Nyregistreringer på GTX hos elbilstatistikk.no

Startet av bjheggset, onsdag 02. juni 2021, klokken 12:08

« forrige - neste »

bjheggset

Observerte dette idag på elbilstatistikk.no, ser ut som det er 4 nye GTX registrert i dag 2 Juni.
Ryktene skal ha det til at produksjonen ikke skulle starte før uke 25, samme sa min forhandler. Kan det være demo/pressebiler?

E-Trond

Forhandleren min sa at noen få demobiler ville komme tidlig i juni og at hans demobil ville komme i midten av måneden.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

bjheggset

Sitat fra: E-Trond på onsdag 02. juni 2021, klokken 12:38
Forhandleren min sa at noen få demobiler ville komme tidlig i juni og at hans demobil ville komme i midten av måneden.

Det forklarer vel litt ja  :) Blir spennende å følge med fremover.

hELgenen

Dette er 2021 modeller av GTX. 2022 modeller skal produseres fra uke 25

E-Trond

ID 7 GTX
Ioniq  2020

hELgenen

Der var den jo..akkurat identisk som bestilt. Litt synd med denne blåfarven i interiøret. Men men...

Zoe2017

Bildet var muligens noe overeksponert, stolene virker ganske lysfarget også sammenlignet med det som har vært presentert før. Håper at det kommer flere bilder i løpet av de neste dagene
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

LMOR

Men noen skrev over at det var 2021 modell? Virker jo litt rart når det ikke fantes 2021 modeller å kjøpe.
Så kanskje fargen på setene er annerledes?
Eller er det tidlige versjoner av 2022 modellen?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

hELgenen

Min forhandler forklarte det slik at demo vognene kom i juni produsert som 21 modeller,mens alle kunder ville få 22 modeller. Videre at kundebiler ville produseres fra uke 25. Hvilke endringer,om noen,ble det ikke gitt noe informasjon om. Jeg vil anta at fabrikken i det minste bruker andre festeanordninger på led listen bak da dagens patent er dårlig. Andre detaljer jeg håper på er stivere varmeskjold for bremsene og litt kraftigere dempere. Varmeskjoldet foran er tynt og sitter svært tett på bremseskiven og gir alt for lett egen resonans,altså vibrerer voldsomt og slår borti selve skiven ved kjøring på visse ujevne (grus)veier. Patentet er for dårlig sammenlignet med konkurrenter rett og slett. Kraftigere dempere ønskes fordi bilen er tyngre.
Noen synlige endringer mellom 21 og 22 modeller tviler jeg på. Men små forbedringer som omtalt er det jo lov å håpe på.

LMOR

Ja, det er en 2021 modell, men sikkert lik 2022 modellene. Er nok slik at produksjonen som starter uke 25 får stempel 2022.
VIN nummeret til bilen på bildet er WVGZZZE2ZMP031334, men finner ikke noen god VIN dekoder for VW, hadde vært interessant å se utstyrslisten.

E-Trond

Sitat fra: hELgenen på torsdag 03. juni 2021, klokken 21:18
Der var den jo..akkurat identisk som bestilt. Litt synd med denne blåfarven i interiøret. Men men...

Var nær med å bestille sølv jeg også.  :+1:
Men havnet på rød til slutt.  ;D
ID 7 GTX
Ioniq  2020

E-Trond

Sitat fra: LMOR på torsdag 03. juni 2021, klokken 23:34
Men noen skrev over at det var 2021 modell? Virker jo litt rart når det ikke fantes 2021 modeller å kjøpe.
Så kanskje fargen på setene er annerledes?
Eller er det tidlige versjoner av 2022 modellen?
Setene ser veldig lyse ut ja,og slik er det i denne videoen også.
Ca 1.28 ut i filmen.

https://www.youtube.com/watch?v=duMfDKAeGW8

Men i bilder av 2022 modellen så er setene sorte,så det er nok et skille på årsmodeller.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

LMOR

I filmen sier han at setene er District Grey Black, mens vi får Soul Black.
Ser på andre biler som har Soul Black at den er litt mer grå enn jeg har sett på bildene hos VW.

hELgenen

Vi får se - jeg tenker som så at dersom de blir sortere er det bare et pluss.
De er jo sortere på bildene i konfiguratoren også - men samtidig finner jeg det litt snodig at de skulle bruke endre
fargene her. Men krysser fingrene for mørkere seter.

E-Trond

Slik ser det ut på bilder hos Volkswagen
Hadde blitt mektig forbanna dersom jeg hadde fått lys grå seter....

ID 7 GTX
Ioniq  2020

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA