Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: kjøp av buddy

Startet av flux, tirsdag 10. juli 2012, klokken 09:35

« forrige - neste »

flux

Voss Energi sier at deres hurtiglader på Voss åpner 19. Juni, noen som vet om den allerede nå kan brukes?

http://www.vossenergi.no/index.php?mapping=273

tipu

Fint med hurtiglader på Voss. Nå trenger vi en i Lærdal, eller Borgund. Vi kjørte fra Voss i går. Kom til Borgund før vi måtte lade - normal lading i 8 timer. Deretter er det lett å kjøre til Gol hvor det er hurtiglader. Altså: hurtiglader nær Lærdal hadde vært ideellt.

cra

Fruen og småjentene var på Voss her forleden, og de tok bilde av hurtigladeren for å "ta den med hjem til far".  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

erikf

Har også testet laderen på voss. Den er glimrende!
Bra at det er normalladepunkter ved siden av slik at man kan plugge i dem hvis man vil fylle opp fra 85-100 prosent og ikke misbruke hurtigladeren til dette.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

johncl

Gammel tråd dette her men jeg skal kjøre min første tur fra Bergen til Voss om en uke og trenger lading der da jeg skal videre ned til Ullensvang. Slik jeg har forstått det er det en hurtiglader utenfor Amfi. Vet dere om denne er gratis eller koster det noe å lade? Og koster det noe å lade på vanlige punkt der (16Ah)?

Ladestasjoner.no nevner også at det er en Chademo punkt på Rokneparken også men det kommer ikke opp noe info når jeg trykker på denne - eksisterer den fremdeles?

Man må vel regne med en del ekstra tid på å vente i kø hvis man er uheldig med når det er folk der så et alternativ hadde vært greit, om da ikke det minste muligheten til å lade på 16Ah der en stund mens man kikker seg litt rundt i Voss.

Det er 150 km totalt fra der jeg bor til Ullensvang så en lading må jeg nok uansett gjøre, men hvor mye bruker man fra Bergen til Voss?
Perlehvit Leaf 2014

Mippen

Begge skal være operativ men det er så lenge siden jeg har vært der at vet ikke om de er gratis. Sist jeg var der i vinter var de det. Når jeg hadde leaf med varmepumpe hadde jeg akkurat nok til å nå den på Voss fra Askøy. Med forsiktig gassfot skal det går helt fint til Voss.
Fremtiden er elektrisk.

Olee

Begge er åpne og gratis. I Rokneparken er det også 2stk 16A shukokontakter, som du kan bruke hvis du har god tid. Men du er uheldig hvis begge hurtigladerne er opptatt så altfor lenge :)
Holder du fartsgrensene så kommer du fint fram med 30% igjen, fra Bergen sentrum.

erikf

Som du ser på bildet fra Rokneparken på Voss så er det faktisk helt ok å parkere på ladeplasser uten å lade, så lenge man er like flink som denne parkøren til å beregne nok avstand som gjør det mulig å trekke kabelen forbi den parkerte bilen. Applaus til denne personen som beregnet dette på centimeteren! </ironi>
Vi ringte eieren, han var på et eller annet ekstremsportuken-arrangement, og fikk ikke flyttet bilen før dagen etter, tror jeg. Var lei seg og trodde ikke laderen virket, derfor hadde han parkert der!
Mulig han trodde den ikke virket pga skilt om at 16A-ladepunktene er ute av drift.

Ellers: De to 16A-punktene er altså ute av drift, og håndtaket på chademoen er litt merkelig, men fungerer når du setter den i bilen. Fortsatt gratis på lørdag og søndag da vi var der.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

johncl

Fikk ladet fint på Amfi begge veier - men jeg måtte vente 10 minutter før jeg fikk tilgang ved første lading. Merket også at det går raskt å hurtiglade til 80%, men betydelig lengre tid for 10% ekstra.

Kan forøvrig anbefale Hotel Ullensvang, et skikkelig flott hotell og flott natur! :) - Det kostet vel å merke 150 kr. for å få en ladeplass der over natten.
Perlehvit Leaf 2014

johncl

Ser at elbil.no sin artikkel på ladestasjoner påstår at det koster penger å lade på Voss?!?

http://elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3585-sa-mye-koster-det-a-hurtiglade-elbil

Var ingen info om betaling på Amfi hurtigladestasjonen i hvertfall.
Perlehvit Leaf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA