Hovedmeny

Sier du ja til TMY fra Shanghai?

Startet av kodax, onsdag 16. juni 2021, klokken 16:15

« forrige - neste »

casall

Ser en del kombinasjoner nå har forventet levering september. Begynner vi nærme oss Berling levering da kanskje..?

Thob

Sitat fra: HS på torsdag 14. april 2022, klokken 06:47
Jeg bestillte hvit MYLR med 19 " beregnet levering står Juli. Har ikke fått telefon fra Tesla ang faktisk leveringsdato enda. Med tanke på at fabrikken i Shanghai er stengt nå pga covid er jeg spent på om det blir en MIG istedet. Hørt at de skal starte produksjonen av MYLR hvit i tyskland snart.

Ja, nå er det litt i det blå når man får bil og hvor den evt kommer fra. Blir garantert forsinkelser i levering av Shanghai-Y da fabrikken er stengt på ubestemt tid, og det vil ta tid før produksjon av Berlin-Y LR er oppe å går. Jeg venter på hvit med 20 toms og håper på Shanghai-bil før sommeren men spørs om det skjer nå😥

ViktorS

Sitat fra: Thob på torsdag 14. april 2022, klokken 09:23
Sitat fra: HS på torsdag 14. april 2022, klokken 06:47
Jeg bestillte hvit MYLR med 19 " beregnet levering står Juli. Har ikke fått telefon fra Tesla ang faktisk leveringsdato enda. Med tanke på at fabrikken i Shanghai er stengt nå pga covid er jeg spent på om det blir en MIG istedet. Hørt at de skal starte produksjonen av MYLR hvit i tyskland snart.

Ja, nå er det litt i det blå når man får bil og hvor den evt kommer fra. Blir garantert forsinkelser i levering av Shanghai-Y da fabrikken er stengt på ubestemt tid, og det vil ta tid før produksjon av Berlin-Y LR er oppe å går. Jeg venter på hvit med 20 toms og håper på Shanghai-bil før sommeren men spørs om det skjer nå😥

Da er vi i samme båt. Håper også på bil før sommeren. Står enda estimert mai hos meg med hvit og 20". Men med stengt fabrikk, så forventer jeg at det blir forsinkelser :/
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

fonberg

Sitat fra: emurof på onsdag 13. april 2022, klokken 21:05
Jeg ble også oppringt, og det ble sagt juni. Men det står april på tesla.com. Er det det samme hos noen andre?

De sa også at hvis jeg ventet til å ta ut bil til den kommer fra Berlin så vil jeg måtte å betale dagens pris. Har egentlig ingen problemer med det. Synes det er veldig bra av dem at man kan ta ut bilen nå til den prisen man hadde for lenge siden.

Samme for meg. Eller, hun i telefonen sa levering juli, mens det står april på tesla.com. Samme som deg også når det gjelder leverings- og prisvilkår.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

ViktorS

Jeg vil også få telefon fra Tesla jeg, se om man får bil i Mai, som estimert, eller senere :/

tornaldo

Sitat fra: ViktorS på torsdag 14. april 2022, klokken 21:42
Jeg vil også få telefon fra Tesla jeg, se om man får bil i Mai, som estimert, eller senere :/

Helt usannsynlig at man får bil i mai, så lenge fabrikken nå er stengt i Kina. Tipper det tar ca 2 mnd etter oppstart i Shanghai, før de første kommer til Norge. Bare transport tar 1 mnd...
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Jokkhov

Blir nok fort litt utsettelser fremover nå ja. Får håpe oppskaleringen av Berlin går smertefritt og at de kan ta unna en del snart, men det blir nok fort biler levert fra Kina både i Q2 og Q3.
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
BMW i3 fully charged 94ah (solgt)
BMW i3 fully charged 120ah(solgt)
Tesla model 3 LR 2021 - selges
Tesla model Y LR - bestilt 31/3- 22

Thob

I følge teslarati.com åpner fabrikken i Shanghai igjen 18.4 med begrenset produksjon. Hvis dette stemmer er det isåfall godt nytt for oss som håper på en Y før ferien. Krysser fingrene🤞🏻

ViktorS

Sitat fra: Thob på lørdag 16. april 2022, klokken 16:45
I følge teslarati.com åpner fabrikken i Shanghai igjen 18.4 med begrenset produksjon. Hvis dette stemmer er det isåfall godt nytt for oss som håper på en Y før ferien. Krysser fingrene🤞🏻

Spennende. Håper å få noen bekreftelse snart på om det blir Mai, juli, desember... :P

Electric cars in Norway

Sitat fra: Thob på lørdag 16. april 2022, klokken 16:45

En god analyse som hvertfall ikke jeg ville ha klart å pønske ut.

LauritzJ

Er det i dag noen relevante forskjeller på Shanghai og Berlin-bil når det kommer til selve bilen (skjønner politiske forskjeller finnes, men utover dette)?

Radial

Sitat fra: LauritzJ på fredag 21. oktober 2022, klokken 09:35
Er det i dag noen relevante forskjeller på Shanghai og Berlin-bil når det kommer til selve bilen (skjønner politiske forskjeller finnes, men utover dette)?

Jevnt over har Shanghai en høyere byggekvalitet enn Berlin.
Ellers er de identiske, foruten liten forskjell på seter, og festekroker for bagasje fra Berlin.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Lucaria

Sitat fra: Radial på fredag 21. oktober 2022, klokken 09:40
Sitat fra: LauritzJ på fredag 21. oktober 2022, klokken 09:35

Jevnt over har Shanghai en høyere byggekvalitet enn Berlin.
Ellers er de identiske, foruten liten forskjell på seter, og festekroker for bagasje fra Berlin.

Denne forskjellen på seter, er det sømmene? Er det noen som har bilder på dette? Jeg lurer også på om det er forskjell Shanghai-Berlin eller forskjell Shanghai TMY - Berlin TMYP?

Pitmairen

Lucaria

Sitat fra: Pitmairen på fredag 21. oktober 2022, klokken 12:09
Her er en video som viser noen av forskjellene:

https://www.youtube.com/watch?v=NE3wxGFP_z8

Takk. Jag har sett den før men glemte hvilken video det var. Supert!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA