Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestatus og forbruk forsvant i Remote control appen

Startet av bjotings, onsdag 02. juni 2021, klokken 12:59

« forrige - neste »

bjotings

Ved påsketider forsvant status for ladestatus og forbruk i Remote appen. Ladestatus står konstant på 70% og ingen turer viser strømforbruk.

Jeg hadde håpet det fikset seg.

Jeg har lett litt rundt i oppsettet på infotainmentet om jeg på noe vis har hatt pølse-fingere, men kan ikke se det. På Jaguar sin Facebook gruppe ser det ut til at det er flere som har samme problemet.  Også 3-part apper som MyPace viser feil.

Er det noen her som har samme problemet og når kan det fikses av Jaguar!
I-Pace HSE, Santorini Black MY2020

Ingeniøren

Wattcat fungere utmerket hos meg.

Ville gått inn InControl, fjernet bilen og lagt den inn igjen. Trolig ramler ting på plass da...

https://incontrol.jaguar.com/jaguar-portal-owner-web/login
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

LAD

Det samme har skjedd meg, nå den siste uken.
Noen som har tips hva som hjelper?
Hvordan fjerner  man bilen fra incontrol?

chargedup

Anbefaler ikke å fjerne bilen fra incontrol. Det fungerte i alle fall ikke for meg. Får fortsatt beskjeden (3-6mnd etter jeg prøvde å slette den): "Sletting av kjøretøy pågår. Sletting av kjøretøy har begynt, men er ikke fullført." inne på incontrol.
Sletter man den på incontrol tror jeg man må til forhandler for å vise fram vognkort for at de skal legge deg inn som eier. Da kan man like gjerne dra til forhandler med problemet i første omgang.

Jeg prøvde alle tips, logge ut/inn (både app og internett), slette/reinstallere apper og til slutt slette bilen på incontrol, men ingenting virket bortsett fra TID, et par mnd etter fikk jeg den plutselig tilbake igjen uten å gjøre noe. Et ganske vanlig problem at man mister tilgangen i et par dager, men ganske sjelden feil der noen mister over flere mnd.

Neste gang det skulle skje meg ville jeg prøvd knappen i taket først og evt forhandler etter det.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA