Teslabjørn - generelle saker/nyheter

Startet av goggo, onsdag 28. april 2021, klokken 18:58

« forrige - neste »

Counterpointer

Counterpointer

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 26. august 2024, klokken 19:25
Sitat fra: Counterpointer på mandag 26. august 2024, klokken 19:24#politi

#scroll videre

#ikke humor

😉
Hæ?
Det er ikke vits å prøve å moderere en tråd når du ikke er moderator.

Dropp tråden og gå videre

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på mandag 26. august 2024, klokken 19:26

#scroll videre

#ikke humor

😉
Hæ?

Aha nå forstår jeg hva du mener. Men jeg kan vel si hva jeg mener? Eller er det feil også? Litt kan jeg vel få mene? Du mener jo du og nå du ber meg ikke mene ;D du tok den?

Counterpointer

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 26. august 2024, klokken 19:34

#scroll videre

#ikke humor

😉
Hæ?

Aha nå forstår jeg hva du mener. Men jeg kan vel si hva jeg mener? Eller er det feil også? Litt kan jeg vel få mene? Du mener jo du og nå du ber meg ikke mene ;D du tok den?
Poenget var at du prøver å stoppe en tråd ved å skrive i den. Det er kontraindisert 🤷🏻

Selvfølgelig kan du mene hva du vil.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 26. august 2024, klokken 18:45
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 26. august 2024, klokken 08:52
Sitat fra: hELgenen på lørdag 24. august 2024, klokken 23:02
Sitat fra: RJK på lørdag 24. august 2024, klokken 22:49Beklager TB, her skulle det vært gjort om, eller latt være å føye seg for fruen, som jeg antar er den som har krevd slike søyler.

Det ser ikke pent ut - enig at den burde vært kledd inn og alt burde vært malt i hvitt.
Egentlig litt snodig at snekkeren eller den ansvarlige for å sette opp bygget ikke fikset dette.
Min erfaring med snekkere er at de ønsker å levere fra seg noe som ser bra ut. Men i dag så er vel mange innleide fra ymse land som kanskje ikke har den yrkesstoltheten lenger? Vi hadde norske snekkere på vårt bygg og var sjelden noe å pirke på der.

Jeg så tilfeldigvis en av Tesla-Bjørns tidligere videoer hvor han gikk gjennom den innvendige finishen på huset. Dersom jeg hadde tatt på de verste TV-show-ølbrillene mine hadde jeg fått det til bedre. Kanskje arbeiderne hadde ekte ølbriller. Vil si det var så ille at jeg aldri har sett noe lignende. Det var f.eks. svære gap mellom vegglist og vegg. Kan ha vært lærlinger som har gjort det, som ikke har gjort annet enn å se på TikTok så langt i livet, og helst ønsker å være youtuber.

Kanskje det kan være noe av forklaringen på at Idèhus var alle månedene forsinket, som gjorde at Tesla-Bjørn satt og betalte på to eiendommer, samtidig som boligprisene falt og renten steg før han kunne selge det gamle huset.

Hus og eiendom skal visst ha kostet 14 millioner....er jo sinnsykt mye penger....og latterlig når en ser den manglende kvaliteten.
ToWalk..... ;D nå må du ikke være så slem...
Bjørn N sitt hus fortjener ikke å bli dissa på denne måten.

Stemmer for å stenge denne tråden jeg men men men jeg er kanskje for soft av meg  :o Men jeg heier virkelig  på Bjørn som har gjort så mye bra for elbiler i Norge :+1:

Vi trenger da ikke diskutere Bjørn her inne... #minmening

Det var absolutt ikke meningen å disse Bjørn sitt hus. Jeg synes det er et meget flott hus. Jeg gjenga bare en del av den kritikken Tesla-Bjørn ga mot Idèhus i en av hans videoer, hvor han tok sluttbefaring i videoen, og gikk gjennom en del mangler. Poenget mitt var at det skal ikke være så mange feil på et hus til 14 mill inkl tomt på Jessheim. Ser ut til at han har slettet videoen (sikkert som en del av en avtale / rabatt-pakke).

Så på en av de siste videoene at Bjørn sa at gjerdet til verandaen ikke kunne males på to år pga impregnering. Dette høres jo og veldig rart ut. Er jo veldig mange år siden en hadde så skumle ting i impregneringen at en måtte vente lenge på tørk.
Det å lage dragere som er såpass tykke og lange, og vinkle den inn mot huset også, sånn at hele toppen på stolpen blir dekket, er ikke dyrt i det hele tatt...sånn sett i forhold til alt annet han har brukt penger på...er bare detaljer som trekker ned helhetsinntrykket....kraftig...Siden han uansett skal male så trenger det ikke være limdragere. Vanlige 200 x 48 mm koster 67 kroner meteren på Obs Bygg...  ;D ... kan tenke at rentekostnadene han nå betaler for huset svir mye...var det 11 mill han hadde lånt? Blir jo halv mill etter skatt i året i renter, og så kommer avdrag i tillegg.... holy moly.... 
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 27. august 2024, klokken 13:13
Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 26. august 2024, klokken 18:45
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 26. august 2024, klokken 08:52
Sitat fra: hELgenen på lørdag 24. august 2024, klokken 23:02
Sitat fra: RJK på lørdag 24. august 2024, klokken 22:49Beklager TB, her skulle det vært gjort om, eller latt være å føye seg for fruen, som jeg antar er den som har krevd slike søyler.

Det ser ikke pent ut - enig at den burde vært kledd inn og alt burde vært malt i hvitt.
Egentlig litt snodig at snekkeren eller den ansvarlige for å sette opp bygget ikke fikset dette.
Min erfaring med snekkere er at de ønsker å levere fra seg noe som ser bra ut. Men i dag så er vel mange innleide fra ymse land som kanskje ikke har den yrkesstoltheten lenger? Vi hadde norske snekkere på vårt bygg og var sjelden noe å pirke på der.

Jeg så tilfeldigvis en av Tesla-Bjørns tidligere videoer hvor han gikk gjennom den innvendige finishen på huset. Dersom jeg hadde tatt på de verste TV-show-ølbrillene mine hadde jeg fått det til bedre. Kanskje arbeiderne hadde ekte ølbriller. Vil si det var så ille at jeg aldri har sett noe lignende. Det var f.eks. svære gap mellom vegglist og vegg. Kan ha vært lærlinger som har gjort det, som ikke har gjort annet enn å se på TikTok så langt i livet, og helst ønsker å være youtuber.

Kanskje det kan være noe av forklaringen på at Idèhus var alle månedene forsinket, som gjorde at Tesla-Bjørn satt og betalte på to eiendommer, samtidig som boligprisene falt og renten steg før han kunne selge det gamle huset.

Hus og eiendom skal visst ha kostet 14 millioner....er jo sinnsykt mye penger....og latterlig når en ser den manglende kvaliteten.
ToWalk..... ;D nå må du ikke være så slem...
Bjørn N sitt hus fortjener ikke å bli dissa på denne måten.

Stemmer for å stenge denne tråden jeg men men men jeg er kanskje for soft av meg  :o Men jeg heier virkelig  på Bjørn som har gjort så mye bra for elbiler i Norge :+1:

Vi trenger da ikke diskutere Bjørn her inne... #minmening

Det var absolutt ikke meningen å disse Bjørn sitt hus. Jeg synes det er et meget flott hus. Jeg gjenga bare en del av den kritikken Tesla-Bjørn ga mot Idèhus i en av hans videoer, hvor han tok sluttbefaring i videoen, og gikk gjennom en del mangler. Poenget mitt var at det skal ikke være så mange feil på et hus til 14 mill inkl tomt på Jessheim. Ser ut til at han har slettet videoen (sikkert som en del av en avtale / rabatt-pakke).

Så på en av de siste videoene at Bjørn sa at gjerdet til verandaen ikke kunne males på to år pga impregnering. Dette høres jo og veldig rart ut. Er jo veldig mange år siden en hadde så skumle ting i impregneringen at en måtte vente lenge på tørk.
Det å lage dragere som er såpass tykke og lange, og vinkle den inn mot huset også, sånn at hele toppen på stolpen blir dekket, er ikke dyrt i det hele tatt...sånn sett i forhold til alt annet han har brukt penger på...er bare detaljer som trekker ned helhetsinntrykket....kraftig...Siden han uansett skal male så trenger det ikke være limdragere. Vanlige 200 x 48 mm koster 67 kroner meteren på Obs Bygg...  ;D ... kan tenke at rentekostnadene han nå betaler for huset svir mye...var det 11 mill han hadde lånt? Blir jo halv mill etter skatt i året i renter, og så kommer avdrag i tillegg.... holy moly.... 
holy moly ja nå snakker vi  :+1: eller denne his my brother from another mother.. eller noe slikt sa Bjørn mye før ;D 

En helt herlig type han Bjørn :+1:

Vaduz

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 27. august 2024, klokken 10:20

#scroll videre

#ikke humor

😉
Hæ?

Aha nå forstår jeg hva du mener. Men jeg kan vel si hva jeg mener? Eller er det feil også? Litt kan jeg vel få mene? Du mener jo du og nå du ber meg ikke mene ;D du tok den?
Poenget var at du prøver å stoppe en tråd ved å skrive i den. Det er kontraindisert 🤷🏻

Selvfølgelig kan man ytre et ønske om å avslutte en diskusjon? Det her er jo en skikkelig se&hør tråd med diskusjon rundt økonomien, huset og familien til en youtuber. Mye kjipe innlegg og skadefryd også, så absolutt innafor å ta opp det.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Vaduz på fredag 30. august 2024, klokken 06:58

#scroll videre

#ikke humor

😉
Hæ?

Selvfølgelig kan man ytre et ønske om å avslutte en diskusjon? Det her er jo en skikkelig se&hør tråd med diskusjon rundt økonomien, huset og familien til en youtuber. Mye kjipe innlegg og skadefryd også, så absolutt innafor å ta opp det.
Vaduz for President  :+1:

Counterpointer

#scroll videre

#ikke humor

😉
Hæ?

Og da er det vel innenfor å si det motsatte også?

Skadefryd er en uting, mye viktigere er å ha fokus på hvordan «influensere» opererer. Teslabjørn har vært en viktig kilde til info for meg i mange år. Har også møtt han. Nå derimot er jeg veldig selektiv til hva jeg tar til meg fra han og bruker alltid flere kilder.
Kildekritikk, eller rettere sagt mangelen på det er vår tids nye dødssynd.

ToWalkOrDrive

Ja, TeslaBjørn sa jo direkte i videoen også at han nå var i deep shit økonomisk (som nå delvis er fikset), og derfor ville akseptere betaling for å teste ting. Han nærmest inviterte bedrifter til dette. Han har jo og solgt 30% av sjelen sin  ;)  til en youtube-guru, som skal hjelpe med økonomiske / markedsmessige ting, så ja, absolutt ikke noen grunn til å la være å ha flere kilder. Tror ikke at han bevisst vil være uærlig, men om han får 900.000 fra et kinesisk selskap til å teste en ny ExPæng-SUV så ser jeg ikke bort fra at han kan bli farget av at alle hans husavdragsproblemer til huset det neste året forsvinner..., og ikke merker erten under setehuden. Han er bare en fyr...et menneske... hvor nå et annet menneske skal ha 30% av inntektene, og ha mange meninger...
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 30. august 2024, klokken 12:59Ja, TeslaBjørn sa jo direkte i videoen også at han nå var i deep shit økonomisk (som nå delvis er fikset), og derfor ville akseptere betaling for å teste ting. Han nærmest inviterte bedrifter til dette. Han har jo og solgt 30% av sjelen sin  ;)  til en youtube-guru, som skal hjelpe med økonomiske / markedsmessige ting, så ja, absolutt ikke noen grunn til å la være å ha flere kilder. Tror ikke at han bevisst vil være uærlig, men om han får 900.000 fra et kinesisk selskap til å teste en ny ExPæng-SUV så ser jeg ikke bort fra at han kan bli farget av at alle hans husavdragsproblemer til huset det neste året forsvinner..., og ikke merker erten under setehuden. Han er bare en fyr...et menneske... hvor nå et annet menneske skal ha 30% av inntektene, og ha mange meninger...
He he  ;D er vi der nå? Konspirasjonsteorier 

https://no.wikipedia.org/wiki/Konspirasjonsteori

Vaduz

Sitat fra: Counterpointer på fredag 30. august 2024, klokken 11:33

#scroll videre

#ikke humor

😉
Hæ?

Skadefryd er en uting, mye viktigere er å ha fokus på hvordan «influensere» opererer. Teslabjørn har vært en viktig kilde til info for meg i mange år. Har også møtt han. Nå derimot er jeg veldig selektiv til hva jeg tar til meg fra han og bruker alltid flere kilder.

Det er du som skrev at enkelte ytringer er «kontraindisert». Litt aparte bruk av fagterminologi i dagligtale, men ingen tvil om hva du mente.

At du ikke var like selektiv til kilder før er vel ikke Bjørn sin skyld? Synes ikke du begikk noen «dødssynd» av den grunn, det er bare elbiler vi prater om, så dette går nok bra.

Han er ekstremt nøye med å informere hvem som er sponsorer og velgjørere.
Hvilke biltestere har færre bindinger til industrien mener du?

Hvorvidt Bjørn har tatt seg vann over hodet på et huskjøp, eller bygget veranda med søyler feil er vel ikke veldig relevant?

Counterpointer

Sitat fra: Vaduz på fredag 30. august 2024, klokken 19:59
Sitat fra: Counterpointer på fredag 30. august 2024, klokken 11:33

#scroll videre

#ikke humor

😉
Hæ?

Det er du som skrev at enkelte ytringer er «kontraindisert». Litt aparte bruk av fagterminologi i dagligtale, men ingen tvil om hva du mente.

At du ikke var like selektiv til kilder før er vel ikke Bjørn sin skyld? Synes ikke du begikk noen «dødssynd» av den grunn, det er bare elbiler vi prater om, så dette går nok bra.

Han er ekstremt nøye med å informere hvem som er sponsorer og velgjørere.
Hvilke biltestere har færre bindinger til industrien mener du?

Hvorvidt Bjørn har tatt seg vann over hodet på et huskjøp, eller bygget veranda med søyler feil er vel ikke veldig relevant?
Burde ikke brukt kontraindisert, for det skjønte du ikke.
Det er en motsetning med å komme med innspill som skaper debatt i en tråd du (dvs Eletric... ) ønsker å stoppe.

Teslabjørn HAR VÆRT nøye med å oppgi kilder. Nå har han en ukjent deleier som ingen vet hvem er. Etter min oppfattning har denne personen vært med på å svekke kanalen Rich Rebuilds kraftig og jeg tenker det samme kan skje med Teslabjørn, har samsen for testene hans og han har vært forfriskende åpen i sine tester. Men det er ingen evig situasjon.
Du kan godt komme med fordummende forenklinger som at det er bare elbil vi diskuterer, da kan du jo bare la denne tråden være i samme kategori og ikke bli såret av noen som legger ut økonomien sin og tigger penger av hundretusenvis av følgere. Da er en diskusjon med noen få folk på elbilforum en liten sak.

hELgenen

Har vi fortsatt behov for spesielle el bil testere? Det siste jeg tenker på ved kjøp av elbil er  rekkevidde. Som El bilist siden årskiftet 2013/2014 har jeg sett en enorm utvikling som idag har gjort at jeg ikke bryr meg om rekkevidden på nye biler lenger. Derfor er mye av utvalget av videoer til TB helt uten interesse. Unntaket er presentasjon av nye biler og kjøreopplevelse. Mao sitter jeg igjen i dag og forsøker å finne informasjonen jeg i gamle dager fant i ulike bil magasiner. El bil feberen som fenomen er i ferd med å forsvinne i takt med at stort sett alle nye biler er elbiler med tilstrekkelig rekkevidde og ladehastighet. Sanden er i ferd med å renne ut av timeglasset for rene Elbil tester tror jeg. Mulig det er ett eller 2år igjen før folk ser mer på design,kjøreopplevelse og praktiske detaljer osv ved en bil, enn rene elbil parametere som rekkevidde og ladehastighet. Skal man som YouTuber holde på seere og skaffe nye tror jeg en snart må vinkle snuttene litt annerledes. Dette med Bjørn og hans økonomiske havari kan fort ha vært av mer interesse enn bil testene.  Sånn sett har han vel nå muligheten til å lage en egen reality oppfølger der Bjørn jakter penger og gjør seg kjent med panel gaps i huset...

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA