Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye baklys (3.djepart) Harry eller kult?

Startet av Counterpointer, onsdag 05. mai 2021, klokken 13:28

« forrige - neste »

Counterpointer

https://www.facebook.com/groups/model3/permalink/6482186878473319/

Så dette på face, klarer ikke helt å se om det er Harry eller kult. Heller nok litt mot det første, men det har stor effekt med litt animasjon.

OhmPaPa

Klikket på linken men ser ikke noe bilde.

Generelt syns jeg animerte lys er noe herk. De stjeler oppmerksomheten bort fra viktigere ting å følge med på i trafikken.

Hva er det neste? Vise reklame på baklyset når du ikke bremser?

Counterpointer

Må logge inn på Facebook

Det blir mer og mer spesialiserte lys. Audi har jo projektormulighet på frontlys, samme med MB.
Matrix lys ser jeg store fordeler med.

Animerte blinklys er jo vanlig, synes ikke de er mer forstyrrende enn vanlig blink.

Reklame er ett skrekkscenario [emoji85], dit kommer vi nok ikke på baklys i hvert fall.

Wabby

Syns dem var kule. Kan fort ryke på dem selv, var jo ikke mange lappene for de lampene heller... 3500NOK
TM3P 2021 - Oslo

OhmPaPa

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 05. mai 2021, klokken 13:46
Må logge inn på Facebook

Ah. Må vel ha konto også da...

Animerte blinklys er jo vanlig, synes ikke de er mer forstyrrende enn vanlig blink.

Enig i dette tilfellet.

Reklame er ett skrekkscenario [emoji85], dit kommer vi nok ikke på baklys i hvert fall.

Ja det er vel like fy som animerte reklametavler langs veien. Håper jeg.

cra

Må logge inn på Facebook

Må være medlem av gruppa også; det gidder jeg ikke. Så jeg setter pengene mine usett på harry.  :laugh: :P
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Counterpointer

Sitat fra: Wabby på onsdag 05. mai 2021, klokken 13:49
Syns dem var kule. Kan fort ryke på dem selv, var jo ikke mange lappene for de lampene heller... 3500NOK
Hvis en ønsker å  skille seg litt ut er det en rimelig måte å få det til på.

Vises ikke på den videoen som er lagt ut, men ryggelys i begge lykter hadde også vært en forbedring.

Counterpointer

Kan legge inn et bilde

Vet ikke hvordan en kopierer en video fra face desverre...

daktari

Etron-lys på en Tesla. Det er Harry. Teslaen er fin som den er.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: daktari på onsdag 05. mai 2021, klokken 15:52
Etron-lys på en Tesla. Det er Harry. Teslaen er din som den er.
Er store muligheter å forbedre et bra produkt.

På min bil har jeg gjort
-ekstra stort bakspeil
-lakkkorrigering og keramisk forsegling
-nye gassdempere som gir autoåpning av frunk
-trådløs Qi lader til mobil
-foliert treverk
-innlastingsbeskyttelse bagasjerom
-dørlys med logo
-chrome delete

Kunne godt tenkt meg to ryggelys som hadde både sett bedre ut og gitt mer lys på natt.

trykkertor

Vel. Hvis de kan garantere duggfrie lykter, så er jeg fristet til å investere.
Hater å se aquarium-light i baklyktene mine. Og Tesla feier det alltid vekk med "det forsvinner når solværet kommer".
Er ikke mye solvær i Bergen. Og sjeldent lenke nok til at mine baklykter tørker opp.

trykkertor

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 06. mai 2021, klokken 18:23
Sitat fra: trykkertor på torsdag 06. mai 2021, klokken 00:11
Hater å se aquarium-light i baklyktene mine.

https://youtu.be/HgLlj04SLrA
Jeg har sett den videoen. Og den "beviser" at lyktene ikke er tette, og at det lar seg fikse.
Men jeg mener simpelthen ikke det er min oppgave ådemontere og lime lykter på en bil som er kjøpt ny til en halv million kroner.

Counterpointer

Sitat fra: trykkertor på torsdag 06. mai 2021, klokken 22:50
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 06. mai 2021, klokken 18:23
Sitat fra: trykkertor på torsdag 06. mai 2021, klokken 00:11
Hater å se aquarium-light i baklyktene mine.

https://youtu.be/HgLlj04SLrA
Jeg har sett den videoen. Og den "beviser" at lyktene ikke er tette, og at det lar seg fikse.
Men jeg mener simpelthen ikke det er min oppgave ådemontere og lime lykter på en bil som er kjøpt ny til en halv million kroner.
Skjønner det. Greit nok standpunkt.

Da må du reklamere til Tesla setter inn noen som er tette.

Som videoen viser er dette noe som er et problem med lykter fra alle merker. Men alle merker har også tette lykter.

trykkertor

Problemet er at jeg har reklamert flere ganger. Svaret er alltid at det er innenfor standard og at andre bilmerker har tilsvarende.
Så kommer den lange kjedelige talen om at "i gamle dager varmet glødepærer opp lykten så fukt fordampet, mens med Led-lykter må vi leve med fukt."

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA