Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: ENTO på fredag 25. mars 2022, klokken 15:33
Joda,du kan regulere åpningshøyden på luka på ID4. !

Ja - men ikke etter GPS

Det er fast innstilling - jeg har definert en slik for å unngå at den dunker opp.
Husker ikke helt i farten om man kan deaktivere den elektriske luken - tenkte da på når du skal inn i vaskehaller og slikt. Har slik kick sensor under også - og liker egentlig ikke disse fordi de kan i ekstreme tilfeller trigge når man er i vaskehall.

Olemann

Bra, hvordan gjøres det?

Krokstein

Sitat fra: Olemann på fredag 25. mars 2022, klokken 17:00

Bra, hvordan gjøres det?

Åpne luka og skyv den til ønsket sted. Hold inne lukkeknappen til det piper og da skal ny åpningshøyde være programmert
ID.4 GTX

ELvin2022

Har nå fått mail fra fra vw igjen (som sikkert flere har fått) om at de gjennoptar produksjonen igjen. Det var hvertfall positivt. Så får vi håpe at vi som venter på bestillt bil snart får beskjed om når den blir klar! 👍🏽🙂

ENTO

Da var det gjort: kanselerte Førerassistentpakke + idag og får håpe på grei levering. Tok pakken egentlig bare for el-bakluke. Sparer jo 16' også da. Skal klare meg fint uten el-luke.

Krokstein

Sitat fra: ENTO på mandag 28. mars 2022, klokken 20:12
Da var det gjort: kanselerte Førerassistentpakke + idag og får håpe på grei levering. Tok pakken egentlig bare for el-bakluke. Sparer jo 16' også da. Skal klare meg fint uten el-luke.
Virker som mange vil ha den elektriske bakluka så vw kunne sikkert gjort kundene en tjeneste med å flytte den over til en annen pakke. Forutsetter da at det ikke der el bakluke som skaper produksjonsproblemer for førerassistentpakke+
I utgangspunktet er den sikkert plassert der for å øke salget av en pakke som det nok er brukbart god avanse på. Sikkert ikke noen som tenkte på at leveringsproblemene den gang
ID.4 GTX

bitbrat

Sitat fra: ENTO på mandag 28. mars 2022, klokken 20:12
For meg er el-bakluka helt sekundær, men «Parkeringsassistent Plus med minnefunksjon», det er en ekstremt kul funksjon jeg nådig vil gå glipp av.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Krokstein

Parkeringsassistent plus ble vel lagt på den pakken i november. Jeg antar at den ikke kommmer med automatisk på de som har bestilt førerassistentpakke+ før den tid?? (med mindre man spesifikt ber om det og betaler prisøkningen for den pakken?)
ID.4 GTX

bitbrat

Sitat fra: Krokstein på tirsdag 29. mars 2022, klokken 13:27
Parkeringsassistent plus ble vel lagt på den pakken i november. Jeg antar at den ikke kommmer med automatisk på de som har bestilt førerassistentpakke+ før den tid?? (med mindre man spesifikt ber om det og betaler prisøkningen for den pakken?)
Stemmer, man må si fra.

ENTO

Parkeringsassistent ligger i vanlig Førerassistenpakke. Altså uten +. Har beholdt vanlig Førerassistanse for å få ryggekamera.

bitbrat

Sitat fra: ENTO på tirsdag 29. mars 2022, klokken 17:13
Parkeringsassistent ligger i vanlig Førerassistenpakke. Altså uten +. Har beholdt vanlig Førerassistanse for å få ryggekamera.
Det er altså forskjell på disse to parkeringsassistentene.

Trond.m

Førerassistent inkludert vel ikke inkludert den gangen prisen var 11.500. Sent i høst økte prisen til 13.800 og inkluderte da parkeringsassistent slik jeg har,forstått det. Så fabrikken leverer vel fortsatt den gamle pakken dersom man ikke gir beskjed om at man ønsker parkeringsassistent.

bitbrat

Sitat fra: bitbrat på tirsdag 29. mars 2022, klokken 17:42
Sitat fra: ENTO på tirsdag 29. mars 2022, klokken 17:13
Det er altså forskjell på disse to parkeringsassistentene.

For de som er interessert. Jeg forstår det som at du får fire nye sidesensorer med pakken. Dette er rett og slett dritkult:

https://youtu.be/oWRpW3iQB2I

Krokstein

Fra videoen "The function is trying to put you as close as possible to the other car"....det er vel omtrent det motsatte av hva jeg selv forsøker å gjøre ;)
ID.4 GTX

bitbrat

Sitat fra: Krokstein på tirsdag 29. mars 2022, klokken 20:05
Fra videoen "The function is trying to put you as close as possible to the other car"....det er vel omtrent det motsatte av hva jeg selv forsøker å gjøre ;)
Det er gebrokken tysk-engelsk.[emoji4] Må legge litt godviljen til. Jeg skjønner at mange fnyser av autopilot-lignende funksjon, men jeg tror også det er viktig å se at dette er en trend som bare vil øke på i fremtiden. Funksjonene blir smartere, og forventningen om at slike ting er på plass vil utgjøre en større forskjell i fremtiden. Før var takluke/soltak et litt tullete problematisk tillegg med rust og lekkasjer, i dag er det mer eller mindre forventet på nye biler. Folk som har vokst opp med mye teknologi, forventer det i bilen sin. Det gjør i hvert fall jeg [emoji4]

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA