Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer model S

Startet av fridag, fredag 20. juli 2012, klokken 11:49

« forrige - neste »

fridag

Jeg har hatt Thinken min (2000 modell) på periodisk kontroll, og fikk beskjed om at det var feil innstilling på nær- og fjernlysene. Ingen verksteder i Trondheim vil ta imot bilen. Noen som har vært borti samme problemstilling (med lys) og vet om det er noe jeg kan gjøre selv? Har også en stor skjevstilling på høyre hjul bak, som antagelig skyldes at hjuloppheng eller noe lignende har fått seg en smell. Lurer jo også på om det er det som forårsaker lysinnstillingen...

Caspar

At ingen i Trondheimsområdet vil justere lyset på bilen din må sies å være ganske fantastisk. Da står det dårlig til med verkstedbransjen i midtnorge. Det er bare å ta av det grå plastdekslet og bak der finner du en vanlig Hellalykt med 2 justeringsskruer. Du trenger et lysjusteringsapparat så det er ikke noe du kan gjøre selv.
At bakhjulet ditt står skjevt er mer alvorlig og det skyldes at foringene i bakstillingen er slitt. Dette er omfattende og hvis du søker litt på forumet her så finner du flere "tråder" om temaet
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

cra

Ang. Bakakslingen; prøv å jekke opp den sida av bilen og se om du kan flytte på hele "armen". Det er ikke vanskelig å bytte bakaksling selv, men det er litt omstendelig siden du må ut med batterikassa. JEg har gjort det selv uten mekanisk erfaring utover å ha byttet et eksosanlegg en gang, og i prinsippet er det ganske mye det samme. Skru ut skruer til delen detter av, sett inn ny del, skru tilbake skruene. :)  Tråden "min" om emnet ligger her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4484.0.html. Mange gode tips der, bl.a. til metoder for å ta ned batterikassa.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lynet

Hvilke verkstder har du vært i kontakt med?

Bakstillingen er reparerbar hvis du har defekte lager, send meg en PM
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

fridag

Takk for nyttige tilbakemeldinger. Ved å fortelle hvordan lysene kunne justeres, fikk jeg Snap Drive til å si ja til jobben:-) Kverneland og Melhus Bil ville ikke ta imot...
Så gjenstår det å se om jeg finner en litt mer bilkyndig person enn meg som, ved hjelp av de gode linkene med "bruksanvisninger" fra dere kanskje kan våge seg på  bakakslingen.
I første omgang må jeg antagelig finne noen som kan si eksakt hvilke del som er defekt, så forsøke å finne den og så altså få gjort jobben... Håper bilen ikke "knekker sammen" før det ;-)

elektrolux

Ville tatt kontakt med Lynet angående bakakslingen.

Ellers kan selvfølgelig Elbilhjelpen.no i Stavanger hjelpe. Det ligger jo i navnet. :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA