Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaring med trådløs Android Auto (og trådløs lading)?

Startet av EppaTo, lørdag 22. mai 2021, klokken 00:33

« forrige - neste »

EppaTo

Hei,
Min Lenovo Z6 Pro kinatelefon virker fint med kablet Android Auto i min Enyaq, (vel... ikke alltid den vil koble seg til, men _greit nok_)
MEN, den støtter ikke trådløs lading, og den er heller ikke på listen over kompatible enheter for trådløs Android Auto. Da jeg allerede har brukt alt for mye penger på bil, så får jeg like godt fortsette, og skaffe meg ny telefon.
Tenker spesifikt på Samsung Galaxy S20FE 5G.
Er det noen som vet om den både funker med trådløs android auto, og med trådløs lading (i en Enyaq)? (vet speccen sier den støtter trådløs lading, men jeg vet ikke om det funker i Enyaq'en, og vet at compatibility chart for android auto sier at s20FE er støttet, men jeg har skjønt at 5G versjonen har annen hardware, så jeg lurer på om noen vet om begge deler vil funke trådløst.

Evt. om noen har forslag til annen high-mid Android tlf som klarer både trådløs lading og trådløs android auto i Enyaq'en?

jahallo

Har S21 Ultra og den fungerer fint med trådløs AA og lading i Skoda Enyaq. En bekjent har også S9 (tror jeg, eldre enn S20 FE i alle fall) som fungerer med AA og Qi i bilen hans, har ikke prøvd i Enyaq enda.

Dette er såpass standardisert at det bør være rimelig å anta at S20 FE 5G også skal fungere fint.

EppaTo

Sitat fra: jahallo på tirsdag 25. mai 2021, klokken 15:18
Har S21 Ultra og den fungerer fint med trådløs AA og lading i Skoda Enyaq. En bekjent har også S9 (tror jeg, eldre enn S20 FE i alle fall) som fungerer med AA og Qi i bilen hans, har ikke prøvd i Enyaq enda.

Dette er såpass standardisert at det bør være rimelig å anta at S20 FE 5G også skal fungere fint.

Takk :)
Jeg er begrenset til modeller jeg får valgt i Telenor sitt utvalg, akkurat nå er det S21+ og Mi 11 som er tilgjengelige for meg å velge.

Er du fornøyd med Exynos 2100 cpuen i S21 Ultra? (jeg har forsøkt å holde meg på Qualcomm tidligere)

jahallo

Sitat fra: EppaTo på tirsdag 25. mai 2021, klokken 15:52
Sitat fra: jahallo på tirsdag 25. mai 2021, klokken 15:18

Takk :)
Jeg er begrenset til modeller jeg får valgt i Telenor sitt utvalg, akkurat nå er det S21+ og Mi 11 som er tilgjengelige for meg å velge.

Er du fornøyd med Exynos 2100 cpuen i S21 Ultra? (jeg har forsøkt å holde meg på Qualcomm tidligere)

OK, hvis det er S21 så bør du i alle fall være good, annet enn skjerm, kamera og noe småknask så er hele S21-linja like. CPU-en er det ikke noe i veien med så vidt jeg har merket meg, aldri antydninger til heng eller noe, men så er det begrenset med spilling og tunge oppgaver hos meg. Exynos har for 21-serien etter sigende også kommet nærmere Qualcomm på effektivitet, og dermed batterilevetid.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA