Teslabjørn - generelle saker/nyheter

Startet av goggo, onsdag 28. april 2021, klokken 18:58

« forrige - neste »

Marzo

Sitat fra: turfsurf på lørdag 06. juli 2024, klokken 15:18Jeg vil påstå han hadde litt uflaks. Han begynte å bygge rett før prisene på materialer gikk til himmels, og pga forsinkelser måtte han selge det gamle huset etter renta begynte å gå til himmels. Det kan fort utgjøre ett par millioner ekstra med gjeld.

I tillegg hadde han en del oppspart egenkapital, så det var jo ikke slik at han hadde planlagt å låne alt.

Ellers må jeg si at 2,5 år for å få opp ett hus vitner om hvor sykt byråkratiet i Norge har blitt.

Det utgjør på ingen måte "et par millioner i gjeld" å selge et rekkehus til 5,6 millioner for 170 tusen under takst.
Samtlige hus i samme gate har blitt omsatt for 4,9 til 5,6 de siste 5 årene.

I realiteten har han tapt mindre enn han brukte på kjøkkenet i det nye huset.

Egenkapitalen er tilsynelatende brukt opp på ulike oppgraderinger til huset.

Hele stuntet med å tigge etter penger fremstår som svært kortsiktig tenkt.
Jeg er redd han ikke har noen plan for hvordan dette skal betales for i fremtiden, med en så usikker inntekt som han har.

turfsurf

Sitat fra: Marzo på søndag 07. juli 2024, klokken 11:07
Sitat fra: turfsurf på lørdag 06. juli 2024, klokken 15:18Det utgjør på ingen måte "et par millioner i gjeld" å selge et rekkehus til 5,6 millioner for 170 tusen under takst.
Samtlige hus i samme gate har blitt omsatt for 4,9 til 5,6 de siste 5 årene.
Summen av økte byggekostnader og tap ved salg. Og man kan jo ikke sammenligne med takst, de fleste hus gikk vel over takst i den perioden (ett år tidligere)?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Kjenner godt nabolaget på Alna hvor han bodde sist, ikke veldig attraktivt område prismessig. Omringet av veier jernbane og transportterminal. Så ikke der en fikk solgt for overpris om det hadde vært mulig uten forsinkelser. Tror Marso har en god tipp på mulig tap.

Daniel_0007

Sitat fra: Counterpointer på søndag 07. juli 2024, klokken 15:07Kjenner godt nabolaget på Alna hvor han bodde sist, ikke veldig attraktivt område prismessig. Omringet av veier jernbane og transportterminal. Så ikke der en fikk solgt for overpris om det hadde vært mulig uten forsinkelser. Tror Marso har en god tipp på mulig tap.

Ja hjelper jo heller ikke når han legger ut videoer hvor han klager på støy fra russ, riktignok er det problemet der om våren men aldri i livet jeg ville bodd der, hadde heller flyttet ut av byen for å få råd til et rekkehus. Også er latterlig å ha en godsterminal i Oslo, kunne fint vært utenfor Oslo bare nærheten av tog skinner.
Model 3 2019 LR Rwd

Marzo

Sitat fra: turfsurf på søndag 07. juli 2024, klokken 13:54Summen av økte byggekostnader og tap ved salg. Og man kan jo ikke sammenligne med takst, de fleste hus gikk vel over takst i den perioden (ett år tidligere)?

Jeg har aldri nevnt takst, men tinglyst salgsum.
Rekkehusene i samme gate er som nevnt omsatt fra 4,9 til 5,6 i perioden 2019 til 2024.
Hva Bjørn har tapt på salget med 1 års forsinkelse er minimalt, særlig med tanke på at han ikke har pusset opp noe siden han kjøpte det i 2016 for 4,6.

Om kontrakten med Idehus ikke var fastpris og faktisk en medvirkende årsak, så ville jeg tro at Bjørn allerede hadde nevnt det i en eller flere videoer.
Jeg har ikke sett alle videoene hans eller noen tall som tyder på det.

Counterpointer

Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 07. juli 2024, klokken 15:21
Sitat fra: Counterpointer på søndag 07. juli 2024, klokken 15:07Kjenner godt nabolaget på Alna hvor han bodde sist, ikke veldig attraktivt område prismessig. Omringet av veier jernbane og transportterminal. Så ikke der en fikk solgt for overpris om det hadde vært mulig uten forsinkelser. Tror Marso har en god tipp på mulig tap.

Ja hjelper jo heller ikke når han legger ut videoer hvor han klager på støy fra russ, riktignok er det problemet der om våren men aldri i livet jeg ville bodd der, hadde heller flyttet ut av byen for å få råd til et rekkehus. Også er latterlig å ha en godsterminal i Oslo, kunne fint vært utenfor Oslo bare nærheten av tog skinner.
Det er både tog og lastebil terminal på Alna. Men helt enig at sånt burde ligge mindre sentralt, ikke minst for å minske trafikk gjennom Oslo.


Teslabjørn klager jo på dette i klagevideoen også.

RJK

Sitat fra: Counterpointer på søndag 07. juli 2024, klokken 18:42
Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 07. juli 2024, klokken 15:21
Sitat fra: Counterpointer på søndag 07. juli 2024, klokken 15:07Kjenner godt nabolaget på Alna hvor han bodde sist, ikke veldig attraktivt område prismessig. Omringet av veier jernbane og transportterminal. Så ikke der en fikk solgt for overpris om det hadde vært mulig uten forsinkelser. Tror Marso har en god tipp på mulig tap.

Ja hjelper jo heller ikke når han legger ut videoer hvor han klager på støy fra russ, riktignok er det problemet der om våren men aldri i livet jeg ville bodd der, hadde heller flyttet ut av byen for å få råd til et rekkehus. Også er latterlig å ha en godsterminal i Oslo, kunne fint vært utenfor Oslo bare nærheten av tog skinner.
Det er både tog og lastebil terminal på Alna. Men helt enig at sånt burde ligge mindre sentralt, ikke minst for å minske trafikk gjennom Oslo.


Teslabjørn klager jo på dette i klagevideoen også.
Nå poengteres det jo ofte at mesteparten bor i og rundt Oslo, og da er det vel naturlig at det meste av varer også skal til Oslo! Det er derfor naturlig at det ligger en godssentral i Oslo.

Det som skal videre til Stavanger, Bergen, Molde, Ålesund og Trondheim og videre nordover, vil fortsette på jernbane der det er fornuftig, og kjøres med bil videre fra en av disse stedene, når det er mest hensiktsmessig.

Når Alnabruterminalen ble anlagt, var det vel allerede i "utkanten" av byen, så det var vel ikke gitt at dette i fremtiden ville være "sentralt i kjernen", og at folk flest ikke ville ha det så nært.

De store byene ligger jo som regel ved havet, der man kunne få godset fra utlandet via båt og ut til bygder og tilsvarende, og varer fra bygdene over til båt og til utlandet. Industri og transport av varer, har vært levebrødet til byene, og årsaken til disses fremvekst.

Er bare i moderne tid at folk glemmer at dette var selve årsaken til at byene oppstod, vokste og levde, og at man nå er mer opptatt av café-livet og å pleie seg selv og egoet, med å kjøpte tjenester som ikke krever så mye innsats.

Byene tas over av papirflyttere (les administrasjon og myndigheters skatte og avgifts-innkrevere), og alt som lukter, høres og sees ut som faktisk, manuelt/maskinelt arbeidsinnsats, sees på som noe uønsket.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Daniel_0007

Sitat fra: RJK på søndag 07. juli 2024, klokken 19:07
Sitat fra: Counterpointer på søndag 07. juli 2024, klokken 18:42
Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 07. juli 2024, klokken 15:21
Sitat fra: Counterpointer på søndag 07. juli 2024, klokken 15:07Kjenner godt nabolaget på Alna hvor han bodde sist, ikke veldig attraktivt område prismessig. Omringet av veier jernbane og transportterminal. Så ikke der en fikk solgt for overpris om det hadde vært mulig uten forsinkelser. Tror Marso har en god tipp på mulig tap.

Ja hjelper jo heller ikke når han legger ut videoer hvor han klager på støy fra russ, riktignok er det problemet der om våren men aldri i livet jeg ville bodd der, hadde heller flyttet ut av byen for å få råd til et rekkehus. Også er latterlig å ha en godsterminal i Oslo, kunne fint vært utenfor Oslo bare nærheten av tog skinner.
Det er både tog og lastebil terminal på Alna. Men helt enig at sånt burde ligge mindre sentralt, ikke minst for å minske trafikk gjennom Oslo.


Teslabjørn klager jo på dette i klagevideoen også.
Nå poengteres det jo ofte at mesteparten bor i og rundt Oslo, og da er det vel naturlig at det meste av varer også skal til Oslo! Det er derfor naturlig at det ligger en godssentral i Oslo.

Det som skal videre til Stavanger, Bergen, Molde, Ålesund og Trondheim og videre nordover, vil fortsette på jernbane der det er fornuftig, og kjøres med bil videre fra en av disse stedene, når det er mest hensiktsmessig.

Når Alnabruterminalen ble anlagt, var det vel allerede i "utkanten" av byen, så det var vel ikke gitt at dette i fremtiden ville være "sentralt i kjernen", og at folk flest ikke ville ha det så nært.

De store byene ligger jo som regel ved havet, der man kunne få godset fra utlandet via båt og ut til bygder og tilsvarende, og varer fra bygdene over til båt og til utlandet. Industri og transport av varer, har vært levebrødet til byene, og årsaken til disses fremvekst.

Er bare i moderne tid at folk glemmer at dette var selve årsaken til at byene oppstod, vokste og levde, og at man nå er mer opptatt av café-livet og å pleie seg selv og egoet, med å kjøpte tjenester som ikke krever så mye innsats.

Byene tas over av papirflyttere (les administrasjon og myndigheters skatte og avgifts-innkrevere), og alt som lukter, høres og sees ut som faktisk, manuelt/maskinelt arbeidsinnsats, sees på som noe uønsket.

Ja var utenfor byen men nå del av byen så er ganske logisk at man flytter det ut av byen igjen, se på brev sentralen flytta fra sentrum til Lørenskog, selv om gods terminalen ligger på f.eks Skedsmo så kan man jo sende pakker videre derfra, eneste som skjer på alna at pakker blir sortert til andre steder f.eks post i butikk, ingen grunn til at den må være sentralt i Oslo.
Model 3 2019 LR Rwd

RJK

Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 07. juli 2024, klokken 22:31
Sitat fra: RJK på søndag 07. juli 2024, klokken 19:07
Sitat fra: Counterpointer på søndag 07. juli 2024, klokken 18:42
Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 07. juli 2024, klokken 15:21
Sitat fra: Counterpointer på søndag 07. juli 2024, klokken 15:07Kjenner godt nabolaget på Alna hvor han bodde sist, ikke veldig attraktivt område prismessig. Omringet av veier jernbane og transportterminal. Så ikke der en fikk solgt for overpris om det hadde vært mulig uten forsinkelser. Tror Marso har en god tipp på mulig tap.

Ja hjelper jo heller ikke når han legger ut videoer hvor han klager på støy fra russ, riktignok er det problemet der om våren men aldri i livet jeg ville bodd der, hadde heller flyttet ut av byen for å få råd til et rekkehus. Også er latterlig å ha en godsterminal i Oslo, kunne fint vært utenfor Oslo bare nærheten av tog skinner.
Det er både tog og lastebil terminal på Alna. Men helt enig at sånt burde ligge mindre sentralt, ikke minst for å minske trafikk gjennom Oslo.


Teslabjørn klager jo på dette i klagevideoen også.
Nå poengteres det jo ofte at mesteparten bor i og rundt Oslo, og da er det vel naturlig at det meste av varer også skal til Oslo! Det er derfor naturlig at det ligger en godssentral i Oslo.

Det som skal videre til Stavanger, Bergen, Molde, Ålesund og Trondheim og videre nordover, vil fortsette på jernbane der det er fornuftig, og kjøres med bil videre fra en av disse stedene, når det er mest hensiktsmessig.

Når Alnabruterminalen ble anlagt, var det vel allerede i "utkanten" av byen, så det var vel ikke gitt at dette i fremtiden ville være "sentralt i kjernen", og at folk flest ikke ville ha det så nært.

De store byene ligger jo som regel ved havet, der man kunne få godset fra utlandet via båt og ut til bygder og tilsvarende, og varer fra bygdene over til båt og til utlandet. Industri og transport av varer, har vært levebrødet til byene, og årsaken til disses fremvekst.

Er bare i moderne tid at folk glemmer at dette var selve årsaken til at byene oppstod, vokste og levde, og at man nå er mer opptatt av café-livet og å pleie seg selv og egoet, med å kjøpte tjenester som ikke krever så mye innsats.

Byene tas over av papirflyttere (les administrasjon og myndigheters skatte og avgifts-innkrevere), og alt som lukter, høres og sees ut som faktisk, manuelt/maskinelt arbeidsinnsats, sees på som noe uønsket.

Ja var utenfor byen men nå del av byen så er ganske logisk at man flytter det ut av byen igjen, se på brev sentralen flytta fra sentrum til Lørenskog, selv om gods terminalen ligger på f.eks Skedsmo så kan man jo sende pakker videre derfra, eneste som skjer på alna at pakker blir sortert til andre steder f.eks post i butikk, ingen grunn til at den må være sentralt i Oslo.
Er noen toglinjer som er kostnadskrevende å legge om, så forstår godt at man ikke flytter slik sånn helt uten videre.

Brevsentralen får vel det meste av post via vei, så det er langt lettere og billigere å flytte på. Ser ihvertfall ingen toglinjer inn til det området.

Forøvrig har og Bring og Postnord bl.a. sentral ved Berger, Skedsmokorset. Men og den trafikken går via landeveien.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

daktari

Sitat fra: RJK på søndag 07. juli 2024, klokken 22:43
Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 07. juli 2024, klokken 22:31
Sitat fra: RJK på søndag 07. juli 2024, klokken 19:07
Sitat fra: Counterpointer på søndag 07. juli 2024, klokken 18:42
Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 07. juli 2024, klokken 15:21
Sitat fra: Counterpointer på søndag 07. juli 2024, klokken 15:07Kjenner godt nabolaget på Alna hvor han bodde sist, ikke veldig attraktivt område prismessig. Omringet av veier jernbane og transportterminal. Så ikke der en fikk solgt for overpris om det hadde vært mulig uten forsinkelser. Tror Marso har en god tipp på mulig tap.

Ja hjelper jo heller ikke når han legger ut videoer hvor han klager på støy fra russ, riktignok er det problemet der om våren men aldri i livet jeg ville bodd der, hadde heller flyttet ut av byen for å få råd til et rekkehus. Også er latterlig å ha en godsterminal i Oslo, kunne fint vært utenfor Oslo bare nærheten av tog skinner.
Det er både tog og lastebil terminal på Alna. Men helt enig at sånt burde ligge mindre sentralt, ikke minst for å minske trafikk gjennom Oslo.


Teslabjørn klager jo på dette i klagevideoen også.
Nå poengteres det jo ofte at mesteparten bor i og rundt Oslo, og da er det vel naturlig at det meste av varer også skal til Oslo! Det er derfor naturlig at det ligger en godssentral i Oslo.

Det som skal videre til Stavanger, Bergen, Molde, Ålesund og Trondheim og videre nordover, vil fortsette på jernbane der det er fornuftig, og kjøres med bil videre fra en av disse stedene, når det er mest hensiktsmessig.

Når Alnabruterminalen ble anlagt, var det vel allerede i "utkanten" av byen, så det var vel ikke gitt at dette i fremtiden ville være "sentralt i kjernen", og at folk flest ikke ville ha det så nært.

De store byene ligger jo som regel ved havet, der man kunne få godset fra utlandet via båt og ut til bygder og tilsvarende, og varer fra bygdene over til båt og til utlandet. Industri og transport av varer, har vært levebrødet til byene, og årsaken til disses fremvekst.

Er bare i moderne tid at folk glemmer at dette var selve årsaken til at byene oppstod, vokste og levde, og at man nå er mer opptatt av café-livet og å pleie seg selv og egoet, med å kjøpte tjenester som ikke krever så mye innsats.

Byene tas over av papirflyttere (les administrasjon og myndigheters skatte og avgifts-innkrevere), og alt som lukter, høres og sees ut som faktisk, manuelt/maskinelt arbeidsinnsats, sees på som noe uønsket.

Ja var utenfor byen men nå del av byen så er ganske logisk at man flytter det ut av byen igjen, se på brev sentralen flytta fra sentrum til Lørenskog, selv om gods terminalen ligger på f.eks Skedsmo så kan man jo sende pakker videre derfra, eneste som skjer på alna at pakker blir sortert til andre steder f.eks post i butikk, ingen grunn til at den må være sentralt i Oslo.
Er noen toglinjer som er kostnadskrevende å legge om, så forstår godt at man ikke flytter slik sånn helt uten videre.

Brevsentralen får vel det meste av post via vei, så det er langt lettere og billigere å flytte på. Ser ihvertfall ingen toglinjer inn til det området.

Forøvrig har og Bring og Postnord bl.a. sentral ved Berger, Skedsmokorset. Men og den trafikken går via landeveien.
Og om 50  år så er det kanskje kontinuerlig bebyggelse fra Oslo og forbi Berger. Litt som med Lørenskog.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

RJK

Sitat fra: daktari på mandag 08. juli 2024, klokken 11:55
Sitat fra: RJK på søndag 07. juli 2024, klokken 22:43
Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 07. juli 2024, klokken 22:31
Sitat fra: RJK på søndag 07. juli 2024, klokken 19:07
Sitat fra: Counterpointer på søndag 07. juli 2024, klokken 18:42
Sitat fra: Daniel_0007 på søndag 07. juli 2024, klokken 15:21
Sitat fra: Counterpointer på søndag 07. juli 2024, klokken 15:07Kjenner godt nabolaget på Alna hvor han bodde sist, ikke veldig attraktivt område prismessig. Omringet av veier jernbane og transportterminal. Så ikke der en fikk solgt for overpris om det hadde vært mulig uten forsinkelser. Tror Marso har en god tipp på mulig tap.

Ja hjelper jo heller ikke når han legger ut videoer hvor han klager på støy fra russ, riktignok er det problemet der om våren men aldri i livet jeg ville bodd der, hadde heller flyttet ut av byen for å få råd til et rekkehus. Også er latterlig å ha en godsterminal i Oslo, kunne fint vært utenfor Oslo bare nærheten av tog skinner.
Det er både tog og lastebil terminal på Alna. Men helt enig at sånt burde ligge mindre sentralt, ikke minst for å minske trafikk gjennom Oslo.


Teslabjørn klager jo på dette i klagevideoen også.
Nå poengteres det jo ofte at mesteparten bor i og rundt Oslo, og da er det vel naturlig at det meste av varer også skal til Oslo! Det er derfor naturlig at det ligger en godssentral i Oslo.

Det som skal videre til Stavanger, Bergen, Molde, Ålesund og Trondheim og videre nordover, vil fortsette på jernbane der det er fornuftig, og kjøres med bil videre fra en av disse stedene, når det er mest hensiktsmessig.

Når Alnabruterminalen ble anlagt, var det vel allerede i "utkanten" av byen, så det var vel ikke gitt at dette i fremtiden ville være "sentralt i kjernen", og at folk flest ikke ville ha det så nært.

De store byene ligger jo som regel ved havet, der man kunne få godset fra utlandet via båt og ut til bygder og tilsvarende, og varer fra bygdene over til båt og til utlandet. Industri og transport av varer, har vært levebrødet til byene, og årsaken til disses fremvekst.

Er bare i moderne tid at folk glemmer at dette var selve årsaken til at byene oppstod, vokste og levde, og at man nå er mer opptatt av café-livet og å pleie seg selv og egoet, med å kjøpte tjenester som ikke krever så mye innsats.

Byene tas over av papirflyttere (les administrasjon og myndigheters skatte og avgifts-innkrevere), og alt som lukter, høres og sees ut som faktisk, manuelt/maskinelt arbeidsinnsats, sees på som noe uønsket.

Ja var utenfor byen men nå del av byen så er ganske logisk at man flytter det ut av byen igjen, se på brev sentralen flytta fra sentrum til Lørenskog, selv om gods terminalen ligger på f.eks Skedsmo så kan man jo sende pakker videre derfra, eneste som skjer på alna at pakker blir sortert til andre steder f.eks post i butikk, ingen grunn til at den må være sentralt i Oslo.
Er noen toglinjer som er kostnadskrevende å legge om, så forstår godt at man ikke flytter slik sånn helt uten videre.

Brevsentralen får vel det meste av post via vei, så det er langt lettere og billigere å flytte på. Ser ihvertfall ingen toglinjer inn til det området.

Forøvrig har og Bring og Postnord bl.a. sentral ved Berger, Skedsmokorset. Men og den trafikken går via landeveien.
Og om 50  år så er det kanskje kontinuerlig bebyggelse fra Oslo og forbi Berger. Litt som med Lørenskog.
Det kan meget godt være. Og da skal man flytte dette enda lengre vekk, regner jeg med? Eller må vi bare innse at vi må innfinne oss med distribusjonssentraler som kommer innafor boligbeltene? Folk vil jo gjerne bo nært jobben om de kan, og man vil at varene kommer frem, uten for mye om og med.

Klart, man vil kanskje unngå å ha det i selve bykjernen, men når det legges lengre ut, så må man og se at da vil andre trekkes til samme områdene, og deretter boliger for de som jobber i områdene. Og slik vil det fortsette.

Uansett, nå går det jo mot BEV på lastebilfronten også, så støy/lyd-forurensning og luftforurensning vil gå betydelig ned sammenlignet med dagens situasjon. Da står vi igjen med den ev. "visuelle forurensningen" som gjelder.

Men som sagt, lettere å flytte på sentraler som knyttes til veitransport. Den som knyttes til togtransport vil nok ta mer tid og koste betydelig mer. Og pga krav til sporenes utforming (kurvatur og høydeforskjell), så vil det ikke bare være lett å bare bygge nye spor.

De må kanskje gjennom etablerte boligområder for å fylle kravene, eller da legges under bakkenivå, noe som øker kostnadene kanskje mer enn å kjøpe fri noen boligeiere.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

Poenget for denne tråden var altså at Teslabjørn sin gamle bolig var i et støyende og ikke veldig attraktivt område, som påvirker boligprisen.

Hvor transportsentraler skal ligge er OT 🤪

Daniel_0007

Sitat fra: Counterpointer på mandag 08. juli 2024, klokken 13:02Poenget for denne tråden var altså at Teslabjørn sin gamle bolig var i et støyende og ikke veldig attraktivt område, som påvirker boligprisen.

Hvor transportsentraler skal ligge er OT 🤪

Og noe av grunnen til at området ikke er attraktivt er jo pga godsterminalen 🤪 Hadde de flyttet den så ville vært mindre tung trafikk og støy i området og kanskje vært mer attraktivt som andre tidlige industri områder i Oslo som storo/nydalen, økern, løren.
Model 3 2019 LR Rwd

Counterpointer

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 08. juli 2024, klokken 13:46
Sitat fra: Counterpointer på mandag 08. juli 2024, klokken 13:02Poenget for denne tråden var altså at Teslabjørn sin gamle bolig var i et støyende og ikke veldig attraktivt område, som påvirker boligprisen.

Hvor transportsentraler skal ligge er OT 🤪

Og noe av grunnen til at området ikke er attraktivt er jo pga godsterminalen 🤪 Hadde de flyttet den så ville vært mindre tung trafikk og støy i området og kanskje vært mer attraktivt som andre tidlige industri områder i Oslo som storo/nydalen, økern, løren.
Motorveien og ca syv andre tungt trafikkerte veier er der fremdeles 🤷🏻

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på mandag 08. juli 2024, klokken 23:06
Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 08. juli 2024, klokken 13:46
Sitat fra: Counterpointer på mandag 08. juli 2024, klokken 13:02Poenget for denne tråden var altså at Teslabjørn sin gamle bolig var i et støyende og ikke veldig attraktivt område, som påvirker boligprisen.

Hvor transportsentraler skal ligge er OT 🤪

Og noe av grunnen til at området ikke er attraktivt er jo pga godsterminalen 🤪 Hadde de flyttet den så ville vært mindre tung trafikk og støy i området og kanskje vært mer attraktivt som andre tidlige industri områder i Oslo som storo/nydalen, økern, løren.
Motorveien og ca syv andre tungt trafikkerte veier er der fremdeles 🤷🏻
Ja det området ligger liksom litt mellom alt sammen :-[

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA