Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading i Stavern

Startet av Trond Arve, søndag 08. juli 2012, klokken 17:29

« forrige - neste »

thoru

#30
Sitat fra: Trond Arve på fredag 17. mai 2013, klokken 20:54
Sitat fra: thoru på fredag 10. mai 2013, klokken 23:32
Fikk gjennomført turen denne uken faktisk ;)

Hmm var det du som sto ved laderen på Minnesund ca. klokka 15 onsdag 8.mai? Var på tur nordover med familien, og hadde en times stopp der i det tidsrommet... i Caravelle denne gangen :-[
ser ut som det kan ha vært meg. Ser fra sms-logg at jeg var der fra ca 13.30 til ca 15:30 pågrunn av den defekteladeren. Stod forøvrig to leafs til sammen der. Han som jobbet på statoil hadde leaf(ikke svart, men hvit trur jeg) og tok den med ned for å dobbelt sjekke at hurtigladeren ikke funka på andre leafs, mens vi venta på tekniker. Mulig det var bare min leaf som stod igjen på det tidspunktet ;)

Trond Arve

Sitat fra: thoru på onsdag 22. mai 2013, klokken 10:59
ser ut som det kan ha vært meg. Ser fra sms-logg at jeg var der fra ca 13.30 til ca 15:30 pågrunn av den defekteladeren.
Var nok deg med svart Leaf tenker jeg. Tenkte jeg skulle gå bort og hilse på, men ungene måtte fores og flis ;D
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

leaf-newbe

det som ofte kan være lurt på langturer er å lade flere ganger istede for en lang ladestopp med mindre det faller naturlig i forbindelse med overnatting.

lading fra 0 til 80% tar ca like lang tid som lading fra 80 til 100%.
dette gjelder både vanlig lading og hurtiglading. ved hurtiglading vil du normalt ikke greie å lade lengre en til 96%.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Truls123

Thoru og Trond Arve: Veldig interessante innlegg! Skal selv vurdere en tur oppover til Kvam i Gudbrandsdalen til sommeren takket være infoen dere har lagt ut her.

streken

Oslo-Kvam er null problem med Leaf (er haugevis med chademoladere langs veien), har selv kjørt Oslo-Ringebufjellet flere ganger uten problemer.
Når hurtigladeren i Ringebu en dag åpner, så vil du kunne kjøre i godt tempo i fullt vintervær uten å måtte bekymre deg nevneverdig for rekkevidden.

God tur!

(Og for ordens skyld: når det har vært kaldt har jeg ladet 30min på Minnesund, 15min på Gjøvik og 15min på Lillehammer. Da har jeg hatt ca 50% rest ved ankomst Ringebu sentrum. Sommerstid bør det gå langt lettere.)
2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. 73000km etter 32mnd. Tilnærmet feilfri drømmebil 🤩
2018 Husqvarna Svartpilen - for lydens skyld.

Eks:
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

KrW

Har strekningen Trondheim-Oslo blitt noe særlig lettere med Leaf etter denne tråden ble startet. Vurderer turen i høstferien. Ellers så blir det låne- eller leiebil
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

SHN

Jeg kjørte e-Golf fra Asker til Oppdal for snart 5 uker siden. HurtigLadestasjoner på Ringebu var operativ da. Ladestasjonen på Kvam benyttet jeg ikke. Mellom Kvam og Trondheim er det ingen hurtigladestasjoner.
Anbefaler å benytte Kvam for siste hurtiglading og overnatting på Oppdal. Fra Oppdal bør du kunne nå Trondheim uten å lade.
Status Quo mao.
Bærum  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - selges ◊ Taycan 4S+ 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA