Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: IV-Meter! Første er montert....

Startet av bjodnes, søndag 22. juli 2012, klokken 11:50

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 22. juni 2012, klokken 10:56

Lad opp bilen til nesten fullt fremdriftsbatteri.


Gjelder vel heller ikke Litium biler. Litium bør lagres på maks 80% ladekapasitet.

Det enkle rådet er vel å parkere bilen på 20-80% kapasitet og sette en vedlikeholdslader på 12V batteriet, og uten ledning i veggen.

Du bør uansett ikke ha bilen tilkoblet veggen unødvendig. I tilfelle lyn nær deg. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

emagic

Vår I.Miev stod ubrukt i 4 uker i fjor.  Ladet den fullt og lot den stå uten kabel tilkoblet.  Eneste som ikke var helt topp etterpå var batteriet som er inni radioen, men etter en dag var det shipshape igjen.

Etter 1,5 år og 22.000 km så klarer jeg ikke helt forholde meg til 80% hysteriet som Leaf-folket driver på med jeg heller.  Vi bare bruker bilen uten å egentlig tenke på noe spesielt, og det har nå fungert fint til nå, etter 1 år hadde batteriet akkurat den kapasiteten det skulle ha.

emagic

El viejo

Når jeg skal være lenge borte (4 - 6 uker) full-lader jeg Buddy-batteriene (bly) før jeg kopler laderen over et koplingsur, slik at batteriene får en halv-times vedlikeholdslading i døgnet.

Dette har fungert bra for meg.

jkirkebo

Sitat fra: emagic på søndag 24. juni 2012, klokken 21:30
Etter 1,5 år og 22.000 km så klarer jeg ikke helt forholde meg til 80% hysteriet som Leaf-folket driver på med jeg heller.  Vi bare bruker bilen uten å egentlig tenke på noe spesielt, og det har nå fungert fint til nå, etter 1 år hadde batteriet akkurat den kapasiteten det skulle ha.

Noen av oss er ikke så bekymret for hvordan batteriet er etter 1 år, men heller for hvordan det er etter 5 eller 10 år.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emagic

Sitat fra: jkirkebo på søndag 24. juni 2012, klokken 22:16
Sitat fra: emagic på søndag 24. juni 2012, klokken 21:30
Etter 1,5 år og 22.000 km så klarer jeg ikke helt forholde meg til 80% hysteriet som Leaf-folket driver på med jeg heller.  Vi bare bruker bilen uten å egentlig tenke på noe spesielt, og det har nå fungert fint til nå, etter 1 år hadde batteriet akkurat den kapasiteten det skulle ha.

Noen av oss er ikke så bekymret for hvordan batteriet er etter 1 år, men heller for hvordan det er etter 5 eller 10 år.

Ja, det må man jo absolutt få lov til å være, så får jeg heller bli førstemann som får prøvd ut 80% garantien til Mitsubishi - eller kanskje ikke...?

Jeg er faktisk såpass naiv at jeg tror at Mitsubishi har en ganske grei ide om hva de har solgt meg.  Og det følger lite "regler" med på kjøpet- så jeg ser ikke noen grunn til at jeg skal finne på noen regler selv...



emagic



erik e

Du er ikke naiv vis du har troen på en MITSUBISHI. Den første EL-bilen for "vanlig" bruk. "Plugg-inn" og kjør,ikke tenk på alt som kan gå galt. KJØR! God Tur!  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Fossilen

Sitat fra: emagic på søndag 24. juni 2012, klokken 21:30
Vår I.Miev stod ubrukt i 4 uker i fjor.  Ladet den fullt og lot den stå uten kabel tilkoblet.  Eneste som ikke var helt topp etterpå var batteriet som er inni radioen, men etter en dag var det shipshape igjen.

Etter 1,5 år og 22.000 km så klarer jeg ikke helt forholde meg til 80% hysteriet som Leaf-folket driver på med jeg heller.  Vi bare bruker bilen uten å egentlig tenke på noe spesielt, og det har nå fungert fint til nå, etter 1 år hadde batteriet akkurat den kapasiteten det skulle ha.

emagic

Ja det er ett hysteri med dissa 80% Jeg lader 100% hver gang ikke hatt noe problemer. :D :D :D

asband

Spurte forhandleren om det samme (hva er best å gjøre mens vi var bortreist). Svaret var å lade bilen helt opp, og så koble fra laderen før vi dro.
Bil: Mitsubishi i-Miev 2012-modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA