Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S premium eller bare mellomklasse?

Startet av breitling, tirsdag 31. juli 2012, klokken 14:05

« forrige - neste »

breitling

Etter 2 måneder og 3500 km i bruk har jeg kommet over terskelen for å forstå hvordan ting fungerer i bilen (på enkelbrukers nivå).Har skumlest instruksjonsbok (pdf) og snublet over et par ting jeg ikke er helt komfortabelt med. Hovedsaklig småtteri, men...
1. Side 43 Innvendig speil
"Det innvendige speilet har to posisjoner:
- dagposisjon (normal),
- nattposisjon (hindrer blending).
For å gå fra en posisjon til en annen, skyv på
eller trekk i hendelen på den nedre kanten av
speilet." Mitt speil har ikke to posisjoner; kanskje mørke ruter bak har denne avblending funksjon?
2. Side 47 Varme og ventilasjon Luftfordeling
"4. Justerbare midtdyser som kan lukkes." Jeg klarer ikke å finne hvordan midtdyser lukkes.
3. Klimaanlegg Regulering av luftmengde
"Når hjulet er i posisjon " AUTO " justeres luftmengden automatisk i forhold til den
innvendige temperaturen." Hvor sitter innvendig termometer? Hvorfor vises ikke temperaturen på displayet?
4. Side 74: Sikkerhetsbelter bak Hvorfor "beltesjekk" tar lengre tid for belter bak enn forran? Bakre lyser over 1 min
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

covi

1. og 2. Sikkert klipp og lim fra en annen manual.

3. Når luftmengde hjulet står i auto så justeres luftmengden etter tempraturen i kabinen. Føleren for termostaten sitter i midten av dasjbordet. (noen små åpninger, du ser det om du ser etter) Settpunktet blir satt av det øverste hjulet.
Et termometer måler en temperatur, en termostat styrer noe i forhold til et setpunkt. Det er mitsubitshis valg at de ikke viser kabin temperaturen eller setpunktet i noe display.

4. Beltesjekk framme er basert på om det faktisk sitter en person i setet. Bak er det bare en bryter i selve beltelåsen som styrer dette. Denne vil slå seg av etter ett minutt (trodde det var 30sec) uansett om det sitter en person i setet eller ikke.
Rogaland, Kjøpte Mitsubitshi i-Miev februar 2012, kjørt 16000 km per januar 2013.

pappaen til El-Bjørg

Hei på deg!
Er det mulig å sende meg denne pdfen?
Hvis det er mulig ville jeg bli glad!
petterdahlgren@hotmail.com mvh.Petter
Jeg har for tiden en c zero, men selger og kjøper ny om kort tid...

Phuc

Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA