Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: kjøreteknikk undersjøisk bratt tunnel

Startet av tom, søndag 29. juli 2012, klokken 20:13

« forrige - neste »

tom

Er det noen som har erfaring med BMS fra REAPsystems, som kan bistå med noen spørsmål om systemet?

/tom
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

Caspar

Jeg har en del erfaring med denne, hvis du ikke allerede har kjøpt. www.elektromotus.lt
Jeg har den i bilen i Oslo hvis du vil se
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

nofuelno

Det satt BMS fra REAP i el-Qashqai'en som brant for halvannet år siden.....
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

elektrolux

Foreslår at du også vurderer GK anlage sitt geniale system.

Er i bruk i minst 50 biler i hele Europa. Tror tallet faktisk er flere hundre.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Ladefabrikken

Sitat fra: nofuelno på onsdag 27. juni 2012, klokken 18:33
Det satt BMS fra REAP i el-Qashqai'en som brant for halvannet år siden.....

Er det kommet fram hva som var grunden til at bilen tok fyr?
Var det BMSen som sviktet? Vet at de som kjørte jorden rundt med lignede bil slet med BMSen
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Rav4_EV

BMSen som satt i Qashqaien var bortkoblet.
Systemet som Reap leverer har to sett sikkerhetsbarieerer, og er det eneste systemet du kan kjøpe som også blir brukt i formel 1.
Det eneste negative er at den har litt lav balanseringsstrøm.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

elektrolux

Sitat fra: Rav4_EV på torsdag 28. juni 2012, klokken 11:16
og er det eneste systemet du kan kjøpe som også blir brukt i formel 1.

Interresant, men lite relevant for normal bruk, der driftsikkerhet og brukervannlighet burde være viktigst.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rav4_EV

Eh. Har vel en oppfatning at formel 1 er litt over middels opptatt av driftsikkerhet.
Når det gjelder brukervennligheten bør vel den være den samme. Hvem gidder å sitte å følge med på instrumenter når det går sånn passe fort.
Ingen kapper som må trykkes på før ladning kaller jeg brukervennlig.  :D
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Caspar

De første gangene jeg ladet med EMUS BMSèn så brukte laderen 3-4 minutter før den begynte å lade. Det tikket og knaket voldsomt i laderen, men nå starter den umiddelbart etter at støpslet er satt i. Jeg har CANBUS mellom BMS og laderen og de første gangene virket det som den skulle igjennom noen ritualer før den begynte
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA