Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dørlåsen trekker

Startet av IThink, mandag 07. januar 2008, klokken 21:48

« forrige - neste »

IThink

Sitat fra: PLUTO på tirsdag 15. januar 2008, klokken 17:01
Tok du bilen til verksted? hva sa de?

Ja, dessverre et defekt batteri som må byttes. Det kom charging falt opp etter et par dager og da nektet bilen å lade mer.
Think 2001 modell kjøpt i 2005, kjører daglig 5 mil til og fra jobb i Bergen. Førstegangseier og ikke særlig bilkyndig bortsett fra vanlig bruk. En batteripakke byttet januar 2008, nå muligens flere i aug 2008....

Haugesund

Har fått denne feilen MANGE ganger- Ofte etter jeg har vært for rask med å stoppe bilen før den ble satt i Park...ikke har "stoppet" motoren før jeg har satt i ladepluggen...eller har vært litt for rask i vendingene med den...da blir "han" ikke blid på meg og kommer med "system feil ";o) hehe ::) ;D
Det fine med det er at etter å ha slått av tenningen og på igjen...er det det ingen feil meldinger.
Think

IThink

Sitat fra: Haugesund på lørdag 19. januar 2008, klokken 18:11
Har fått denne feilen MANGE ganger- Ofte etter jeg har vært for rask med å stoppe bilen før den ble satt i Park...ikke har "stoppet" motoren før jeg har satt i ladepluggen...eller har vært litt for rask i vendingene med den...da blir "han" ikke blid på meg og kommer med "system feil ";o) hehe ::) ;D
Det fine med det er at etter å ha slått av tenningen og på igjen...er det det ingen feil meldinger.

Hei Haugesund, ja jeg har også fått denne feilen noen ganger ved oppstart osv og de gangene det har skjedd så har feilmeldingen forsvunnet av seg selv ved å slå av og starte på nytt. Det nye denne gangen var at feilmeldingen kom først etter ca 10-15 minutters kjøring, og etterhvert fikk jeg også ladeproblemer/charging fault - og nå er det er blitt konstantert på verkstedet at et batteri er defekt og må skiftes....
Think 2001 modell kjøpt i 2005, kjører daglig 5 mil til og fra jobb i Bergen. Førstegangseier og ikke særlig bilkyndig bortsett fra vanlig bruk. En batteripakke byttet januar 2008, nå muligens flere i aug 2008....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA