Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny software

Startet av sk0yern, torsdag 24. juni 2021, klokken 10:10

« forrige - neste »

Løytnanten

Sitat fra: HelEl på torsdag 17. februar 2022, klokken 11:41
Sitat fra: Løytnanten på torsdag 17. februar 2022, klokken 11:00
Sitat fra: daktari på torsdag 17. februar 2022, klokken 00:20
Diess på Reddit i kveld. Lover mye snadder via OTA.
Plug n charge er visst nærme. Han har testet det allerede.

vehicle to home/bidirectional charging kommer visst OTA til alle 77 kWh biler "i år".

https://www.reddit.com/user/HDiess/comments/soje69/hi_reddit_im_herbert_diess_ceo_of_volkswagen/?utm_medium=android_app&utm_source=share

HDiess
OP
·
17 hr. ago
We will have a major OTA update for the ID.4 coming this summer, which will add features like Plug&Charge and AutoHold, as well as a higher capacity onboard charge capability

marklemcd
·
17 hr. ago
We have to go another 6 months with all these bugs on our cars? Are you kidding?

Plug&Charge and AutoHold, as well as a higher capacity onboard charge capability er vel ikke bugs.
HeIEI - det er to forhold å merke seg:

- 3.0 kommer altså (i bestefall) først til sommeren i følge CEO Diess

- signaturen marklemcd sier ikke at "Plug&Charge and AutoHold, as well as a higher capacity onboard charge capability" er bugs. Han er tydeligvis fortvilet over at han og andre må leve i ytterligere et halvt år med alle de bugsene de opplever i ID.4-ene sine.

ID4

Sitat fra: Løytnanten på torsdag 17. februar 2022, klokken 12:10

vehicle to home/bidirectional charging kommer visst OTA til alle 77 kWh biler "i år".

https://www.reddit.com/user/HDiess/comments/soje69/hi_reddit_im_herbert_diess_ceo_of_volkswagen/?utm_medium=android_app&utm_source=share

HDiess
OP
·
17 hr. ago
We will have a major OTA update for the ID.4 coming this summer, which will add features like Plug&Charge and AutoHold, as well as a higher capacity onboard charge capability

marklemcd
·
17 hr. ago
We have to go another 6 months with all these bugs on our cars? Are you kidding?

Plug&Charge and AutoHold, as well as a higher capacity onboard charge capability er vel ikke bugs.

- signaturen marklemcd sier ikke at "Plug&Charge and AutoHold, as well as a higher capacity onboard charge capability" er bugs. Han er tydeligvis fortvilet over at han og andre må leve i ytterligere et halvt år med alle de bugsene de opplever i ID.4-ene sine.

Konstanterer at vi er uenige. 3.0 kommer til sommeren for eksiternede biler. 3.0 er allerde observert i ID5 som starter produksjon nå. Og slik vil det også være for ID4 når de produserers parralelt med ID5. Ligger test på youtube av 3.0 i ID5.

Jeg har ID4, og opplever faktisk ingen (nesten) bugs etter kjørte 20000 km. Skjermen har gått i svart en gang, men funket fint etter rask restart av skjerm. Dette er nok ikke unikt for ID bilene. Kommentaren du viser til blir ikke så saklig når den ikke blir begrunnet. Blir bare en påstand. Men klart at det kan være noen som opplever dette anerledes, og eller har en mandagsbil.

Sjekk denne video
https://youtu.be/FBc5neonOow (slutten av videoen) Her bekreftes det at 3.0 kommer på alle biler som starter prod fra uke 51 2021. På eksisterende biler fra april.

igniztion

Sitat fra: Løytnanten på torsdag 17. februar 2022, klokken 12:10

Hr Diess adresserer spesifikt amerikanske kunder her. De har ikke fått en eneste oppdatering enda, og kjører rundt med 2.1 (0792). Det er veldig mange bugs som er fikset i 2.3, som de fleste her på berget har fått.

Skjønner godt at kunder i USA er frustrerte...

Samtidig har VW utsatt OTA oppdatering i Europa til Q2, etter å opprinnnelig ha sagt Q1. De 12 ukene de har lovet mellom hver oppdatering begynner å bli lange.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

daktari

HDiess
OP
·
17 hr. ago

marklemcd
·
17 hr. ago
Det er for Usa-biler, de har ikke auto hold.
Vi har det i Europa.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Robert Nilsen

Som jeg forstår det,  blir det ikke øket rekkevidde på ID.4 ved oppdatering til 3.0 ,eksisterende modeller, men kun på de som blir produsert fra nå?

Kjell Salvigsen

Sitat fra: Robert Nilsen på onsdag 23. februar 2022, klokken 20:51
Som jeg forstår det,  blir det ikke øket rekkevidde på ID.4 ved oppdatering til 3.0 ,eksisterende modeller, men kun på de som blir produsert fra nå?

Jeg tolker det ikke slikt, håper det stemmer. I tyske Auto Motor und Sport stod følgende: « I tillegg til den økte ladekapasiteten er rekkevidden også økt med 3.0-programvarepakken. «50 kilometer mer er definitivt mulig», rapporterer Elke Temme, administrerende direktør i Volkswagen Group Charging GmbH. "Selv i vintertemperaturer." Forbedringen er ikke bare forbeholdt nye kjøretøy, biler som allerede er levert bør også utstyres med ladeforsterkeren. Sannsynligvis ikke før i mars 2022, sa en talsmann» (Google translate fra tysk)
https://www-auto--motor--und--sport-de.translate.goog/tech-zukunft/alternative-antriebe/vw-id-software-3-punkt-0-ladeleistung-175-kw-77-kwh/?_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=sc
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

Robert Nilsen

Olemann

50 km mer rekkevidde høres nesten for godt til å være sant, med mindre man rett og slett kutter i buffer og øker cellespenningen, ev. reduserer bunn.
Det hyggelige ville vært om man fikk dette til med økt effektivitet i alle ledd, men som sagt, 50 km er så mye at jeg ikke helt ser for meg at man klarer dette uten å kutte i buffer.

IDChrister

Noen som vet hvem jeg kan mase på om å få oppdatering 2.3? Kjøpte en brukt 1st sent i januar, og den kjører enda på 2.1 :( Ringte merkeforhandleren i byen, de kunne ikke se at det var noen oppdateringer i vente (...), Ringte direkte til volkswagen, og fikk bare beskjed at 4. bølge var begynt og at jeg trolig ville få den snart?..

eriksen.eriksen

Jeg må jo si at jeg synes det er underlig at de enda ruller ut 2.3, når 3.0 ser ut til å være klar. Underlig at det skal gå så vanvittig sakte.

biggern

Det går nok utrolig tregt for VW og deres optimistiske OVA oppdateringer.
Med. 2.1 må en vel inn på verksted for oppgradering til 2.3 OVA.
Så må en bare sitte å vente på OVA 3.0.
Håper den kommer i løpet av våren/sommeren.

IDChrister

Er ikke 2.1 oppdateringen den som måtte tas på verksted før man kunne få OTA da?
Hvertfall det jeg leste meg fram til på vw.no

daktari

Sitat fra: IDChrister på fredag 25. februar 2022, klokken 21:02
Er ikke 2.1 oppdateringen den som måtte tas på verksted før man kunne få OTA da?
Hvertfall det jeg leste meg fram til på vw.no
stemmer. De fleste ID.4 ble levert med 2.1 (0792) og fikk 2.3 (0910) ota i høst.

Endel ID.3 måtte på verksted for å få 2.1.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

TJV

Må si denne oppdateringsfrekvensen på ca hver 12 uke drar godt ut i tid.
Men har hørt fra forhandler nylig at oppdateringen 2.4 kommer snart. Denne kommer ikke OTA men man må på verksted og får byttet 12v batteriet samtidig. (Tror ikke 2.4 oppdatering inneholder så mye spennende). Innkalling starter visstnok i april.
Oppdateringen 3.0 kommer OTA og er forhåpentligvis på plass før folk reiser på ferie.
(Jeg visste forøvrig mye av dette, men ikke tidspunktene på når oppdateringene skulle komme).
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

IDChrister

Fikk idag svar fra Sulland (Vw forhandleren i byen), om at vi ikke skal ha 2.3 oppdateringen på vår ID4? (1st). Regner med at de kanskje ikke vet siden det er OTA?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA