rabattert.

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på torsdag 24. juni 2021, klokken 16:27
Antar at det ikke gjelder 1St edition der prisen på varmepumpen var innbakt i prisen og antakelig rabattert.

Jeg tror det gjelder 1st edition - men vi får se - kommer det 2850 ekstra i feriepenger inn på konto så er det vel bare å smile

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hakotorg

Sitat fra: Trond.m på torsdag 24. juni 2021, klokken 16:27

Joda, jeg har ID 1st og fått mail.

Trond.m

Trond.m

Lurer på hvem som betaler festen. Kjenner jeg Møller rett, så inviterer de til fest og ber forhandlerne ta regningen 😎

hELgenen

Fabrikken tar regningen. Dette har jo vært en kjent sak en stund i EU,men at det også gjelder norske kunder er bra.

daktari

Off topic: Tenk om Tesla hadde gjort dette for FSD...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: daktari på torsdag 24. juni 2021, klokken 21:55
Off topic: Tenk om Tesla hadde gjort dette for FSD...
Tesla vil jo aldri innrømme at de ikke har levert på FSD [emoji6]
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Det er i alle fall helt tydelig at VW nå er ekstremt opptatt av å holde hva de lover etter fadesen med dieselgate friskt i minne.

Den feilen vil de ikke gjøre igjen ser det ut som.

Tesla har vel et helt annet utgangspunkt for goodwill - hadde f.eks VW levert en FSD på linje med Tesla sin og tatt betalt slik Tesla gjør - vel da hadde det blitt ramaskrik og kroken på døra er jeg redd.

Men Tesla har faktisk dette FSD spøkelset hengende over seg ennå......så hvem vet......

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA