Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye baklys (3.djepart) Harry eller kult?

Startet av Counterpointer, onsdag 05. mai 2021, klokken 13:28

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 06. mai 2021, klokken 23:28
Sitat fra: trykkertor på torsdag 06. mai 2021, klokken 22:50
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 06. mai 2021, klokken 18:23
Sitat fra: trykkertor på torsdag 06. mai 2021, klokken 00:11
Hater å se aquarium-light i baklyktene mine.

https://youtu.be/HgLlj04SLrA
Jeg har sett den videoen. Og den "beviser" at lyktene ikke er tette, og at det lar seg fikse.
Men jeg mener simpelthen ikke det er min oppgave ådemontere og lime lykter på en bil som er kjøpt ny til en halv million kroner.
Skjønner det. Greit nok standpunkt.

Da må du reklamere til Tesla setter inn noen som er tette.

Som videoen viser er dette noe som er et problem med lykter fra alle merker. Men alle merker har også tette lykter.
Dugg er utvilsomt et problem hos flere fabrikanter, men jeg tør å påstå at ingen andre har så omfattende problemer som Tesla. Hos de fleste andre er det unntaket, hos Tesla er det regelen. To av bilene jeg har nå har jeg kjøpt nye, og den ene, som ikke er Tesla, har skiftet null lykter, mens den andre (Model X) ikke lenger har en eneste av lyktene den kom over fjorden med opprinnelig. Ikke bare pga. dugg, men allikevel.

Lapskaus

Burde være en smal sak å legge en liten varmetråd i lykta som kunne stått på litt nå og da for å få ut fukt.

Counterpointer

Sitat fra: geear på lørdag 08. mai 2021, klokken 12:23
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 06. mai 2021, klokken 23:28
Sitat fra: trykkertor på torsdag 06. mai 2021, klokken 22:50
Sitat fra: Counterpointer på torsdag 06. mai 2021, klokken 18:23
Sitat fra: trykkertor på torsdag 06. mai 2021, klokken 00:11
Hater å se aquarium-light i baklyktene mine.

https://youtu.be/HgLlj04SLrA
Jeg har sett den videoen. Og den "beviser" at lyktene ikke er tette, og at det lar seg fikse.
Men jeg mener simpelthen ikke det er min oppgave ådemontere og lime lykter på en bil som er kjøpt ny til en halv million kroner.
Skjønner det. Greit nok standpunkt.

Da må du reklamere til Tesla setter inn noen som er tette.

Som videoen viser er dette noe som er et problem med lykter fra alle merker. Men alle merker har også tette lykter.
Dugg er utvilsomt et problem hos flere fabrikanter, men jeg tør å påstå at ingen andre har så omfattende problemer som Tesla. Hos de fleste andre er det unntaket, hos Tesla er det regelen. To av bilene jeg har nå har jeg kjøpt nye, og den ene, som ikke er Tesla, har skiftet null lykter, mens den andre (Model X) ikke lenger har en eneste av lyktene den kom over fjorden med opprinnelig. Ikke bare pga. dugg, men allikevel.
Det finnes ingen statistikk som som viser dette. Men det kan godt hende Tesla er overrepresentert. Det har ikke så mye å si for de som har problemet.

Dørlåsene på S er jo en klassiker i så måte. Hvor folk har byttet mange ganger på samme dør. Virker som de nye nå har fått fikset dette.

Lurer litt på om dette er et amerikansk problem hvor de har litt slakke standarder og er mer opptatt av å få bilene ut av fabrikken og ikke så opptatt jevn høy kvalitet på deler fra oem's.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA