Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bestilling og levering 2.kvartal 2021

Startet av Kires, torsdag 22. april 2021, klokken 09:10

« forrige - neste »

Chriskolbak

Bestilte en LR fra inventory for en uke siden. Fikk da ikke velge utleveringssted (kun Trondheim som var tilgjengelig). Betyr dette da at bilen enten er i eller på vei til Trondheim? VIN 972XXX

Stifens

Sitat fra: Chriskolbak på mandag 07. juni 2021, klokken 23:36
Bestilte en LR fra inventory for en uke siden. Fikk da ikke velge utleveringssted (kun Trondheim som var tilgjengelig). Betyr dette da at bilen enten er i eller på vei til Trondheim? VIN 972XXX

Ring Tesla og spør   :) Hvis den ikke er kommet til Norge ennå, så kan de nok endre utleveringssted til der du ønsker.

Chriskolbak

Trondheim fungerer forsåvidt greit det. Tenkte mer på om grunnen til at jeg ikke fikk velge utleveringssted var at bilen allerede var på vei til Trondheim eller var i Trondheim. På min konto står det «klargjør for levering».
Er dette noe som først står når bilen er ankommet landet?

Flluka

Sitat fra: haugstad på mandag 07. juni 2021, klokken 14:57
Sitat fra: Mason83 på mandag 07. juni 2021, klokken 14:43
Er du sikker på at du får tilslag på søket i UECC? Jeg har fått uoffisielt bekreftet ifra Tesla at min LR (VIN268) skal være hos forhandler den 16. juni. Hvis den er på COUNTESS da tror jeg den datoen ryker. Jeg har et håp om at den var med CENTURY...

Må vel vente til et av skipene til UECC laster opp bilen, f.eks. ankommer Prometues Leader Bremerhaven i kveld, så kanskje i løpet av morgendagen.

Hvordan får man søkt på UECC? skriver man inn VIN nummeret noe sted?
Bestilte SR+ 19 mai!

Brosme

Sitat fra: paalsen på mandag 07. juni 2021, klokken 23:15
Ser ut som det blir lenge å vente for de som bestiller LR nå.  Levering estimert i november.

Det må vel være en trykkfeil. SR og Performance har i august, som er neste kvartal måned 2. Eller mangler de deler til LR og prioriterer P?
2014 P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr uten +.
2021 Model 3 LR Rød med hengerfeste.  Bestilt 09.04.21. Leveres........snaaaaaaart.

Mgnrnn

Det er mangler på chipper som brukes i bil og annet elektronisk utstyr. Prisene på Tesla har allerede økt i USA. Blir spennende å hvordan det påvirker priser og levering av nye biler fremover.

HKS

I tillegg er også Model 3 populær i andre land, vi vet ikke noe om hvor mange biler som blir allokert til Norge.
Hvis vi ser på Tesla UK så er det fremdeles august for LR. For Norge og resten av EU står det november.

Tesla Model 3 Long Range

Bubbles

Da er prometheus leader meldt inn til drammen havn også. Forventet inn tidlig torsdagsmorgen  :D
Satse på sms fra tesla i slutten av denne uka da 8)
21 Rød TM3 - VIN: 232xxx

Stifens

Sitat fra: Chriskolbak på mandag 07. juni 2021, klokken 23:45
Trondheim fungerer forsåvidt greit det. Tenkte mer på om grunnen til at jeg ikke fikk velge utleveringssted var at bilen allerede var på vei til Trondheim eller var i Trondheim. På min konto står det «klargjør for levering».
Er dette noe som først står når bilen er ankommet landet?

Har stått «klargjør for levering» på min konto også helt siden betaling og slikt var ordnet. Så det er igrunn ikke noe indikasjon på hvor bilen er. Mistenker at min er på Glovis Countess som ankommer Zeebrugge på Søndag. Jeg har 970 VIN.

tabinnorway

Fikk melding i forrige uke om at min 3SR+ kan hentes i neste uke. Ser også på UECC at båten er forventet inn til Bergen i morgen. VIN: LRW3E7FA8MC23xxxx. Et VIN nummer disse Tesla-VIN-dekoderne ikke aksepterer :-)

worntire

@tabinnorway
Når bestilte du og var det fra lager, eller tilpasset bestilling? :)

Jeg bestilte en SR+ 18/04, men fikk ikke en leveringsdato enda :(

Gjespen

Sitat fra: tabinnorway på tirsdag 08. juni 2021, klokken 11:12
Fikk melding i forrige uke om at min 3SR+ kan hentes i neste uke. Ser også på UECC at båten er forventet inn til Bergen i morgen. VIN: LRW3E7FA8MC23xxxx. Et VIN nummer disse Tesla-VIN-dekoderne ikke aksepterer :-)
Hvilken båt er det snakk om? Vil tro den har en god del SR+ selv om UECC ikke gir treff på sporing

tabinnorway

Sitat fra: worntire på tirsdag 08. juni 2021, klokken 11:45
Når bestilte du og var det fra lager, eller tilpasset bestilling? :)

Jeg bestilte en SR+ 18/04, men fikk ikke en leveringsdato enda :(

Jeg bestilte 5. mai, det var en tilpasset bestilling

tabinnorway

Sitat fra: Gjespen på tirsdag 08. juni 2021, klokken 12:07
Sitat fra: tabinnorway på tirsdag 08. juni 2021, klokken 11:12
Fikk melding i forrige uke om at min 3SR+ kan hentes i neste uke. Ser også på UECC at båten er forventet inn til Bergen i morgen.
Hvilken båt er det snakk om? Vil tro den har en god del SR+ selv om UECC ikke gir treff på sporing

Båt: AKRANES, UECC sier den er på vei til Bergen, Marine Traffic sier Tananger (kanskje der først, men da når den ikke til Bergen samme dag tror jeg)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA