Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor ville du hatt en hurtigladestasjon?

Startet av akseln, mandag 16. juli 2012, klokken 20:23

« forrige - neste »

BE

Det stemmer veldig bra med min erfaring nå i helgen. Jeg ladet fra 80-100% nå i helga på Podpoint, og det var akkurat 1 time 20 minutter mellom e-postene med "ladig startet" og "lading stoppet". Tidsmålingen din stemmer med andre ord veldig bra med min.


(Rundt 15°C, bilen stod i garasjen)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

cra

Sitat fra: Akseln på onsdag 27. juni 2012, klokken 09:44
Ikke store forskjellen her altså.  Interessant nok var tidene betydelig under det som Carwings viser hhv. 2t for PodPint og 1:30 for 16A kladd.

De har nok lagt inn en romslig feilmargin for å slippe klager på at det tok lenger tid enn forespeilet, med tilhørende problem med å komme seg dit man skal.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

akseln

Nå har jeg fått tatt en test med 10A kladden min og her er en oppsummering:

Type                    Minutter      Tid vs 10A
PodPoint              81        68 %
16A Mitsubishi kladd   75                63 %
10A Nissan kladd    119


PodPoint bruker altså 68% av tiden til original lader, mens 16A kladden bruker 63% av tiden.

Kvein564

Sitat fra: Akseln på torsdag 28. juni 2012, klokken 13:30
Nå har jeg fått tatt en test med 10A kladden min og her er en oppsummering:

Type                    Minutter      Tid vs 10A
PodPoint              81        68 %
16A Mitsubishi kladd   75                63 %
10A Nissan kladd    119


PodPoint bruker altså 68% av tiden til original lader, mens 16A kladden bruker 63% av tiden.

Er dette fra 80 til 100% lading tidene baserer seg på??
Fra Stavanger
Svart Leaf ("ELmer")  Anskaffet 04.2012 Ålgårds Auto
Koser meg i kollektivfeltene:))

akseln

Ja, målingene er gjort på følgende måte:

- Normal lading til 80% via timer
- Manuell start av lading via iPhone-app ganske tett etter 80% ferdiglading
- Måling gjort fra mail er mottatt med "Batteriet blir nå ladet" til mail er mottatt med "Lading av batteriet er stoppet".


Kvein564

Er det gjort tilsvarende målinger fra flatt batteri, eller tilnærmet flatt. til 80 eller 100% ??

Hadde vært interessant å vite.
Fra Stavanger
Svart Leaf ("ELmer")  Anskaffet 04.2012 Ålgårds Auto
Koser meg i kollektivfeltene:))

akseln

Utfordringen med å måle fra flatt batteri, er at det er mye mer krevende å etablere en helt lik baseline.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA