Teslabjørn - generelle saker/nyheter

Startet av goggo, onsdag 28. april 2021, klokken 18:58

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: Jalla på lørdag 24. august 2024, klokken 10:37I dag har lokalavia en reportasje hvor de har vært hjemme hos Bjørn Nyland, og åpningsbildet er han forran bassenget i badekåpe.

Overskriften er følgende:

Hjemme hos Teslabjørn: – Jeg angrer ingenting!
Han designet drømmehuset selv og har fått det akkurat slik han ønsket det.

Denne er litt søt - sitat:

Han ble så rørt av all støtten og omtanken han fikk etter Youtube-videoen at han ville gi noe tilbake til lokalsamfunnet. I sommer har Teslabjørn derfor drevet sin egen lille innfartsparkering. Folk har fått stå på hans gårdsplass helt gratis, og han har kjørt og hentet dem på flyplassen. De kom hjem til nyladet bil, også det helt gratis.

– Det var det minste jeg kunne gjøre for å gi noe tilbake til lokalsamfunnet, sier han.

https://www.rb.no/hjemme-hos-teslabjorn-jeg-angrer-ingenting/f/5-43-2320687   (Låst artikkel)

Mangler det noe fundamentalt mhp logisk resonnering her?

1. Han gir ikke noe tilbake til lokalsamfunnet ved å la reisende stå på hans gårdsplass. Han gir noe til reisende.
2. Ved å åpne opp egen parkeringsplass for reisende øker han trafikkbelastningen i boligområdet han bor i.

Som småbarnsforelder burde han se verdien av mindre gjennomgangstrafikk i eget boligområde. Naboene jubler vel ikke når trafikken øker?

Nei,jeg er regelrett sjokkert over hvor lite gjennomtenkt dette stuntet fremstår. Det er på linje med Donald Trump mhp logisk resonnement..Man tenker kun på seg selv og hvordan man kan fiske etter ros fra reisende og driter i hvordan dette påvirker nabolaget. Nok en bommert fra Bjørn dette dessverre.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hELgenen på lørdag 24. august 2024, klokken 12:22
Sitat fra: Jalla på lørdag 24. august 2024, klokken 10:37I dag har lokalavia en reportasje hvor de har vært hjemme hos Bjørn Nyland, og åpningsbildet er han forran bassenget i badekåpe.

Overskriften er følgende:

Hjemme hos Teslabjørn: – Jeg angrer ingenting!
Han designet drømmehuset selv og har fått det akkurat slik han ønsket det.

Denne er litt søt - sitat:

Han ble så rørt av all støtten og omtanken han fikk etter Youtube-videoen at han ville gi noe tilbake til lokalsamfunnet. I sommer har Teslabjørn derfor drevet sin egen lille innfartsparkering. Folk har fått stå på hans gårdsplass helt gratis, og han har kjørt og hentet dem på flyplassen. De kom hjem til nyladet bil, også det helt gratis.

– Det var det minste jeg kunne gjøre for å gi noe tilbake til lokalsamfunnet, sier han.

https://www.rb.no/hjemme-hos-teslabjorn-jeg-angrer-ingenting/f/5-43-2320687  (Låst artikkel)

Mangler det noe fundamentalt mhp logisk resonnering her?

1. Han gir ikke noe tilbake til lokalsamfunnet ved å la reisende stå på hans gårdsplass. Han gir noe til reisende.
2. Ved å åpne opp egen parkeringsplass for reisende øker han trafikkbelastningen i boligområdet han bor i.

Som småbarnsforelder burde han se verdien av mindre gjennomgangstrafikk i eget boligområde. Naboene jubler vel ikke når trafikken øker?

Nei,jeg er regelrett sjokkert over hvor lite gjennomtenkt dette stuntet fremstår. Det er på linje med Donald Trump mhp logisk resonnement..Man tenker kun på seg selv og hvordan man kan fiske etter ros fra reisende og driter i hvordan dette påvirker nabolaget. Nok en bommert fra Bjørn dette dessverre.

1 Tror nok få kommer med bil på flyet 😉
For en verdensmann som Bjørn så tenker han nok stor-Oslo som lokalt.

2 Han bor jo nesten rett ved E6 på Jessheim, så er ikke så mange som lider av de få bilturene.

Han gjorde vel som en hel haug andre gjorde - ikke drømte om så høye renter så lenge, pluss syk prisstigning. Han var i deep shit, og trengte mye penger. Han solgte en tredjedel av firmaet til slutt.
Tror han setter stor pris på støtten, og klarer ikke se at han minner om Trump.

Den bjelken (drageren) så veldig kort ut.... noen må male... :
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

SitatDen H-bjelken så veldig kort og rusten ut.... :
Den er oljet - ikke rusten.

Den skal heller ikke stikke lengre ut.

Hilsen snekker Andersen  ;D Som byttet med julenissen den ene jula... hoi hoi hoi, er det noen snille barn.....

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 24. august 2024, klokken 22:14

Hilsen snekker Andersen  ;D Som byttet med julenissen den ene jula... hoi hoi hoi, er det noen snille barn.....

Så og korrigerte selv da jeg zoomet inn, før jeg leste din kommentar. Så ganske fæl ut. Og løsningen så fæl ut. Burde bare satt inn en mellom hjørnet og huset og.

Ser veldig "random" ut, som ungdommen sier...

...og hvis det hvite er for mye olje ville det sett mye finere ut med hvit maling 😀

....bare for å kritisere...:-)

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 24. august 2024, klokken 22:21
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 24. august 2024, klokken 22:14

Hilsen snekker Andersen  ;D Som byttet med julenissen den ene jula... hoi hoi hoi, er det noen snille barn.....

Så og korrigerte selv da jeg zoomet inn, før jeg leste din kommentar. Så ganske fæl ut. Og løsningen så fæl ut. Burde bare satt inn en mellom hjørnet og huset og.

Ser veldig "random" ut, som ungdommen sier...

...og hvis det hvite er for mye olje ville det sett mye finere ut med hvit maling 😀

....bare for å kritisere...:-)
Sånne "pyntesøyler" blir ikke pene mot treverk, om man ikke lager dette skikkelig, sånn at det faktisk ser ut som de skal ha en funksjon.

Bjelken disse står mot, skulle vært kledd inn slik at det virkelig så ut som hele konstruksjonen hvilte naturlig på søylene. Ikke som her hvor det ser ut som søylene er laget for korte, og så har man smekket opp en tverrbjelke i impregnert treverk, for å bygge den lengden som søylene var for korte.

Ikke at jeg synes slike søyler gjør seg på annet enn murbygninger der de faktisk har en funksjon, men her er det gjort på den mest heslige måten. Typisk når noen skal flashe seg, men ikke egentlig bryr seg om hvordan det fremstår eller skal fremstå for å se helhetlig ut.

Beklager TB, her skulle det vært gjort om, eller latt være å føye seg for fruen, som jeg antar er den som har krevd slike søyler.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

hELgenen

Sitat fra: RJK på lørdag 24. august 2024, klokken 22:49Beklager TB, her skulle det vært gjort om, eller latt være å føye seg for fruen, som jeg antar er den som har krevd slike søyler.

Det ser ikke pent ut - enig at den burde vært kledd inn og alt burde vært malt i hvitt.
Egentlig litt snodig at snekkeren eller den ansvarlige for å sette opp bygget ikke fikset dette.
Min erfaring med snekkere er at de ønsker å levere fra seg noe som ser bra ut. Men i dag så er vel mange innleide fra ymse land som kanskje ikke har den yrkesstoltheten lenger? Vi hadde norske snekkere på vårt bygg og var sjelden noe å pirke på der.

RJK

Sitat fra: hELgenen på lørdag 24. august 2024, klokken 23:02
Sitat fra: RJK på lørdag 24. august 2024, klokken 22:49Beklager TB, her skulle det vært gjort om, eller latt være å føye seg for fruen, som jeg antar er den som har krevd slike søyler.

Det ser ikke pent ut - enig at den burde vært kledd inn og alt burde vært malt i hvitt.
Egentlig litt snodig at snekkeren eller den ansvarlige for å sette opp bygget ikke fikset dette.
Min erfaring med snekkere er at de ønsker å levere fra seg noe som ser bra ut. Men i dag så er vel mange innleide fra ymse land som kanskje ikke har den yrkesstoltheten lenger? Vi hadde norske snekkere på vårt bygg og var sjelden noe å pirke på der.
Dessverre mange byggherrer som ikke tillater arbeiderne å være så nøye. Nøye betyr pirk som betyr mer tid brukt. Det har de ikke råd til, for det reduserer fortjenesten.

Har hørt fra både en polsk snekker som var far til guttungens tidligere kjæreste, og en kompis som drev med å pusse opp leiligheter for å flippe. Så hørt fra begge sider, og også vært borti folk som jeg ikke ville brukt selv til jobber.

Selvsagt vanskelig å vite hvem som er seriøs, og hvem som bare er interessert i å tjene raske penger og leverer arbeid deretter.
Bosted Oslo

Vaduz

Sitat fra: RJK på lørdag 24. august 2024, klokken 23:19

Dessverre mange byggherrer som ikke tillater arbeiderne å være så nøye. Nøye betyr pirk som betyr mer tid brukt. Det har de ikke råd til, for det reduserer fortjenesten.

Har hørt fra både en polsk snekker som var far til guttungens tidligere kjæreste, og en kompis som drev med å pusse opp leiligheter for å flippe. Så hørt fra begge sider, og også vært borti folk som jeg ikke ville brukt selv til jobber.

Selvsagt vanskelig å vite hvem som er seriøs, og hvem som bare er interessert i å tjene raske penger og leverer arbeid deretter.

Det er ikke byggherrene som betaler, det er kunden, og kunder er overhodet ikke interessert i å betale mer enn de absolutt må. Bare se hvor mye svart arbeid, utenlandsk arbeidskraft etc som eksisterer. Nordmenn elsker å ta snarveier for å få det billig.

RJK

Sitat fra: Vaduz på søndag 25. august 2024, klokken 16:15
Sitat fra: RJK på lørdag 24. august 2024, klokken 23:19

Det er ikke byggherrene som betaler, det er kunden, og kunder er overhodet ikke interessert i å betale mer enn de absolutt må. Bare se hvor mye svart arbeid, utenlandsk arbeidskraft etc som eksisterer. Nordmenn elsker å ta snarveier for å få det billig.
Det er byggherrene som betaler sine ansatte, og vil selvsagt at de jobber færrest mulig timer for å gjøre det kjøper ønsker å få utført. Da blir det fort litt slurv og dårlig finnish. Sånn får man høyere fortjeneste ut fra satt pris!

Er det viktig for kunden å unngå dette, så må det stilles krav, men antageligvis må det betales noe mere. Kanskje betale per time istedet for å betale for prosjektet etter en satt totalpris.

Når arbeiderne gjør jobben raskere (men dårligere), kan de fortere gå til neste jobb. Så da er spørsmålet hva som ansees som godt nok.
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Jeg så tilfeldigvis en av Tesla-Bjørns tidligere videoer hvor han gikk gjennom den innvendige finishen på huset. Dersom jeg hadde tatt på de verste TV-show-ølbrillene mine hadde jeg fått det til bedre. Kanskje arbeiderne hadde ekte ølbriller. Vil si det var så ille at jeg aldri har sett noe lignende. Det var f.eks. svære gap mellom vegglist og vegg. Kan ha vært lærlinger som har gjort det, som ikke har gjort annet enn å se på TikTok så langt i livet, og helst ønsker å være youtuber.

Kanskje det kan være noe av forklaringen på at Idèhus var alle månedene forsinket, som gjorde at Tesla-Bjørn satt og betalte på to eiendommer, samtidig som boligprisene falt og renten steg før han kunne selge det gamle huset.

Hus og eiendom skal visst ha kostet 14 millioner....er jo sinnsykt mye penger....og latterlig når en ser den manglende kvaliteten.

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 26. august 2024, klokken 08:52

Jeg så tilfeldigvis en av Tesla-Bjørns tidligere videoer hvor han gikk gjennom den innvendige finishen på huset. Dersom jeg hadde tatt på de verste TV-show-ølbrillene mine hadde jeg fått det til bedre. Kanskje arbeiderne hadde ekte ølbriller. Vil si det var så ille at jeg aldri har sett noe lignende. Det var f.eks. svære gap mellom vegglist og vegg. Kan ha vært lærlinger som har gjort det, som ikke har gjort annet enn å se på TikTok så langt i livet, og helst ønsker å være youtuber.

Kanskje det kan være noe av forklaringen på at Idèhus var alle månedene forsinket, som gjorde at Tesla-Bjørn satt og betalte på to eiendommer, samtidig som boligprisene falt og renten steg før han kunne selge det gamle huset.

Hus og eiendom skal visst ha kostet 14 millioner....er jo sinnsykt mye penger....og latterlig når en ser den manglende kvaliteten.
Tror ikke man skal skylde på lærlinger. De har som regel noen som skal følge med, og godkjenne. Og blir det underkjent, må de fikse.

Nei, har mer tro på at det er ferdigutlærte som har "lært" at folk er villig til å akseptere slurv, de er bare glade for å få husene/leilighetene ferdige, og får flyttet inn. Først i ettertid vil de gå og irritere seg over slurvet, når den første gleden har lagt seg!
Bosted Oslo

filtvet

Har også vært der "arbeidere i andre land" bygger og de bygger veldig bra der, bedre og penere enn her. Men tviler på at de beste jobber her.

Gjør det meste selv i egne boliger nå - bla etter å ha sett "godkjente" folk har bygget bad....

Eladdin - Elbilfareren

Det er jo så pop med Kloppen-søyler i dag. Enkelte synes det er fint med søyler som imiterer antikkens Hellas, på et kataloghus.
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

Hyundai Kona og 2 stk Ioniq, utstyrt med ratt, vinduer, hjul og seter

RJK

Som skilt fra ei filippinsk dame, kan jeg bekrefte at dette er veldig populært i Asia, og spesielt hos damer/kvinner. Det var og årsaken til at jeg antydet at disse var der fordi kona har bedt om/krevd slike. Tipper TB bryr seg mindre om de, men mer om å glede kona! 8)
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 26. august 2024, klokken 08:52

ToWalk..... ;D nå må du ikke være så slem...
Bjørn N sitt hus fortjener ikke å bli dissa på denne måten.

Stemmer for å stenge denne tråden jeg men men men jeg er kanskje for soft av meg  :o Men jeg heier virkelig  på Bjørn som har gjort så mye bra for elbiler i Norge :+1: 

Vi trenger da ikke diskutere Bjørn her inne... #minmening

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA