Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bygge el-bil?

Startet av hkaspenberg, mandag 23. juli 2012, klokken 01:56

« forrige - neste »

hkaspenberg

Var en tur i byen i går kveld og når det sorte lynet skulle hentes på Aker brygge var plassen så full av drosjer at jeg brukte 10 minutter på å krangle meg ut. Noen drosjer flytta seg slik at jeg kom frem, andre måtte jeg faktisk krangle med sjåføren før de flytta seg. I mellomtiden kom det hele tiden til nye drosjer som prøvde å klemme seg inn på plassen gjennom den alt for trange innkjørselen. Hallo !??!  >:(

Det var nesten tilsvarende tilstander etter foreningens årsmøte, men i går var det værre.
Trodde de ikke hadde lov til å være der i det hele tatt jeg, har jeg rett?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

gbzdoc

Det er vel ikke noe forbud mot å være der, bare å parkere der. Men de har neppe lov til å være til hinder for andre trafikanter, så de må jo sørge for å gi plass...

Men har observert de samme tilstandene selv, uten å ha vært en av de uheldige som må ut fra plassen.

Vi kan jo begynne å blokkere Taxi holdeplassen på den tiden av døgnet, just for the fun og it... ;)

kenmyh

Jeg har opplevd det samme et par ganger i Leafen.. Og den er jo enda større og få ut! Sinnsykt irriterende når de ikke flytter seg, og du ikke kommer frem..
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

el-snorre

Dette er på ingen måte en nyhet, men likefullt er det svært  irriterende. Drosjene har ingen som helst rett til å stoppe til hinder for andre trafikanter. Drosjenes kø parkering må kunne defineres som parkering og slik sett bryter de med reservert elbil/ladbar motorvogn.

Har selv sågar opplevd å ha blitt tutet på av drosjer fordi jeg ville forsøke å komme meg ut fra ladeplass....! Selv etter å ha ventet noen minutter på plass. Tok meg i det, men hadde litt lyst å gi full gass bakover for å statuere.

Problemet bør være vel kjent i Bymiljøetaten. Det skal ikke være første gang dette er tatt opp. Har i dag sendt dem en epost og bedt dem se på saken.

De som har lyst står fritt til å ringe inn til Trafiketatens døgnåpne service senter og klage.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

foxy

den ene gangen det skjedde tenkte jeg å dra fyren ut av bilen og gi han juling eller ringe politet - gjorde det siste og etter 3 min var de der og "ryddet" opp...   8)
I-miev 2011
Asker

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA