Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nå kommer model S

Startet av jkirkebo, søndag 15. juli 2012, klokken 04:10

« forrige - neste »

jkirkebo

Litt info her til dere andre som har kjøpt SOC-meter til Leafen fra Gary Giddings.

SOC-meteret har en diode i strømtilførselen, koblet mellom strømbryteren og D-sub kontakten. De første kit'ene ble levert med en liten glassdiode på 1W. Disse har vist seg for svake, og flere har røket. Min gikk også i stykker etterhvert.

Nye kit har en 5W diode som tåler mye mer. Gary har sendt meg to stk. reservedioder. Jeg monterte den ene inn i mitt SOC-meter og nå virker det perfekt igjen.

Den andre har jeg liggende i reserve om det er noen andre som får samme problemet. Send meg en PM om SOC-meteret ikke virker lengre og du måler feil på denne dioden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mr_Stian

For meg som er helt ny i el-bil verdenen; Hva er ett SOC meter?

cra

State of Charge - Hvor mye "guffe" du har igjen på batteriet. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Blip

... Som finnes som (uoffisiell) ekstra-gadget bl.a. til Leaf fordi den innebygde kun viser restverdi som 12 streker i displayet. På toppen av alt er ikke skalaen lineær, dvs. at strekene har ulik verdi.

Sent from my ST17i using Tapatalk 2

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Oesse

Må ha!! Hvor får man kjøpt den?  Hva koster den og hvor vanskelig er den å installere??
Horten

Blip

Søk på forum. Enten her eller på mynissanleaf.com

Men snart kommer Leafscan... The ultimate gadget (eller hva de reklamerer det som).

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

jkirkebo

Sitat fra: Lynet på mandag 18. juni 2012, klokken 22:17
Ser ut som Leafscan har sovnet inn!

Neppe. Den er under forberedelse til produksjon, dvs. få satt alle delene i produksjon hos de riktige firmaene til gode priser. Jeg antar den blir tilgjengelig om 3-6 måneder, etter hva som skrives.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA