Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enyaq med skreddersydd lydutvidelse

Startet av Vurderer en elbil, lørdag 01. mai 2021, klokken 14:26

« forrige - neste »

EppaTo

Sitat fra: Tafsern på onsdag 26. mai 2021, klokken 09:04
Sitat fra: EppaTo på tirsdag 25. mai 2021, klokken 16:26
De kunne heller ikke montere uten MVA på allerede utlevert bil :(

Nei, akkurat det kom jo ikke som noe sjokk da :)
Nei, men var jo verdt det å spørre. Ihvertfall iom det var noe vi egentlig hadde avtalt lenge før utlevering. (de skulle sjekke med lokal leverandør og komme tilbake til meg), men så plutselig var bilen der, og ble utlevert. Så hadde vi begge glemt det ut... Etter utlevering var det for sent..

Tafsern

Sitat fra: EppaTo på onsdag 26. mai 2021, klokken 10:39
Sitat fra: Tafsern på onsdag 26. mai 2021, klokken 09:04
Sitat fra: EppaTo på tirsdag 25. mai 2021, klokken 16:26
De kunne heller ikke montere uten MVA på allerede utlevert bil :(

Nei, akkurat det kom jo ikke som noe sjokk da :)
Nei, men var jo verdt det å spørre. Ihvertfall iom det var noe vi egentlig hadde avtalt lenge før utlevering. (de skulle sjekke med lokal leverandør og komme tilbake til meg), men så plutselig var bilen der, og ble utlevert. Så hadde vi begge glemt det ut... Etter utlevering var det for sent..

Alltid greit å høre :)

For så vidt så det ikke så veldig vanskelig ut å montere det selv. Bare man er nøyaktig med dekslene så tror jeg det er rimelig lett. 

EppaTo

Sitat fra: Tafsern på onsdag 26. mai 2021, klokken 12:05
Bare man er nøyaktig med dekslene så tror jeg det er rimelig lett.

Ja, det så veldig greit ut på filmene de har lagt ut. Eneste er at jeg har litt erfaring med at klips blir skadet, og i verste fall kan av og til plasten som holder klipsen også bli skadet. Har derfor ikke veldig lyst å gjøre det selv i helt ny bil.

Men vi får se hva Mølller foreslår. Blir det for tullete så får jeg heller installere selv :)

Bigdrago

Sitat fra: StianHH på lørdag 22. mai 2021, klokken 17:58
Sitat fra: Bigdrago på fredag 21. mai 2021, klokken 13:58
9500 for totaltpakken da. Dvs forhandler kjøper inn og monterer.
To simplify:
De kjøper inn fra bassbrothers og de monterer det for meg. Jeg betaler 9500 til forhandler. 9500 inkluderer lydanlegget fra bassbrothers OG montering.
JA det er momsfritt og derav prisen. Ja det er en av fordelene med å kjøpe elbil.
Mvh Captain Obvious.
😅😅

Hvilken forhandler er dette hos?  Høres ut som en bra deal :)

Her i Bærum. Vet ikke om jeg burde anbefale de da de har slutter å svare på epost. Måtte purre flere ganger for et lite spm og de svarte ikke på det ene jeg spurte om. Litt sykt når man bruker over en halv million.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Tesla88

Opplever også at selger ikke svarer på spørsmål. Hva var det du ikke fikk svar på?

Bigdrago

Spurte tidlig i april hva en sportline med samme utstyr vil koste da jeg vurderer å konvertere.
Spurte om det at jeg droppet skoda sound system ville korte ned leveringstiden.
Bekreftet at jeg ønsker lydpakken fra bass brothers men de har ikke bekreftet minepowt eller sendt oppdatert kontrakt.
Har purret og sendt epost til daglig leder. De er muse stille.

Får mer service når man bestiller kanelbolle på ikea til 40 kroner.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Bigdrago

Fikk kontra: leverandøren ønsker ikke å selge anlegg fra bassbrothers. De har vel fått melding ovenfra at de skal selge skoda sitt anlegg for å tjene mest mulig dineros.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Tafsern

Sitat fra: Bigdrago på torsdag 03. juni 2021, klokken 23:49
Fikk kontra: leverandøren ønsker ikke å selge anlegg fra bassbrothers. De har vel fått melding ovenfra at de skal selge skoda sitt anlegg for å tjene mest mulig dineros.

Ikke overrasket over akkurat det. :)

Poffen

Sitat fra: Bigdrago på torsdag 03. juni 2021, klokken 23:49

Ikke overrasket over at du fikk den meldingen, selv om det viser mangel på kundehåndtering/forståelse av leverandøren. Har ikke fått avklart med egen leverandør enda om de vil selge det (slik at en muligens kan slippe mva.). Hvis de sier nei, så blir neste steg å sjekke om de kan ettermontere anlegget, om jeg kjøper det inn selv.

Hadde en lignede situasjon med ettermontering av uoriginalt utstyr (dashcam foran/bak). Avtalte først en fastpris for montering før jeg kjøpte inn utstyret/deler. Ble deretter montert av mekaniker på merkeverksted og koblet til riktig mot el. anlegg uten at det gikk utover garanti eller at div. lister ble knekt osv.  ;)
Skoda Enyaq iV 80X SL - I bestilling

Bigdrago

Tenker jeg kjøper inn selv og monterer. "Taper" bare 500kr (10.000) enn at de gjør det for meg (9500) :) bare å glede seg! Men det tar sin tid å få 80x med cf.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Ladeangst

Vi har ikke mottatt bilen enda. Har bestilt en 80X og venter i spenning.  Vurderer å kjøpe oppgraderingspakken fra BassBrothers, men får ikke helt bestemt oss. Noen her som har montert dette og vil dele sine erfaringer både med selve monteringen (var det vanskelig?) og om de er fornøyde med lyden etter oppgraderingen?

VoltWay

Er det eneste de gjør å montere en basskasse og forsterker? Går da alle elementene i bilen på den nye forsterkeren eller kun suben?

Den største oppgraderingen hadde nok vært å skiftet ut elementene og en ny forsterker, men det blir fort mer komplisert.

Vurderer en elbil

Sitat fra: VoltWay på søndag 08. august 2021, klokken 17:36
Går da alle elementene i bilen på den nye forsterkeren eller kun suben?

Ja.
Og de elementene er mer enn gode nok.
Jeg anbefaler å se videoen på BassBrother sin FB-side :)
Fossilbil

Ladeangst

Har sett videoen til BassBrothers som viser monteringen. Det ser vel i grunn ok ut, men veldig redd for å kløne det til . Derfor lurer jeg på om noen kan dele sine erfaringer med selve monteringen  :)

VoltWay

Det jeg ev. hadde vært interessert i er kun forsterker. Har ikke bruk for subwoofer og vil heller ha bagasjeplassen. Men prøver anlegget først, som sies å være ok.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA