Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problemer med lading.

Startet av JohnMartin, søndag 09. mai 2021, klokken 15:12

« forrige - neste »

JohnMartin

Har testet Enyaq ett par dager nå, og har oppdaget at det er noe tull med ladingen..

Har en "smart" lader som skal lade når det er billigst og når strøm jeg produserer selv er i overskudd.

Derfor så starter ikke ladingen med en gang jeg setter i kabelen.

Oppdaget idag at ladingen ikke hadde startet i det hele tatt. Feilmeldingen på lader var noe alla at den ventet på bilen.

Har lest noe på engelske forum at ID. 4 har noe lignende problemer.
Når bilen har sovnet og/eller har sovet for lenge, så våkner ikke bilen når lader sender forespørsel om å våkne/lade.

Dette er delvis blitt fikset på firmware 2.1 på ID.4. Bare delvis, for "fiksen" er å bare forlenge tiden før bilen ikke reagerer på oppvåkning signalet.
Hadde et håp om at dette ikke var et problem på Enyaq..  :-[
Så fort man låser opp bilen eller trykker på "start lading" i appen, så starter ladingen..  ::)

Noen som kjenner til problemet eller har vært i kontakt med Møller?

TrygveL

Skal ha slik styring av ladingen selv. Så å høre at dette ikke fungerer var skuffende.
Du får gi beskjed til møller. Er vi mange nok som sier ifra så må de jo ordne opp.

JohnMartin

Var mange som tok kontakt med VW i i England for å få fiks på ID. 3, og kom oppdatering etter hvert, selv om det ikke er 100% enda.

Skal ta kontakt med møller for å få det belyst.

For de som er ekstra interessert, så er saken diskutert her: https://myenergi.info/vw-ev-s-and-eco-t2447.html
Community forum for MyEnergi. Laderen jeg har montert, som har støtte for å kun lade når man produserer egen strøm. :)

EppaTo

Jeg har dette, eller lignende problem.
Bilen lader ikke riktig enten jeg bruker tidsinstillinger i bilen, eller dersom jeg endrer ladere (wallbox) til å lade om natta.
Får typisk inn noe strøm, men alt for lite. (den starter typisk ikke å lade før mange timer etter at den skal)

Britisk skodaforum har tråd på dette og
https://www.enyaqforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=298&p=1574#p1574

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA