Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Innplugget i en uke eller ikke?

Startet av reinhb, lørdag 04. august 2012, klokken 01:00

« forrige - neste »

reinhb

Under parkering hjemme ville ikke bilen gå etter å ha satt den i revers, en liten pipelyd fra motoren (foran høyre) "system fault service required" melding og gult utropstegn i displayet. Samme når jeg prøver å kjøre forover. Alt ser helt OK ut når den skrus av og på igjen, men går ikke.
Har prøvd å trille bilen og så gi litt gass, da går den men rister og har dårlig effekt, så snart jeg prøver å gi litt mer gass så stopper den med utropstegn og system meldingen. Har naturligvis bare prøvd dette noen få meter.
Think classic fan

OneMore

Høres litt kjedelig ut !

Send meg en PM så kan jeg komme innom og lese av diagnosen din !


-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Ken

Høres alvorlig ut. At bilen kjører eller kryper litt før utropstegn vises kan betyr en dårlig motor eller motor kontroller. Viktig at disse feilmeldinger leses. Ikke kjør bilen hvis den pluteselig blir litt bedre. Kjedelig å måtte taue den hjem. Prøv å jekke opp en forhjul og kjøre litt. Får du noe fart i den oppjekket hjul?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

OneMore

Sitat fra: Ken på tirsdag 10. juli 2012, klokken 00:00
Høres alvorlig ut. At bilen kjører eller kryper litt før utropstegn vises kan betyr en dårlig motor eller motor kontroller. Viktig at disse feilmeldinger leses. Ikke kjør bilen hvis den pluteselig blir litt bedre. Kjedelig å måtte taue den hjem. Prøv å jekke opp en forhjul og kjøre litt. Får du noe fart i den oppjekket hjul?

Reinhb supplerer gjerne kommentarer.

Men "feilemelding" overstrøm og ECU etter kjøring med hjul jekket opp.
Drivspenning ramlet deretter mot null.

Når hjulet svivet rykket det og nappet fælt.
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

OneMore

Har aldri sett etter men er det mulig å legge en motorkontroller provosorisk uten
å skru ut den gamle ? Er kabler lange nok ?
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Ken

Jeg tror ikke de er mulig å tyvkoble en annen motorkontroller pga ledningslengde. Husk at niplene rundt faskablene må skrus ut sammen med kabelskoene. Prøv motorkontoller bytte først og så motor til slutt.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

OneMore

Sitat fra: Ken på tirsdag 17. juli 2012, klokken 00:23
Jeg tror ikke de er mulig å tyvkoble en annen motorkontroller pga ledningslengde. Husk at niplene rundt faskablene må skrus ut sammen med kabelskoene. Prøv motorkontoller bytte først og så motor til slutt.

Hva med skjøtekabel.... ? Selvfølgelig riktig dimensjon ?

-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

reinhb

Motor kontroller byttet men desverre ingen forsjell. Motoren byttes asap
Er det alltid den siste delen man bytter som hsr feilen?
I all rettferdighet foreslo Onemore å sjekke motoren først da han var innom for en feilsøking
;D
Håper å komme med posetiv melding i morgen!
Think classic fan

reinhb

 :) Motoren er helt OK. problemet var motor kontroller KORT, høyspenten i MC ok.
Nå triller Thinken lykkelig igjen  :)
Rein
Think classic fan

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Sitat fra: reinhb på lørdag 11. august 2012, klokken 15:40
:) Motoren er helt OK. problemet var motor kontroller KORT, høyspenten i MC ok.
Nå triller Thinken lykkelig igjen  :)
Rein

Veldig bra, men hva var feilen sa du?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

OneMore

Selve motorkontroller kort syndet her !
Så jeg har faktisk 3 defekte motorkontrollere liggende der selve printkortet(styringa) er defekt.

-OneMore-
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA