Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sier du ja til TMY fra Shanghai?

Startet av kodax, onsdag 16. juni 2021, klokken 16:15

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: kTesla på søndag 30. januar 2022, klokken 22:34
Enig i det du sier. Men ønsker rett og slett bare å få sett disse forankringspunktene, på en ferdigprodusert bil. Det har jeg enda ikke klart å oppdrive på internett eller sosiale media. Usikkerheten vil, som du sier, uansett være der frem til bilene leveres ut. Godt mulig det blir Lotto på hvem som får hva.
Sånn.. hvis forankringspunkt på en måte er vinn eller forsvinn, så er det relativt enkelt å fikse selv for en god hundrelapp, med D-ringer fra Jula eller Biltema eller noen andre.

Skuggfaks

Sitat fra: Simmelim på søndag 30. januar 2022, klokken 21:44
Jeg har fått bekreftet at alt det utstyret du skriver der er med på bilene som blir levert nå. Nyttelasten ble jeg dog ligg usikker på. Skal dobbeltsjekke det.

Samme her, batteriet, rekkevidde og AMD. Ikke spurt om nyttelast. Lener mot å akseptere MIC nå Q1 med disse oppgraderingene, samt at MiG virker litt i det blå mht levering og ev innkjøringsutfordringer...
# Model Y LR 2022.

Thalgar

Ville vore spektakulært om bilane som kjem no ikkje haldt seg til den siste europeiske typegodkjenninga frå 31. desember, som heilt klart spesifiserer 250 kg større nyttelast:   

https://tff-forum.de/t/wiki-model-3-model-y-technische-veraenderungen-details/100784

Model Y LR Quicksilver, 2023

YesThatsMe

Sitat fra: Skuggfaks på mandag 31. januar 2022, klokken 11:34
Sitat fra: Simmelim på søndag 30. januar 2022, klokken 21:44
Jeg har fått bekreftet at alt det utstyret du skriver der er med på bilene som blir levert nå. Nyttelasten ble jeg dog ligg usikker på. Skal dobbeltsjekke det.

Samme her, batteriet, rekkevidde og AMD. Ikke spurt om nyttelast. Lener mot å akseptere MIC nå Q1 med disse oppgraderingene, samt at MiG virker litt i det blå mht levering og ev innkjøringsutfordringer...

Yepp, sitter og grubler på det samme.

Simmelim

Da er vi flere i samme båt. Venter på tilbakemelding ang nyttelast.

Skuggfaks

Det er fristende med Berlin, men hvis det fort kan bli Q3, og det ikke er sterke indikasjoner på vesentlige forbedringer (batteri, struktur, rekkevidde) til den tid, så er min oppsummering foreløpig at en Q1 MIC er et halvt år ekstra med en super bil. Så gnager det jo litt at jeg ikke MÅ ha bil nå og i teorien kunne ventet til Berlin Q1 2023 for den del (og spart et år verditap), men da er vi vel inne på eksistensielle valg om lykke og økonomi osv... Vi får se om jeg feiger ut når Tesla sender SMS om bil på vei (hvis de da ikke tok meg bokstavelig da jeg i desember sa at jeg vil vente på Berlin, slik de heller ikke gjorde i november da jeg sa det samme).
# Model Y LR 2022.

ViktorS

Bestille en hvit Y long range i dag med 20". Beregnet levering i mai. Regner med at dette er MiC, og det gjør ingenting :-)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

emurof

Er det bekreftet at det er høyere nyttelast på Model Y fra Kina nå?

Fjeldern

Sitat fra: emurof på onsdag 13. april 2022, klokken 01:48

Det er det. Nevnt av mange som har hentet ut biler i inn og utland.

DagfinnN

Sitat fra: Fjeldern på onsdag 13. april 2022, klokken 06:57
Sitat fra: emurof på onsdag 13. april 2022, klokken 01:48

Det er det. Nevnt av mange som har hentet ut biler i inn og utland.
Dette er enkelt å bevise. Gå inn på Tesla stats, klikk på et vin-nr til en tilfeldig Y og du kommer rett til Vegvesen.no. Der ser du nyttelasten.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Diravi

Jeg bekreftet til Tesla at jeg godtar MIC Y nå. De ringte. Ifølge han som ringte har den både høyere nyttelast og hattehylle.

Jeg fikk for øvrig da beskjed om at jeg kunne forvente bil i juni.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

ViktorS

Sitat fra: Diravi på onsdag 13. april 2022, klokken 15:02
Jeg bekreftet til Tesla at jeg godtar MIC Y nå. De ringte. Ifølge han som ringte har den både høyere nyttelast og hattehylle.

Når bestilte du?

Jeg bestilte hvit Model y med 20" sommerfelger for 3 dager siden. Estimert levering i mai, foreløpig. Er jeg så heldig at jeg kanskje får hattehylle også ?:)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

emurof

Jeg ble også oppringt, og det ble sagt juni. Men det står april på tesla.com. Er det det samme hos noen andre?

De sa også at hvis jeg ventet til å ta ut bil til den kommer fra Berlin så vil jeg måtte å betale dagens pris. Har egentlig ingen problemer med det. Synes det er veldig bra av dem at man kan ta ut bilen nå til den prisen man hadde for lenge siden.

Diravi

Sitat fra: ViktorS på onsdag 13. april 2022, klokken 15:26
Sitat fra: Diravi på onsdag 13. april 2022, klokken 15:02

Når bestilte du?

Jeg bestilte hvit Model y med 20" sommerfelger for 3 dager siden. Estimert levering i mai, foreløpig. Er jeg så heldig at jeg kanskje får hattehylle også ?:)

Jeg tror vi bestilte i april det året bilen ble lansert - husker ikke hvilket år det var. Men vi har sittet på den bestillingen i påvente av økt nyttelast - og nå får vi det.

Jeg vil tro alle bilene som kommer i mai/juni får hattehylle. Grunnen til at vår kommer i juni og din i mai er muligens farge - vi har bestilt rød.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

HS

Jeg bestillte hvit MYLR med 19 " beregnet levering står Juli. Har ikke fått telefon fra Tesla ang faktisk leveringsdato enda. Med tanke på at fabrikken i Shanghai er stengt nå pga covid er jeg spent på om det blir en MIG istedet. Hørt at de skal starte produksjonen av MYLR hvit i tyskland snart.
Tesla MYLR- 2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA