Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Robometer V 2.13 og V 3.12 er nå klar sammen med oppgraderte sensorer

Startet av Mr_Stian, fredag 20. juli 2012, klokken 08:25

« forrige - neste »

Aspiranten

Sitat fra: cra på tirsdag 26. juni 2012, klokken 10:12
Vet ikke hvor mye du leser rundt på forumet her, men foxy vil garantert at du kjøper deg hydrogenbil. ;)  Alternativt er det bare trolling på gang.

;D

Stian: overse Fossilen og kjør på med felg og sånn du!  ;)

(Hold oss oppdatert med bilder såklart)
Nissan Leaf

cra

Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 26. juni 2012, klokken 10:24
Stian: overse Fossilen og kjør på med felg og sånn du!  ;)
(Hold oss oppdatert med bilder såklart)

Ja, det er spennende og inspirerende at noen tar seg bryet med å pimpe bilen litt. Hvorfor skal man ikke kunne gjøre det på en elbil like godt som på en gammeldags bil? (Vi hadde forresten en "Pimp my think" tråd også for en tid tilbake.

Om valg av dekk og felger medfører litt redusert rekkevidde, men det er noe du kan leve med - go for it!  :D  De samme prinsippene gjelder jo for fosilbiler også; doruller til hjul medfører økt forbruk.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Mr_Stian

Jeg er foresten sterkt motstander av å bruke orde "pimpe" om å sette på andre felger og eventuelt senk. ;) å pimpe en bil er sånn som de gjør på pimp my ride hvor de setter på syke felger, masse styling, teite lykter osv. Jeg gir bare bilen ett litt bedre "originalt" utseende.

Bilen får jeg i midten av juli så skal legge ut bilder når alt er påplass! :)

Rasmus.B

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Mr_Stian

Da sitter jeg på flyet hjem fra Spania. Blir rett til ålgårds auto for og hente bilen! Blir spennende. Skal legge ut bilde så fort jeg får hentet bilen. Sånn den er originalt! :)

Mr_Stian

#50
Og der var bilen hjemme! :) må bare finne noen sommerhjul i en fart nå.


Oesse

Sitat fra: Mr_Stian på onsdag 11. juli 2012, klokken 17:57
Og der var bilen hjemme! :) må bare finne noen sommerhjul i en fart nå.

Blir spennede å se hvordan den blir med sendes ut med de nye felgene. :)
Horten

Mr_Stian

Har lagt inn en timer på ladingen på bilen pga jeg har forstått det slik at det er eneste mulighet for og lade til 80%. Stemmer ikke det? Har satt timeren til og starte klokken 18.00. Men jeg måtte ut en tur mens bilen sto og ladet, så koblet fra og kjørte. Men når jeg kom hjem igjenn og puttet laderen på plass igjenn så startet ikke laderen. Er det slik at hvis ikke laderen står i når starttidspunktet kommer så starter den ikke og lade automatisk hvis den blir satt i etter starttidspunktet???

BE

#53
@Mr_Stian: Sett både start og sluttidspunkt til samme klokkeslett, da vil bilen alltid starte ladingen med det samme du setter i kabelen og lade til 80% umiddelbart.

Edit: Ja, det stemmer, det er kun med timer at du kan få bilen til å stoppe ladingen på 80%.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

corvy

Sitat fra: BE på lørdag 14. juli 2012, klokken 00:26
@Mr_Stian: Sett både start og sluttidspunkt til samme klokkeslett, da vil bilen alltid starte ladingen med det samme du setter i kabelen og lade til 80% umiddelbart.

Edit: Ja, det stemmer, det er kun med timer at du kan få bilen til å stoppe ladingen på 80%.
Takk, bra tips. Skal jaggu ta ibruk :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

Arha

Sitat fra: BE på lørdag 14. juli 2012, klokken 00:26
@Mr_Stian: Sett både start og sluttidspunkt til samme klokkeslett, da vil bilen alltid starte ladingen med det samme du setter i kabelen og lade til 80% umiddelbart.

Edit: Ja, det stemmer, det er kun med timer at du kan få bilen til å stoppe ladingen på 80%.

Alternativt kan du sette bare klokkeslett for timer stop, så vil bilen selv finne ut når den skal starte ladingen for at den skal bli fylt opp til ønsket tid.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Mr_Stian

Sette timer start og stopp til samme tidspunkt funket ypperlig! :)

Nå er og felgene på plass. Siden han som skulle skaffe felgene mine ikke greide det så ble det noen andre enn det som er vist tidligere. Valget falt på tsw nurnburg i 8x18. Dette er smidde felger så de er faktisk lettere og sterkere enn original felgen. Dekkene ble 225/40 da det var det han kunne skaffe på kort varsel. Ikke ideelt men vi får se hvordan det går. Dekkene er hvertfall veldig rolige så det lover bra. Husker ikke merke i farten.

Her er bilde hvertfall. Nå må den bare senkes! :)



Ellers så er jeg strålende fornøyd med bilen! :)

Kenfil

Hvordan går det med dekk/felg valget?
Jeg bestilte meg leaf selv i dag, og vurderer 18" felger...
Hvit Leaf levert 26 November 2012.
Ruller rundt i Sandnes...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA