Hovedmeny

Prøvekjørt Ioniq 5 i dag

Startet av BearThor, torsdag 17. juni 2021, klokken 14:03

« forrige - neste »

BearThor

Var selv blant en av de heldige som ble valg til å forhåndskjøpe Ioniq 5, men valgte å avvente da jeg ville prøve bilen først.

Har nå prøvekjørt den.

Var behagelig å kjøre, veldig myk. Men slo noe voldsomt hvis du kjører over asfaltkanter, dette overrasket meg da både Tesla Model S/X, E-Golf og ID 4 alle «slår» mindre over de samme asfaltkantene. Noe å tenke på dersom du kjører mye på dårlig vei. Kjør litt forsiktig.

Ellers var jeg skuffa over at samtlige Ioniq 5 som selges i Norge må ha ledning koblet til mobilen for at Apple carplay skal fungere. Dette fungerer Trådløst på ID.4. Selger sa at dersom man hadde valgt en mindre utstyrt modell (som ikke man får tak i Norge) så fungerer Apple Carplay trådløst.

Veldig gode seter med ekstremt gode justeringsmuligheter. Kan sitte veeeldig høyt hvis du liker det. I tillegg kunne man justere på Heads-up displayet til ønsket posisjon i ruta.

Kjøreegenskapene var veldig bra. Akselerasjonen helt super.
Stusser litt over bagasjeromsplassen, da jeg forventet litt større. Det blir litt knapt for de i baksetet når man flytter disse frem for å få større plass bak. Mine 182 cm stanger i forsetet dersom man vil utnytte plassen i bagasjerommet maksimalt.

Jeg har lenge vurdert å bytte inn TMS for denne, men etter prøveturen har jeg ombestemt meg. Venter heller litt for å høre erfaringer fra eiere.

Tror dere som venter på bilen blir fornøyd! God bil for pengene.

feistydolphin

Takk for erfaringene! Det ventes.. utålmodig... på P45 :)  :+1:

turfsurf

Flyttet.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Olemann

Det er en egen tråd for prøvekjøring som allerede har over 30 svar, foreslår at de som har skrevet her kopierer og legger inn der og sletter denne tråden.
Så får man all god info ryddig tilgjengelig.

Aknedude

Carplay og AA. Har intet med model at gøre  det er alle modeller det har cp med ledning. Just stupid.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA