Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer å kjøpe Leaf.

Startet av Blip, onsdag 25. juli 2012, klokken 09:44

« forrige - neste »

MortenH

Combo lader vil ikke starte med SMS betaling. Ingen feilmelding og stengt kundeservice hele dagen.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Rapid

Hvordan gikk dette? For noe dritt om laderen er ustabil. Jeg kommer nemlig til å benytte denne endel når min i3 ankommer. Hva ble forresten forbruket på turen?

MortenH

Denne Combo-laderen virker ikke på i3. Jeg prøvde igjen noen dager senere (brukte EasyPark sin app) uten heller da å få startet lading. Jeg har sendt klage, slik at jeg får pengene tilbake etter 3 ladeforsøk.

Du må ringe kundeservice for Grønn kontakt for oppdatert info om denne laderen.

Det kommer angivelig en 7,5 kW ladestolpe på samme sted av i løpet av juli, som kan være en reserveløsning. Bruk i så fall den blå kabelen som skal følge med BMW i3, dersom du har bestilt hurtiglader-muligheten.

For forbruk på turen, les her:
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=14394.msg225442#msg225442
Bryne - Rogaland

knutgrr

Men det er å anta at lader til Leaf funker?
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

MortenH

ChaDeMo laderen fungerer vissnok bra, og Comboladning for E-up. Det er bare BMW i3 som ikke får hurtigladning her.
Bryne - Rogaland

Sandpusher

Sitat fra: MortenH på fredag 06. juni 2014, klokken 13:22
ChaDeMo laderen fungerer vissnok bra, og Comboladning for E-up. Det er bare BMW i3 som ikke får hurtigladning her.
Hmmm, forvirret... Jeg trodde at VW og BMW brukte samme hurtigladestandard? Får ikke min i3 før i juli, så jeg har ikke satt meg altfor mye inn i dette ennå.
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

MortenH

Jeg forstod det slik på kundeservice på Grønn kontakt at Combo fungerer på både på i3 og E-up. Det er bare i3 som ikke klarer oppstart av ladingen via app/SMS. Kundeservice påstår at de klarer å starte lading av i3 via manuell fjernstyring fra kontoret.

Mitt tips dersom du skal lade en i3 i Flekkefjord: Sørg for å avtale dette på forhånd med Grønn kontakt, gjerne et konkret klokkeslett. Det er ikke alltid svar å få på telefonen når du står der som en fjott og venter på strømmen. Husk også å notere deg telefonnummeret deres på forhånd. Det er nemlig ikke noe oppslag om dette på ladestasjonen.
Bryne - Rogaland

Sandpusher

Sitat fra: MortenH på fredag 06. juni 2014, klokken 18:22
Jeg forstod det slik på kundeservice på Grønn kontakt at Combo fungerer på både på i3 og E-up. Det er bare i3 som ikke klarer oppstart av ladingen via app/SMS. Kundeservice påstår at de klarer å starte lading av i3 via manuell fjernstyring fra kontoret.

Mitt tips dersom du skal lade en i3 i Flekkefjord: Sørg for å avtale dette på forhånd med Grønn kontakt, gjerne et konkret klokkeslett. Det er ikke alltid svar å få på telefonen når du står der som en fjott og venter på strømmen. Husk også å notere deg telefonnummeret deres på forhånd. Det er nemlig ikke noe oppslag om dette på ladestasjonen.
Takk for tips! Blir noen turer østover fra Stavanger i sommer, og Flekkefjord kan vel være et greit sted å tanke lade.
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA