Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nå kommer model S

Startet av flux, søndag 15. juli 2012, klokken 13:44

« forrige - neste »

flux

Bmw i3 bør få sin egen tråd under Bilmerker.

http://www.bmw-i.com/en_ww/360-electric/

gbzdoc

Burde den ikke komme seg ut av konsept-tilværelsen først? ;)

flux

#2
Selv om ikke alle detaljer om i3 er "offentlig" enda, vil den komme i produksjon i 2013 og er ikke en urealistisk konsept studie. Den er like "klar" som Tesla model S var for 1 år siden.


http://insideevs.com/production-ready-bmw-i3-debuts-along-with-first-ever-i-store-in-london/

https://www.press.bmwgroup.com/pressclub/p/pcgl/download.html?textId=155544&textAttachmentId=190691

arnejorg1

Skal bmw i3 ha sin egen tråd er det vel flere som også skulle hatt det. Hva med skoda eller VW golf + div. andre.

Tror ting er litt for uklare om denne bilen til at Lars vil lage en egen tråd. Er det bestemt at den kommer til Norge?

Tesla og Renault er biler som blir populære og som det er bestemt at de kommer til Norge.
Synes den passer fint under andre elbiler så langt. ;)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

flux

#4
Jeg mener i3 er i en annen kategori enn Skoda og VW, og at i3 er i samme kategori som Zoe og Tesla. Bmw satser knallhardt på denne modellen og det er laget en egen fabrikk for i modellene i Leipzig. BMW har allerede åpnet det første Bmw "i" showroomet i London nå. De rene BMW "i" elbilene blir gunstig i Norge så jeg tror de kommer her. BMW sier og i pressemeldingen at vanlige BMW verksted skal kunne gjøre service på "i" biler utenom på batteri.

Jeg tror ikke BMW kommer til å la Tesla ha premium elbil markedet alene særlig lenge, i5 er og på vei.

Bmw er kanskje det merket som har mest å frykte fra Tesla i Usa.

elektrolux

Kjekk liten bil.

Legg merke til hvordan BMW forsøker å lage et etter salg marked for ladeløsninger, bilberging etc.

Antakelig blir denne bilen så avansert at en blir avhengig av BMW så lenge en eier bilen. F.eks ved at den ikke vil kjøre over en viss distanse om den ikke blir resatt av BMW selv.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

arnejorg1

Sitat fra: flux på mandag 18. juni 2012, klokken 00:26
Jeg mener i3 er i en annen kategori enn Skoda og VW, og at i3 er i samme kategori som Zoe og Tesla. Bmw satser knallhardt på denne modellen og det er laget en egen fabrikk for i modellene i Leipzig. BMW har allerede åpnet det første Bmw "i" showroomet i London nå. De rene BMW "i" elbilene blir gunstig i Norge så jeg tror de kommer her. BMW sier og i pressemeldingen at vanlige BMW verksted skal kunne gjøre service på "i" biler utenom på batteri.

Jeg tror ikke BMW kommer til å la Tesla ha premium elbil markedet alene særlig lenge, i5 er og på vei.

Bmw er kanskje det merket som har mest å frykte fra Tesla i Usa.

Du får henvende deg til Lars C. Krogenæs og høre hva han sier. Det er jo tross alt han som er administrator ;)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

gbzdoc

Hvis BMW klarer å dytte en elbil ut på markedet så blir det nok et eget hjørne for BMW her. Men inntil videre ser i hvert fall jeg på dette som et konsept...

Men jeg håper for all del de kommer! Jo fortere jo bedre! :)

Blir litt feil å sammenlikne med Tesla som har hatt Roadster på veien i flere år allerede. Model S nr. 1 til vanlig dødlig kunde leveres på fredag denne uken. Etter den skal det trille biler ut daglig fra fabrikken. ;)

Lars C. Krogenæs

#8
Får BMW en lanseringsdato i Norge, skal vi åpne en ny BMW kategori. Det samme gjelder Smart Fortwo Electric Drive, Audi (R8 e-tron), Mercedes (A-klasse E-CELL og Vito E-CELL), VW (E-up og E-Golf) og Toyota (RAV4 EV).

Ser derimot at Ford nå egentlig bør få en egen kategori, med sin Connect som allerede er i salg, og focus, som er ventet i slutten av 2012.

Mia bør jo også kanskje få sin egen.....



Lars C. Krogenæs
Forum Admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Aspiranten

Forumet kan bli svært langt innen bare to år!  :D
Nissan Leaf

flux

#10
Sitat fra: gbzdoc på mandag 18. juni 2012, klokken 21:34
Blir litt feil å sammenlikne med Tesla som har hatt Roadster på veien i flere år allerede. Model S nr. 1 til vanlig dødlig kunde leveres på fredag denne uken. Etter den skal det trille biler ut daglig fra fabrikken. ;)
Tesla har solgt 2.250 roadsters, BMW har Siden 2009 leid ut 500 Mini-e og siden starten på 2012 1.100 activeE i USA og Tyskland. De har vært "prototyper" for en del av teknologien som kommer i "i" bilene.

arnejorg1

Sitat fra: gbzdoc på mandag 18. juni 2012, klokken 21:34

Men jeg håper for all del de kommer! Jo fortere jo bedre! :)


Helt enig her. Bilen ser tøff ut og jeg ønsker den velkommen på markedet. Og en bmw kategori blir nok populær når den kommer på markedet.
Foreløping klarer vi nok og diskutere denne under "andre elbiler"
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

gbzdoc

Sitat fra: flux på tirsdag 19. juni 2012, klokken 09:24
Sitat fra: gbzdoc på mandag 18. juni 2012, klokken 21:34
Blir litt feil å sammenlikne med Tesla som har hatt Roadster på veien i flere år allerede. Model S nr. 1 til vanlig dødlig kunde leveres på fredag denne uken. Etter den skal det trille biler ut daglig fra fabrikken. ;)
Tesla har solgt 2.250 roadsters, BMW har Siden 2009 leid ut 500 Mini-e og siden starten på 2012 1.100 activeE i USA og Tyskland. De har vært "prototyper" for en del av teknologien som kommer i "i" bilene.

Ja, og poenget ditt er???
Sett noen av de på veien i Norge kanskje? Skal du ta med alle protypene av busser og biler som nesten samtlige av de store bilprodusentene har lekt med siden tidlig 1900 tallet også? For ikke å glemme EV-1 fra GM...

Teslaene ser jeg daglig på veien, og flere vil det bli. ;-)

flux

Poenget mitt var bare at Bmw sin elbil satsing er omfattende, og at den kanskje fortjente noe mer oppmerksomhet her på forumet :)

Vi får se når de kommer, og vi får sikkert se mer til de under OL nå i sommer.


El-pedal

Her er en mye bedre sak fra Bayerische Motoren Werke, populært kalt BMW, for pedal-Anton (Adolf på tysk?) med wellfrisert bart:

http://www.gizmag.com/bmw-ipedelec-pedal-electric-bike-unveiled/22949/
8)
Suser rundt på elsykkel i Stavanger-området!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA