Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gratis parkering?

Startet av ilmarw, fredag 04. januar 2008, klokken 21:20

« forrige - neste »

ilmarw

Hei alle sammen, og god jul!

Skulle starte opp Buddy'en i dag etter at den har stått og ladet hele natta. I går kjørte jeg fra Sandvika til Jevnaker, en tur som brukte opp det meste av batteriet. Midt undert turen merket jeg et ganske terkt rykk i bilen i en nedoverbakke, men fant ikke noen problemer, og bilen oppførte seg pent etterpå, så regnet med t alt var i orden.

I alle fall, da jeg skulle starte bilen i dag, så fungerer tilsynelatende all elektronikk. men når jeg trykket på gassen skjedde det ingenting. Etter en nærmere titt så viser det seg at økonomilampa (som viser hvor økonomisk man kjører) står på grønn uansett! Håndbrekklyset er heller ikke på selv om håndbrekket er trukket til.

Så oppdaget jeg at det var mulig å kjøre bilen dersom jeg vridde nøkkelen så langt det gåt (reservetankmodus). Med nøkkelen inne har jeg kjørt noen kilometer nå, men når jeg slipper nøkkelen igjen, skjer det samme: økonomimeteret viser grønt, og gassen reagerer ikke.

Noen idéer om hva jeg kan gjøre? Er et godt stykke unna Elbilnorge og Oslo, og trenger å komme meg dit igjen om et par dager.

Mvh. Ilmar
Polestar i bestilling

ilmarw

Puh, da løste det problemet seg.

Skulle akkurat til å prøve å resette carcontrolleren, da jeg la merke til at en av sikringene (tror det var nummer 4) hadde falt ut. Hadde fylt bilen med julegaver i går, og jeg må ha skumpet borti boksen da jeg tok ut en av de største gavene. Da var julen reddet...

Og vi har lært noe i dag også.

ilmar
Polestar i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA