Feil og mangler - Oppsamlingstråd

Startet av magfred, tirsdag 27. april 2021, klokken 23:10

« forrige - neste »

Roy Aasen

Sitat fra: igniztion på tirsdag 18. mai 2021, klokken 10:50
Lysbjelken på bakluken er litt løs. Etter nesten hver kjøretur kan jeg dytte den inn ca 3-5mm.

Den tro jeg er slik på "alle". Vent til sola står på, så skal du se  :)

hELgenen

Det skal vel ikke være slik uansett - ser andre har meldt om det samme og der skal bilen tas inn for å fikse det.
Antar det er dårlig festeanordning - håper VW fikser det til GTX skal leveres - noen burde sende fabrikken et tips..sikkert en enkel fiks

hELgenen

Vet ikke om det skal regnes som feil - men dunker det inn i tilfelle flere skulle oppleve det samme.
Når jeg kjører på grusvei med vaskebrett så dukker det iblant opp en lyd som får helvete til å fryse over - det er metall mot metall skrammel og jeg fikk helt skrekken - måtte sjekke under - ingenting løst - kjørte forsiktig videre og tok jeg det svært rolig gikk det bra, men så fort jeg kjørte over 30 km/t på slik grusvei med vaskebrett så kom det metall lyd mot metall lyd fra noe jeg antar må være noe med bremser eller hjuloppheng. Det er IKKE løs grus eller noe slike skrapelyder, men rett og slett slag metall mot metall. Tenk deg at du slår metallhammer mot metall og det er løse skruer på den delen du slår på - slik skrammel er det. Det høres rett og slett ut som noe er løst - men over fartshumper eller dumper på asfalt kommer ikke lyden - KUN vaskebrett i ca 30 km/t.
Fundert på om jeg skulle ta det opp med forhandler - prøvde å ta en videosnutt av lyden så får se hva jeg gjør

daktari

Har en liten forsinkelse på ryggekameraet her i gården. Har vi en adresse for å melde softwarefeil, utover forhandler?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

CG

Møller må (på lik linje med oss bileiere) ta opp sw-problemer med VW Digitale Tjenester.

Tilgjengelige 24t i døgnet på 800 12 651 (gratis fra Norge), eller epost weconnect-support@volkswagen.de

hELgenen

Jeg har 2 nye saker :

1. Bilen sier den ikke kan kjøre fordi ladekabelen er tilkoblet - men ingen ladekabel er tilkoblet. Dette har skjedd 2 ganger når bilen står rett utenfor garasjen. Er bare å starte bilen på nytt så forsvinner det - men irriterende ja!

2. I dag på en 15 mils tur (forbruk 1.35 / mil - ny rekord på den turen) - så kom det TPMS varsel. Stoppet - startet og samme melding kom opp igjen. Deretter tok jeg frem den digitale måleren jeg har i bilen - målte lufttrykket på alle 4 dekk - var helt identiske - så resatte TPMS. Feil borte.

Hvorfor det kommer "feil" feilmeldinger hele tiden vet jeg ikke - men at det er irriterende kan jeg skrive under på.
Feilmeldinger i displayet er jeg litt allergisk mot så håper dette ikke gjentar seg mer

Olemann

Skjermen var sort fra jeg startet og til turen var over etter 10 minutter.  Stoppet og startet, men like svart.
Parkerte gikk ut og lot bilen få fred i 20 minutter, når jeg startet opp igjen var alt OK.

Blinklysene virket, men sluttet å gi lyd, ellers merket jeg ikke annet enn at bilen ble veldig kald, siden AC sto lavt og intet lot seg justere.

Triks for å få skjermen på, uten å måtte parkere og gi bilen alene-tid først?

Rednaxela

Sitat fra: Olemann på fredag 28. mai 2021, klokken 00:09

Skjermen var sort fra jeg startet og til turen var over etter 10 minutter.  Stoppet og startet, men like svart.
Parkerte gikk ut og lot bilen få fred i 20 minutter, når jeg startet opp igjen var alt OK.

Blinklysene virket, men sluttet å gi lyd, ellers merket jeg ikke annet enn at bilen ble veldig kald, siden AC sto lavt og intet lot seg justere.

Triks for å få skjermen på, uten å måtte parkere og gi bilen alene-tid først?

Min skjerm har gått i svart 2 ganger, begge under kjøring. Første gangen våknet den etter et 10 sekunder langt trykk på powerknappen til venstre på infotainment, så det er mitt tips. Andre gangen våknet den raskt igjen av seg selv.

ID4

Sitat fra: Rednaxela på fredag 28. mai 2021, klokken 06:18
Min skjerm har gått i svart 2 ganger, begge under kjøring. Første gangen våknet den etter et 10 sekunder langt trykk på powerknappen til venstre på infotainment, så det er mitt tips. Andre gangen våknet den raskt igjen av seg selv.

Tror du må holde av og på knappen inne i 15 sekunder for at skjermen blir resatt.

daktari

"Bompenger forut" - noen som klarer å slå av denne? Kommer uansett om man bruker navi eller ikke. Veldig bortkastet på Ring3 i Oslo hvor det er bompenger fortløpende hver 3. km... Kommer forøvrig også altfor sent , ca 100 m foran bommen, til at det gir noe nytte.
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

Rart. Aldri sett den selv om jeg har kjørt gjennom oslo

daktari

Jøss. Da er der noe funky med innstillingene hos meg antagelig.

ID4

Sitat fra: daktari på fredag 28. mai 2021, klokken 10:25
"Bompenger forut" - noen som klarer å slå av denne? Kommer uansett om man bruker navi eller ikke. Veldig bortkastet på Ring3 i Oslo hvor det er bompenger fortløpende hver 3. km... Kommer forøvrig også altfor sent , ca 100 m foran bommen, til at det gir noe nytte.

På "navigasjon", "innstillinger" kan en velge type meldinger en ønsker. Forsøk å endre der (slå av). Mener det hjelper.

daktari

Sitat fra: HelEl på søndag 30. mai 2021, klokken 19:03
Sitat fra: daktari på fredag 28. mai 2021, klokken 10:25

På "navigasjon", "innstillinger" kan en velge type meldinger en ønsker. Forsøk å endre der (slå av). Mener det hjelper.
Takk for tips, var inne og sjekket tidligere i dag. Kan bare velge mellom "av", "forkortet" og noe annet. Har lett etter et sted for hva som skal varsles, men finner ikke noe spesifikt. Har heller ikke på "unngå bomveier" etc ved ruting. POI i kartet skal bare vise ladestasjoner, det er eneste.
Har lurt på om det er Car2X som gjør dette, men klarer heller ikke finne innstillinger for Car2X slik beskrevet i manualen, så heller mot at Car2X ikke er aktiv. Dette er sw 0792.

perimec

Had the same annoying problem. Only way to disable for me was to mute all the navigation announcement. So annoying

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA