Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dashcam og sentry mode

Startet av Rafa ali, torsdag 25. mars 2021, klokken 00:49

« forrige - neste »

Rafa ali

Hei  idag en rygged på bilen mens bilen stod parkert og jeg var in i bilen.bilen rustet når han rygget på min  bil..
First han ble enig og V skulle fylle skademelding skjema men etter på han mente de riper har på bilen fra  før.så gikk han .nå jeg letter etter vedioen fra sentry mode of fant jeg sentry mode var av men likevel laget noen vedioen idag men ikke når skjedde hendelsen..

.det er små riper på bak panser men sentry mode lager ikke vedio fra baksiden?
Har dash cam også på bilen men jeg så noen vedioen fra bak kamera  på mobilen rett etter hendelsen men nå jeg tok dash cam minnekort ut og sett inn pc med ad kortleser men fant ikke de vedioen.. er dash cam vedeon slettes etter du har sett den eller når du tar ut minnekort fra dashcam?
Jeg har bil no hans hvordan er det skal bare sende til min forsikringen og de skal fikse resten ?

Hørte hvis kostnader til reparasjonen mindre en egen del forsikringen vil V begge enig om å fikse selv.
Har noen opplevde sånn eller noen anbefalinger
Forhånd takk

1000kwh

Sitat fra: Rafa ali på torsdag 25. mars 2021, klokken 00:49
Hei  idag en rygged på bilen mens bilen stod parkert og jeg var in i bilen.bilen rustet når han rygget på min  bil..
First han ble enig og V skulle fylle skademelding skjema men etter på han mente de riper har på bilen fra  før.så gikk han .nå jeg letter etter vedioen fra sentry mode of fant jeg sentry mode var av men likevel laget noen vedioen idag men ikke når skjedde hendelsen..

.det er små riper på bak panser men sentry mode lager ikke vedio fra baksiden?
Har dash cam også på bilen men jeg så noen vedioen fra bak kamera  på mobilen rett etter hendelsen men nå jeg tok dash cam minnekort ut og sett inn pc med ad kortleser men fant ikke de vedioen.. er dash cam vedeon slettes etter du har sett den eller når du tar ut minnekort fra dashcam?
Jeg har bil no hans hvordan er det skal bare sende til min forsikringen og de skal fikse resten ?

Hørte hvis kostnader til reparasjonen mindre en egen del forsikringen vil V begge enig om å fikse selv.
Har noen opplevde sånn eller noen anbefalinger
Forhånd takk
Du skal ALLTID få dette gjort på forsikringa når noe andre har skyld i skaden. Send inn med hans registreringsnummer. Hvis du selv hadde skadet bilen din vil det ofte lønne seg å fikse det selv når det er små skader.

Har vært borti noe tilsvarende og måtte krangle og kjefte for å få personen til å bli med på skadeskjemautfylling.

z4rd

Nå skrev du ikke hvilken bil du har, men nyere Tesla har opptak av video med kameraet som er bak også.

Med bakgrunn i din forklaring er det vanskelig å si nøyaktig hva som har skjedd med video fra dashcam og sentry mode. Hvis du var inne i bilen og bilen var "på" da dette skjedde, så pleier faktisk dashcam å ha opptak av siste 10 minuttene lagret automatisk.

Hvis du har undersøkt innholdet på minnekortet og ikke finner noe fra det aktuelle tidsrommet, så kan du alltids kontakte Tesla og høre om de har noe, selv om det kan vise seg å være vanskelig hvis Sentry ikke var aktivert. Men da må du oppgi nøyaktig tid osv.

Jeg støtter forrige innlegg med at du må uansett ta dette med forsikringsselskapet. Oppgi reg.nr og mest mulig detaljer. Slike ting er sjeldent lønnsomt å ta utenfor forsikringen når man ikke er skyld i skaden.

Lykke til.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

o.b.lix

Sitat fra: z4rd på torsdag 25. mars 2021, klokken 07:32
Nå skrev du ikke hvilken bil du har, men nyere Tesla har opptak av video med kameraet som er bak også.

MCU2 har bak-kamera med på sentrymode (og dashcam), MCU1 har det ikke. En av grunnene til jeg oppgraderte.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Rafa ali

Jeg har mcu 1 derfor sentry mode går ikke bak siden kemara.men bilen har Rygge kamera .jeg hartms 2017.idag jeg fikk tak i dash cam vedion..
Som jeg forstår hvis du bruker dashcam minne kort U pcen en gang den viser bare foran side vedioen og neste gang bak siden..derfor fikk ikke noe vedio fra bak siden igår .men når jeg sjekket idag så kommer alt fra bak kamera.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA