Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 - bestilling og levering 2.kvartal 2021

Startet av Kires, torsdag 22. april 2021, klokken 09:10

« forrige - neste »

paalsen

Hentet min i Drammen på onsdag litt gap på den ene bakdøra, og så manglet kupelyset bak. Var bare et hull, hele enheten var borte! [emoji85][emoji23]. Ellers var det veldig bra. Har meldt det inn i appen så det regner jeg med blir fikset. 

Alexpozolo

Sitat fra: paalsen på fredag 11. juni 2021, klokken 17:50
Hentet min i Drammen på onsdag litt gap på den ene bakdøra, og så manglet kupelyset bak. Var bare et hull, hele enheten var borte! [emoji85][emoji23]. Ellers var det veldig bra. Har meldt det inn i appen så det regner jeg med blir fikset.
kan du fortelle hvordan hente prossessen var? Og på tesla konto på nettsiden dems så står det at på utleveringsdagen så må du ha med  Kopi av bilforsikringen din (eller bevis på Teslas polise, hvis nødvendig og aktuelt) er det noe å bry seg om? Altså forsikringen er jo ordnet digitalt hos meg gjennom sparebank 1 og vil gjelde 5 dager før jeg henter bilen, men den setningen er litt rar, virker som at de mener de trenger fysisk kopi av forsikringen :DD

paalsen

Jeg hadde ikke brukt for noen kopi av forsikring, og tror ikke dette er aktuelt. Man får jo ikke registrert bilen uten at dette er i orden så syntes også dette er en litt rar formulering. Kanskje noen andre vet noe mer om akkurat dette.

Ellers så gikk overleveringen greit. Dette var første gangen for meg så en litt uvant prosess. Fikk et dokument på mobilen mens jeg var på vei som jeg måtte signere. Når jeg kom så scannet jeg en QR-kode ved inngangen, og så fikk jeg en sms og tillgang i appen  når bilen var klar. Man kunne svare på denne smsen om man trengte hjelp og så ble man ringt opp. Jeg gjorde dette da jeg var usikker på hvordan jeg skulle forholde meg til det jeg hadde å utsette på bilen. Fikk en hyggelig telefon og  beskjed om å melde inn dette i appen. Men bare spør de når du er der om det er noe du lurer på.

superclementz

Nå har jeg tatt det veldig med ro i påvente av at doningen skal dukke opp siden den ble bestilt, men det er utrolig kjedelig å vente på mandag morgen denne helgen når den endelig skal overleveres altså! 🤣

Ble kontaktet på fredag med tilbud om hjemlevering istedenfor Drammen som jeg takket ja til (Oslo). Kjører de bilen av og ordner det praktiske med avlessing? Glemte å spørre.
M3P

Alexpozolo

Sitat fra: paalsen på fredag 11. juni 2021, klokken 19:37
Jeg hadde ikke brukt for noen kopi av forsikring, og tror ikke dette er aktuelt. Man får jo ikke registrert bilen uten at dette er i orden så syntes også dette er en litt rar formulering. Kanskje noen andre vet noe mer om akkurat dette.

Ellers så gikk overleveringen greit. Dette var første gangen for meg så en litt uvant prosess. Fikk et dokument på mobilen mens jeg var på vei som jeg måtte signere. Når jeg kom så scannet jeg en QR-kode ved inngangen, og så fikk jeg en sms og tillgang i appen  når bilen var klar. Man kunne svare på denne smsen om man trengte hjelp og så ble man ringt opp. Jeg gjorde dette da jeg var usikker på hvordan jeg skulle forholde meg til det jeg hadde å utsette på bilen. Fikk en hyggelig telefon og  beskjed om å melde inn dette i appen. Men bare spør de når du er der om det er noe du lurer på.
Takk for svar, misunner deg nå:D Har utlevering 21 juni og nå går tida utrolig sakte  :P

Redbug

Nice of them to give you the home delivery.   i got a big NO in answer when i asked. Delivery on Tuesday, so counting down the minutes :)

Good luck.

Sitat fra: superclementz på lørdag 12. juni 2021, klokken 09:03
Nå har jeg tatt det veldig med ro i påvente av at doningen skal dukke opp siden den ble bestilt, men det er utrolig kjedelig å vente på mandag morgen denne helgen når den endelig skal overleveres altså! 🤣

Ble kontaktet på fredag med tilbud om hjemlevering istedenfor Drammen som jeg takket ja til (Oslo). Kjører de bilen av og ordner det praktiske med avlessing? Glemte å spørre.

TOMSOMMERZ

Bestilte LR 26. April. 614 km, men ser vi har fått modell med 580 (567km V/100%). Det er mildt sagt skuffende og har bedt om svar fra Tesla på dette. Når man bestiller 614km modell så forventer jeg å det. Håper de rydder opp i det. TBC. [emoji3526]

Sent from my iPhone using Tapatalk

paalsen

Tror at km som står i bilen ikke er wltp men epa ?

3mt

Sitat fra: paalsen på mandag 14. juni 2021, klokken 21:58

Det er min oppfattelse også. Står det E3LD som variant i vognkortet er det vel 82kWh og 614km WLTP?
2021 M3 LR

ReisaM3Y

Sitat fra: TOMSOMMERZ på mandag 14. juni 2021, klokken 21:49
Bestilte LR 26. April. 614 km, men ser vi har fått modell med 580 (567km V/100%). Det er mildt sagt skuffende og har bedt om svar fra Tesla på dette. Når man bestiller 614km modell så forventer jeg å det. Håper de rydder opp i det. TBC. [emoji3526]

Du har nok fått den rekkevidden du har bestilt. Displayet viser ikke WLTP-rekkevidde, men såkalt EPA som er annen standard. Så ingen grunn til skuffelse på grunn av det.  8)
2021 Model 3 LR sort/sort 18" hf.

turfsurf

Sitat fra: TOMSOMMERZ på mandag 14. juni 2021, klokken 21:49
Bestilte LR 26. April. 614 km, men ser vi har fått modell med 580 (567km V/100%). Det er mildt sagt skuffende og har bedt om svar fra Tesla på dette.
Som andre har sagt, du har fått riktig utgave. Den med 580km WLTP viser 540km i rekkeviddeindikator. Det er vel ingen elbiler som viser WLTP som estimert rekkevidde.

Tesla bruker på nyere biler EPA rekkevidde som er noe kortere enn WLTP, andre merker prøver stort sett å gjette basert på tidligere forbruk.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

TOMSOMMERZ

Sitat fra: 3mt på mandag 14. juni 2021, klokken 22:41
Sitat fra: paalsen på mandag 14. juni 2021, klokken 21:58

Det er min oppfattelse også. Står det E3LD som variant i vognkortet er det vel 82kWh og 614km WLTP?
Hei og takk for svar. Ja det står "E3LD" i vognkortet. Når jeg så rekkevidde på 100% ble 567km så trodde jeg det var den gamle. Det vil si før oppgradering til 614... Noen andre måter jeg kan få bekreftet det på? Takk for all hjelp [emoji3526]

xzurrer

Hvor mange dager før levering får man melding om å godta eierskifte?

DejaVu_85

Sitat fra: xzurrer på onsdag 16. juni 2021, klokken 09:53
Hvor mange dager før levering får man melding om å godta eierskifte?
Jeg fikk eierskifte på fredag, levering av bilen idag om 3 timer :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Mgnrnn

Noen som har fått sms de om leveringsdato nå de siste dagene? Fikk estimert leveringsdato 22.06 for ca 3 uker siden, men ikke hørt noe. Utlevering i Trondheim.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA