Teslabjørn - generelle saker/nyheter

Startet av goggo, onsdag 28. april 2021, klokken 18:58

« forrige - neste »

Moas

Utenom adblock og Firefox så ser jeg ingen grunn å betale for å se på reklame inni videoer som ikke youtube klarer å stoppe.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

ToWalkOrDrive

For å komme tilbake til temaet i denne tråden, slik at den kan være seriøs og nyttig:

Teslabjørn falt av Flamingoen i badebassenget.
Tesla Model Y                         2021-

Eladdin - Elbilfareren

Sitat fra: Nomade på tirsdag 30. juli 2024, klokken 16:40Sponsoren til Nyland er konkurs, https://e24.no/naeringsliv/i/KM86Je/elbilforhandleren-marcusbil-er-konkurs
Synd for de ansatte og leit for BN.
Da kommer det vel en fin anledning til å få seg en brukt duracellkanin enda billigere enn de dumpingprisene Elon opererer med.
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

Hyundai Kona og 2 stk Ioniq, utstyrt med ratt, vinduer, hjul og seter

RJK

Sitat fra: ToTalkOrDrite på tirsdag 30. juli 2024, klokken 16:51
Sitat fra: Nomade på tirsdag 30. juli 2024, klokken 16:40Sponsoren til Nyland er konkurs, https://e24.no/naeringsliv/i/KM86Je/elbilforhandleren-marcusbil-er-konkurs
Da kommer det vel en fin anledning til å få seg en brukt duracellkanin enda billigere enn de dumpingprisene Elon opererer med.
Man kan vel anta at dumpingprisene i kombinasjon med tro på prisoppgang, var det som veltet de. Slik jeg forstod, hadde de vel kjøpt masse nye Teslaer som de håpet å selge med fortjeneste når nye priser kom, men istedet måtte de selge med tap pga en helt uventet prisdropp fra Tesla!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Eladdin - Elbilfareren

Sitat fra: RJK på tirsdag 30. juli 2024, klokken 16:55
Man kan vel anta at dumpingprisene i kombinasjon med tro på prisoppgang, var det som veltet de. Slik jeg forstod, hadde de vel kjøpt masse nye Teslaer som de håpet å selge med fortjeneste når nye priser kom, men istedet måtte de selge med tap pga en helt uventet prisdropp fra Tesla!
Marcusbil er nok ikke alene om det. Jeg var hos Mobile i mai/juni på jakt etter elbilkupp etter Musky's sitt siste krumspring, og utforsket tilbudet til Mobile på Ioniq 5 awd.
Kunne få ny I 5 med hengerfeste, vinterhjul og Drop Off lakkbeskyttelse for 510k kroner ferdig på veien.
På bruktavdelingen skulle de ha 475k for en 2,5 år gammel brukt P45 med skrubbeskader under og 65k km kjørt.
Det kunne slås av 10-15k kr, men ikke mer.
Mobile har nok mer muskler enn Marcusbil, men mange blør nok penger nå.
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

Hyundai Kona og 2 stk Ioniq, utstyrt med ratt, vinduer, hjul og seter

RJK

Sitat fra: ToTalkOrDrite på tirsdag 30. juli 2024, klokken 17:04
Sitat fra: RJK på tirsdag 30. juli 2024, klokken 16:55
Maecusbil er nok ikke alene om det. Jeg var hos Mobile i mai/juni på jakt etter elbilkupp etter Musky's sitt siste krumspring, og utforsket tilbudet til Mobile på Ioniq 5 awd.
Kunne få ny I 5 med hengerfeste, vinterhjul og Drop Off lakkbeskyttelse for 510k kroner ferdig på veien.
På bruktavdelingen skulle de ha 475k for en 2,5 år gammel brukt P45 med skrubbeskader under og 65k km kjørt.
Det kunne slås av 10-15k kr, men ikke mer.
Mobile har nok mer muskler enn Maecusbil, men mange blør nok penger nå.
Ja, det var kanskje gunstigst for dem å få ut nybilene, for den P45 kunne sikkert dumpes noe billigere senere. Større sjanse for store tap på lageret av nybiler, tror jeg.

Og som du sier, det samme har vel mange andre slitt med, og til dels sliter med ennå, så flere konkurser kan følge!

Leste forresten sak nå på broom om Marcusbil-konkursen, og der var det nettopp det jeg skrev som ble understreket. Så de ble nok ekstra hardt truffet, siden de måtte gi fullpris for bilene, og bare skulle tjene på diffen, som så ble negativ!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

daktari

Det var helt andre større problemer hos Marcusbil ifølge DN.
-De hadde tatt på seg for mye kostnader med mange nye avdelinger
53,5 mill i gjeld. Det er jo en del når du tjener ca. 20000 brutto pr bilsalg...
-Så startet de langtidsutleie av biler, men bokførte dem med kjøpsverdi. Tok ikke avskrivninger. Dette var nok veldig dårlig business.
-solgte de nok endel brukte med tap? jeg hadde inntrykk av at de stort sett solgte på kommisjon. Det kan jo ha vært innbytte.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ToWalkOrDrive

Søtt når noen (mistenker det er "Elbil er bedre enn sex"-mann 54) lager et nick som er nesten likt mitt  ;D .
Er vel noen som sier en skal føle seg beæret når man blir etterlignet:-)
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 30. juli 2024, klokken 18:18

Søtt når noen (mistenker det er "Elbil er bedre enn sex"-mann 54) lager et nick som er nesten likt mitt  ;D .
Er vel noen som sier en skal føle seg beæret når man blir etterlignet:-)
Det var som fff - uff uff dette var i utg pkt ikke bra for Bjørn men han ordner seg nok. Uansett lei sak men slik gikk det jo for flere når Elon satte ned prisene

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 30. juli 2024, klokken 18:18Søtt når noen (mistenker det er "Elbil er bedre enn sex"-mann 54) lager et nick som er nesten likt mitt  ;D .

Og det skal du sette stor pris på :+1:  du er jo nå offisielt blitt kjendis, og han er nok din hemmelige beundrer ;D

Marzo

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 30. juli 2024, klokken 18:23Det var som fff - uff uff dette var i utg pkt ikke bra for Bjørn men han ordner seg nok.

Hell i uhell så kan han gjerne plukke opp en rimelig elbil fra konkursboet som ikke har noe særlig verditap fremover.

Jalla

I dag har lokalavia en reportasje hvor de har vært hjemme hos Bjørn Nyland, og åpningsbildet er han forran bassenget i badekåpe.

Overskriften er følgende:

Hjemme hos Teslabjørn: – Jeg angrer ingenting!
Han designet drømmehuset selv og har fått det akkurat slik han ønsket det.

Denne er litt søt - sitat:

Han ble så rørt av all støtten og omtanken han fikk etter Youtube-videoen at han ville gi noe tilbake til lokalsamfunnet. I sommer har Teslabjørn derfor drevet sin egen lille innfartsparkering. Folk har fått stå på hans gårdsplass helt gratis, og han har kjørt og hentet dem på flyplassen. De kom hjem til nyladet bil, også det helt gratis.

– Det var det minste jeg kunne gjøre for å gi noe tilbake til lokalsamfunnet, sier han.

https://www.rb.no/hjemme-hos-teslabjorn-jeg-angrer-ingenting/f/5-43-2320687   (Låst artikkel)

Counterpointer

Vakler litt mellom om det er genuint en måte å si takk for alle pengene han fikk, eller om det er en veldig slu måte å fremstille seg selv som edel, for å få enda fler donasjoner 🤷🏻

PS :det ser ut som Teslabjørn har en sponsoravtale med Tibber om Grid Rewards, lading av biler blir jo da noe han trenger for å kunne eksemplifisere dette. Har ikke sett videoen hans om Grid Rewards så kan hende han sier noe om dette der

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA