Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Andbefalninger ved nye batterier?

Startet av frodes, lørdag 21. juli 2012, klokken 23:42

« forrige - neste »

gbzdoc

Vil det si at selve batteriet faktisk var defekt, og er nå byttet?

frodes

Nei bare ladet opp, viser at det er en bug som gjør at hvis man har i ladekabel, og ikke har timer på lading så vil ikke 12v batteriet lade i det hele tatt. ( og slik jeg har forstått det ikke en gang fra solcellepanelet i spoileren) . Jeg skriver bug, da jeg mener at det absolutt kunne vært løst på en smidig måte, og mest sannsynlig med en firmwareoppdatering, i følge BNH var jo dette en brukerfeil.  Jeg vil nå legge litt skyld på Nissan også, men det er jo bare meg :)
Leaf Kjøpt hos Gol Auto Januar 2012

Thomas Parsli

2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

frodes

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 17. juli 2012, klokken 19:17
På hvilken måte mente de at det var en brukerfeil?

Thomas

Vel de mente at dette stod godt beskrevet i manualen som følger bilen.

Husker ikke ordrett hva som står, men er jo noe med at bilen kun lader 12v hver 5 dag når den står stille, og har det vært lading i mellomtiden så nulles dagene.  Så enkelt stå det nå ikke akkurat, men det er essensen de mente jeg burde ha forstått.

Jeg hadde ladet til 80% og lot den stå slik, jeg antok at batteriet da ville holde seg i 14 dager, men den den har tydligvis klattladet for å holde seg på 80% slik at den aldri har klart å telle opp til 5 dager for å få ladet 12v batteriet.
Leaf Kjøpt hos Gol Auto Januar 2012

gbzdoc

Skjønner ikke hvorfor inni granskauen de i det hele tatt gjør dette så forbaska tungvindt? Man får vel en overvåking av spenningen på 12v batteriet for ca. 50 øre som hyllevare. Lad når den synker under et visst novå... Hvor jæ**** vanskelig kan det være??? ;-)

Men det er ikke første gang jeg har sett såkalte ingeniører ikke være i stand til å se enkle og funksjonelle løsninger på enkle utfordringer... :-/

KISS

RuneW

Sitat fra: frodes på tirsdag 17. juli 2012, klokken 19:30Vel de mente at dette stod godt beskrevet i manualen som følger bilen.

"Godt beskrevet"??? Hahaha! Humor har de i alle fall...  ::)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Elmo

Sitat fra: frodes på tirsdag 17. juli 2012, klokken 17:24
Nei bare ladet opp, viser at det er en bug  . . . . .

Nissan (iallefall BNH):  "It's no a bug, it's a feature" ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Oesse

Kan bekfrefte at Nissan veiassistanse fungerer meget smertefritt.
Gikk tom for strøm 400 meter hjemmefra i går :S

Bilen ble hentet 20 min etter at jeg ringte og fraktet hjem til garasjen. Etter hva jeg har fått beskjed om er denne servicen gratis i 1 år fra man kjøper bilen?

Det merkeliger er at jeg aldri fikk Skilpadda  i displayet.  Bare "low battery warming" etterfulgt av "very low battery warning" og til slutt "limited power output" (eller noe i den duren) Hvor jeg måtte kjøre i 30kmt. trodde jeg skulle klare å komme meg hjem selv med denne, men kom bare 300m. (mulig pga litt slak oppoverbakke)




Horten

Lynet

Sitat fra: gbzdoc på tirsdag 17. juli 2012, klokken 21:34
Skjønner ikke hvorfor inni granskauen de i det hele tatt gjør dette så forbaska tungvindt? Man får vel en overvåking av spenningen på 12v batteriet for ca. 50 øre som hyllevare. Lad når den synker under et visst novå... Hvor jæ**** vanskelig kan det være??? ;-)

Men det er ikke første gang jeg har sett såkalte ingeniører ikke være i stand til å se enkle og funksjonelle løsninger på enkle utfordringer... :-/

KISS

Før i bilverden sa vi: "hvorfor gjøre ting enkelt når man kan gjære det på fransk måte"
Nissan ble jo kjøpt opp av franske Renault så der ligger forklaringen  ;D ;D ;D
Koke sammen japansk med litt fransk og i tilegg bygd for USA, er ikke rart vi har litt å klage på  ::)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

cra

Sitat fra: Oesse på tirsdag 24. juli 2012, klokken 09:54
Kan bekfrefte at Nissan veiassistanse fungerer meget smertefritt.
Gikk tom for strøm 400 meter hjemmefra i går :S

Bilen ble hentet 20 min etter at jeg ringte og fraktet hjem til garasjen. Etter hva jeg har fått beskjed om er denne servicen gratis i 1 år fra man kjøper bilen?

Det selger sa til meg var (så å si) ordrett: "Veihjelp pga flatt batteri er gratis det første året, og gratis den første gangen det skjer det andre året. Da bør du ha lært bilen å kjenne."
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA